Volledige versie bekijken : Bios Flashen?



jerrythealien
15 October 2005, 13:15
Of dit nu moet staan bij moederborden of XP weet ik ni, maar ik heb wel de volgende vraag...

Ik werk hier met biosversie 1.10 (MS-7125 (K8N Neo4 Platinum) volgens mijnen MSI liveupdate 3 en ondertussen zitten ze al aan 1.90. Mijn vragen als volgt:

Flash ik den boel hier, en hoe gaat dat in z'n werk..
Is het de moeite (hoe kom ik te weten wat er beter is aan de nieuwe versie (als het enkel is om compactibel te zijn met de nieuwe HD's van 800Gb dan moet het echt niet...)

Reden: 'k heb sinds een week dat mijn machien hier wel ens onaardig doet tijdens het opstarten: (nog voor de HD boot, dus ik neem aan dat hij dan vastloopt tijdens "bios stuff"?) dat kan nu ook wel te maken hebben met mijn boot manager ofzo.. dat weet ik dus niet. Ik hoop dus iets op te lossen.

bedankt

Ché
15 October 2005, 19:19
hou er wel rekening mee dat een bios flashen niet zonder risico is. je vindt op de volgende link enige uitleg
http://proto4.thinkquest.nl/~lld523/index.php?id=overclocken_bios

compuchrisje
15 October 2005, 19:34
Je Bios flashen doe je best op een stabiel systeem, het is geen reparatiemiddel wel te verstaan. Dus ik denk best eens grote schoonmaak houden in je bestanden, ongebruikte progs eruithalen, zonder teveel shared dll's mee buiten te gooien. Nadien kan je zien welke dll's er als wees tussen staan en kan je die ook verwijderen. Traag opstarten ligt vaak aan conflicten of tekorten in opstartprogramma's. Kijk dus ook eens wat er mee opstart bij bootup.

g_man
15 October 2005, 19:35
Je kan op de site van MSI zien, welke verbeteringen er aangebracht zijn in de nieuwe BIOS versies. Als jij denkt dat die jou kunnen helpen, updaten....anders blijf er vanaf want je zou niet de eerste zijn die zich een hoop problemen op de hals haalt.
Reminder : .....don't fix it if it ain't broken....

Heezy
15 October 2005, 20:25
Wat hierboven staat kan ik enkel beamen. Een BIOS flash kan wel soms lastige probs verhelpen, maar kijk eerst na zoals G zegt welke veranderingen er zijn aangebracht. 9/10 lukt een BIOS flash, enkel zien dat de flash op zich niet onderbroken wordt.
Nog een gouden tip: kijk eerst na of het BIOS dat je nu hebt geen problemen kent bij een BIOS flash. Dit is wat ik nu aan de hand heb :s.