Volledige versie bekijken : Booklet printen in Excel



Fakke_Berto
15 October 2005, 20:26
Hallo allemaal.
Kan iemand me vertellen of het mogelijk is om vanuit excel booklet te printen? Ik heb namelijk een lijst van 4 kolommen breed die samen maar een half blad breed zijn. Het zijn samen 4 pagina's. Die zou ik graag op 2 bladen printen. Dat spaart papier. Heeft er iemand een idee of er een plugin bestaat voor excel?
Dank bij voorbaat.

spruit
16 October 2005, 11:16
lukt dat niet bij de printerinstellingen? bv 2 pag's per blad afdrukken?

Fakke_Berto
17 October 2005, 14:04
lukt dat niet bij de printerinstellingen? bv 2 pag's per blad afdrukken?

Nop. Ik heb alles geprobeerd en het lukt niet. Volgens mij kan Excel dat gewoon niet.
Groetjes.

spruit
17 October 2005, 17:27
in mijn printerinstellingen kan ik dat instellen.
Kijk eens bij de eigenschappen van je printer ;)

Fakke_Berto
17 October 2005, 17:35
Hallo,
Ik heb het al geprobeerd, maar dan ligt het blad automatisch op zijn zij. De bedoeling is dat die kolommen in de lengterichting van het blad naast elkaar komen te liggen en daar wringt het schoentje.
Groetjes.

Baloeke
17 October 2005, 19:20
Heb je al eens geprobeerd om en 'Selectie' te printen

Selecteer de kolom en druk dan op print. duid nu afdrukken selectie aan


http://img438.imageshack.us/img438/7272/afdrukselectie2lx.jpg

Mimosa
17 October 2005, 21:09
Ofwel moet je eens kijken bij afdrukvoorbeeld/pagina-eindevoorbeeld en die blauwe stippellijn naar rechts verslepen tot je niet meer kan en het een dikke volle lijn wordt.
Dan weer naar Beeld/Normaal en afdrukken.
Misschien dat baloeke hier ook een schermprint van maakt en geeft?
Ik moet weg.

Baloeke
17 October 2005, 22:06
Ik kreeg net een mail van Mimosa. Zij is er nog niet goed in handeling hoe een afbeelding
te plaatsen. Sorry Mimosa.:p


Eerst afrukvoorbeeld en dan knopje bovenaan met pagina-eindevoorbeeld geeft dit in schermprint.
In bijlage wat ik bedoel met pagina-eindevoorbeeld en blauwe stippellijn. Je kan die verslepen naar rechts als je muis in een <-> pijltje verandert.
Je sleept tot aan de dikke lijn en dan heb je minder pagina's.

En doe ze mijn groeten als je dit plaatst. Met deze dus uitgevoerd Mimosa



http://img60.imageshack.us/img60/6563/afdrukexcel22yh.jpg

Mimosa
18 October 2005, 08:31
Toch wel, baloeke, ik weet het wel! :p Maar ik had gisteren absoluut geen tijd om dit degelijk af te werken en dus deed ik beroep op jouw bereidwillige medewerking ;) :p
En ik wou dit er zo vlug mogelijk bij hebben in de hoop dat het kan helpen. Velen weten waarschijnlijk niet dat dit ook een oplossing is om minder pagina's te verkrijgen :p ;)
Dank omdat je het willen plaatsen hebt (en gegevens gewist ;) Want dat vraagt ook een beetje werk en tijd)

PS: Misschien maken ze ons nog tot "samenwerkend-koppel-van-het-jaar" :p :p

Baloeke
18 October 2005, 12:58
Toch wel, baloeke, ik weet het wel! :p Maar ik had gisteren absoluut geen tijd om dit degelijk af te werken en dus deed ik beroep op jouw bereidwillige medewerking ;) :p
En ik wou dit er zo vlug mogelijk bij hebben in de hoop dat het kan helpen. Velen weten waarschijnlijk niet dat dit ook een oplossing is om minder pagina's te verkrijgen :p ;)
Dank omdat je het willen plaatsen hebt (en gegevens gewist ;) Want dat vraagt ook een beetje werk en tijd)

PS: Misschien maken ze ons nog tot "samenwerkend-koppel-van-het-jaar" :p :p

Ik wist niet dat je niet veel tijd had Mimosa, wij zijn hier om elkaar te helpen. Jullie weten het zeker al als ik kan helpen doe ik dat met heel veel plezier.

Mimosa
18 October 2005, 15:45
Ik wist niet dat je niet veel tijd had Mimosa, wij zijn hier om elkaar te helpen. Jullie weten het zeker al als ik kan helpen doe ik dat met heel veel plezier.
TUURLIJK, baloeke ;) Waarom denk je dat ik je gevraagd heb om de schermprint te plaatsen denk je?????????? :p :p :p
En ik hoop dat ik nog (dikwijls?!) op je medewerking mag beroep doen ;) ;) Sorry als je mijn reactie (en/of Pm) verkeerd begrepen hebt :verlegen:

Fakke_Berto
18 October 2005, 19:02
Hallo vrienden,
Pfff... Nu sla ik het allemaal door elkaar :crazy: .
Dat gaat niet goed komen, denk ik.
Hierin zou excel wel wat duidelijker mogen zijn. Alle instellingen op één scherm met een real-time voorbeeld ernaast.
Groetjes.
PS: Is er een :love: romance :love: op til?
En WTF is een afrukvoorbeeld?

Mimosa
19 October 2005, 08:57
Hallo vrienden,
Pfff... Nu sla ik het allemaal door elkaar :crazy: .
Dat gaat niet goed komen, denk ik.
Hierin zou excel wel wat duidelijker mogen zijn. Alle instellingen op één scherm met een real-time voorbeeld ernaast.
Groetjes.
PS: Is er een :love: romance :love: op til?
En WTF is een afrukvoorbeeld?

Afdrukvoorbeeld vind je via het loepje dat ik omcirkelde in volgende schermprint.
http://img361.imageshack.us/my.php?image=afdrukvoorbeeld4bg.jpg

Of via Bestand/Afdrukvoorbeeld.

En als je dan bovenaan klikt op Pagina-eindevoorbeeld krijg je het scherm waarvan baloeke op mijn aanvraag :p de schermprint plaatste.
Ik probeer nog eens via schermprint ook te tonen waar dat knoppeke staat van pagina-eindevoorbeeld: zie hieronder de link ;) (ik heb het weer omcirkeld...
http://img299.imageshack.us/my.php?image=paginaeindevoorbeeld0ro.jpg

En hopelijk wordt het nu wat duidelijker?
Eerst afdrukvoorbeeld, dan pagina-eindevoorbeeld en dan de blauwe stippellijn naar rechts verslepen.
Dan weer Beeld/Normaal en dan kun je afdrukken (met minder pagina's)
B.t.w: romance? Nee, wel een e-vriendschap, die al langer duurt dan dat baloeke lid-van-de-maand is :p

Fakke_Berto
19 October 2005, 18:27
Hallo,
@ Baloeke. Die van dat af(d)rukvoorbeeld had je niet, hé :D ;) :D .

Ik krijg op mijn paginavoorbeeld wel pagina 1 en daarnaast pagina 2, dan onder pagina 1 staat pagina 3 en onder pagina 2 staat pagina 4, enz. Maar in de pare pagina's (de rechtse dus) staan er geen data in de cellen. Niet bij het afdrukvoorbeeld en ook niet bij het afdrukken zelf. De data die daar zouden moeten staan staan gewoon op pagina 3. Op het paginaeinde-voorbeeld staat er in plaats van een vertikale stippellijn tussen de onpare en pare pagina's een volle lijn :verlegen:. De horizontale lijnen zijn wel stippellijnen.

Als het niet lukt zou er misschien eens iemand een leeg Excell document met de juiste instellingen kunnen mailen. Dan kan ik via kopieren en plakken mijn waarden eens overzetten en zien wat dat voor resultaat geeft. Een goed idee hé (a).

Ik kom later nog terug. Ik heb niet veel tijd nu.
Groetjes en voor zover alvast hartelijk bedankt.

Mimosa
19 October 2005, 18:34
Die volle lijn kan je ook naar rechts verslepen! Ik heb ook niet veel tijd --> zit op 't werk :verlegen:
Ik snap niet goed wat je voor de rest allemaal bedoelt... :cry:
Ik begrijp!!: je afdrukvoorbeeld da's normaal! Je hebt verschillende pagina's op 1 scherm ;) Je moet dat weer sluiten als je enkel en alleen dat bekijkt. Maar ik kan maar 1 pag. zien bij afdrukvoorbeeld. (hier thuis!) Dus begrijp ik het toch niet goed :verlegen:
Maar als je doorklikt naar pagina-eindevoorbeeld dan moet je kiezen voor beeld/normaal om weer naar je oorspr. bestand te komen en af te drukken.

Mimosa
19 October 2005, 18:45
Hallo,
@ Baloeke. Die van dat af(d)rukvoorbeeld had je niet, hé :D ;) :D .

Ik krijg op mijn paginavoorbeeld wel pagina 1 en daarnaast pagina 2, dan onder pagina 1 staat pagina 3 en onder pagina 2 staat pagina 4, enz. Maar in de pare pagina's (de rechtse dus) staan er geen data in de cellen. Niet bij het afdrukvoorbeeld en ook niet bij het afdrukken zelf. De data die daar zouden moeten staan staan gewoon op pagina 3. Op het paginaeinde-voorbeeld staat er in plaats van een vertikale stippellijn tussen de onpare en pare pagina's een volle lijn :verlegen:. De horizontale lijnen zijn wel stippellijnen.

Als het niet lukt zou er misschien eens iemand een leeg Excell document met de juiste instellingen kunnen mailen. Dan kan ik via kopieren en plakken mijn waarden eens overzetten en zien wat dat voor resultaat geeft. Een goed idee hé (a).

Ik kom later nog terug. Ik heb niet veel tijd nu.
Groetjes en voor zover alvast hartelijk bedankt.


een leeg Excell document met de juiste instellingen kunnen mailen. Dan kan ik via kopieren en plakken mijn waarden eens overzetten en zien wat dat voor resultaat geeft. Een goed idee hé (a).
Weet niet of dat zal gaan :p geen goed idee vrees ik :p Want als je in een leeg Excelbestand een afdrukvoorbeeld vraagt dan verschijnt op je scherm een waarschuwing dat er niks af te drukken valt :p Er is niets om af te drukken zegt hij :p

Mimosa
20 October 2005, 09:03
Hallo,
@ Baloeke. Die van dat af(d)rukvoorbeeld had je niet, hé :D ;) :D .

Ik krijg op mijn paginavoorbeeld wel pagina 1 en daarnaast pagina 2, dan onder pagina 1 staat pagina 3 en onder pagina 2 staat pagina 4, enz. Maar in de pare pagina's (de rechtse dus) staan er geen data in de cellen. Niet bij het afdrukvoorbeeld en ook niet bij het afdrukken zelf. De data die daar zouden moeten staan staan gewoon op pagina 3. Op het paginaeinde-voorbeeld staat er in plaats van een vertikale stippellijn tussen de onpare en pare pagina's een volle lijn :verlegen:. De horizontale lijnen zijn wel stippellijnen.

Als het niet lukt zou er misschien eens iemand een leeg Excell document met de juiste instellingen kunnen mailen. Dan kan ik via kopieren en plakken mijn waarden eens overzetten en zien wat dat voor resultaat geeft. Een goed idee hé (a).

Ik kom later nog terug. Ik heb niet veel tijd nu.
Groetjes en voor zover alvast hartelijk bedankt.

Ik zal hier nog eens wat schermprints geven (je doet me wat aan hoor! :p) Hieronder (op de link) zie je een schermprint met pagina-eindevoorbeeld. Met verschillende vertikale blauwe stippellijnen en 1 dikke volle blauw lijn helemaal rechts. Die blauwe stippellijnen kan je naar rechts verslepen. Toen ik gisteren die ene rechtse stippellijn naar rechts versleepte kreeg ik in 't midden 1 blauwe volle lijn. Maar die kan je ook naar rechts verslepen! Zie schermrint (link2)
Wat je hier op deze 1ste link ook ziet op pagina-eindevoorbeeld dat pag1 staat en dan pag. 18 en dan pag 36. Da's dus normaal. Omdat die blauwe stippellijnen nog moeten versleept worden!
Ik geef nu eerst de link dat je kan kijken ;)
http://img300.imageshack.us/my.php?image=blauwestippellijnen0ph.jpg
Je zal ook horizontale blauw stippellijnen zien.
Als ik nu die rechtse blauwe stippellijn naar rechts versleep, bekom ik in 't midden nog 1 volle blauwe lijn. En pag.1 en pag 11.
Ik kan die volle lijn ook naar rechts verslepen (en da's alles) om nog minder pagina's te krijgen. Ik geef je de link met schermprint hieronder:
http://img466.imageshack.us/my.php?image=1vollelijn5do.jpg
Hopelijk word je nu wat wijzer?
Als er uiteindelijk rechts nog 1 dikke blauwe volle lijn overblijft, dan kies je bovenaan bij de knoppekes --> Beeld en dan klik je op Normaal en je komt weer in je oorspr. database terecht.
Ben je nu al wat wijzer geworden? Anders moet je eens je bestandje doorsturen (dan geef ik een geldig e-mailadres in een pm) en dan kan ik het desnoods eens bekijken :p Maar het hoeft niet, als je niet wil :p

Fakke_Berto
30 October 2005, 07:41
Hallo allemaal,
De stand van zaken:
Daar ik er zelf niet meer aan uit kon heb ik mijn bestandje via pm doorgestuurd naar Mimosa. Ze heeft zich er ook eens mee kunnen amuseren en wat blijkt nu? Het gaat blijkbaar niet. Volgens ons kan Excel dus niet afprinten in booklet formaat.
Als er iemand is die het daar niet mee eens is mag die altijd reageren natuurlijk.

Gegevens:
Excel document van 4 kolommen breed maar samen minder dan een halve pagina breed en met een lengte van iets minder dan 4 pagina's.
Doel: Afdrukken 2 x die 4 kolommen naast elkaar per vel papier zodanig dat ik maar 2 vellen papier nodig heb.

Ik ben eens benieuwd.
Groetjes, Fakke Berto.
Ps: @ Mimosa: Nogmaals hartelijk bedankt voor al je inzet. Je bent er zo (y) een.

Mimosa
30 October 2005, 10:25
Wat je dus wil is eigenlijk 8 kolommen op 1 blad? Maar dan wil ik nog wel verder weken aan je bestand hoor;) Ik heb het nog in mijn mailbox zitten...
Maar dat zal toch via kopiëren en plakken moeten gebeuren dan, denk ik.
Is het dat wat je bedoelt?? Laat wat weten [op gelijk welke manier :p]

Fakke_Berto
31 October 2005, 20:22
Hallo Mimosa,

Dat is inderdaad wat ik wilde doen.
Via kopieren en plakken heb ik het ook al voor mekaar gekregen maar het probleem is dat ik af en toe nieuwe cellen ertussen moet wringen. Daardoor klopt de volgorde niet meer en moet ik beginnen schuiven met andere cellen, begrijp je.
Als ik nu gewoon die 4 kolommen kan laten doorlopen naar beneden moet ik niet beginnen schuiven telkens als er een nieuw item tussenkomt. Via het afprinten in booklet gaat het dan automatisch.

Groetjes, Fakke :) Berto.

Mimosa
1 November 2005, 20:43
Hallo Mimosa,

Dat is inderdaad wat ik wilde doen.
Via kopieren en plakken heb ik het ook al voor mekaar gekregen maar het probleem is dat ik af en toe nieuwe cellen ertussen moet wringen. Daardoor klopt de volgorde niet meer en moet ik beginnen schuiven met andere cellen, begrijp je.
Als ik nu gewoon die 4 kolommen kan laten doorlopen naar beneden moet ik niet beginnen schuiven telkens als er een nieuw item tussenkomt. Via het afprinten in booklet gaat het dan automatisch.

Groetjes, Fakke :) Berto.
Hoi!
Wat je precies met Booklet bedoelt, daar kan mijn kleine hoofdje nog niet bij :-( :cry:
En cellen tussenvoegen??? Waarom geen rijen? Dan kun je toch weer sorteren? Oplopend, aflopend, of via autofilter op straat of op krant... of nog anders? En dan klopt het wel weer? Of niet? Ik zal proberen om donderdag je bestand nog eens te bekijken. Maar geef eens een voorbeeld (desnoods per mail) welke cel(len) je zou moeten tussenvoegen.
groeten en fijne avond nog!

Fakke_Berto
11 November 2005, 21:50
Hallo allemaal,
Even de stand van zaken. Tot hiertoe is het nog niet gelukt om met excel in booklet af te printen. Desondanks verwoede pogingen van Mimosa schijnt het maar niet te lukken.
Als er nog andere knappe koppen zijn die denken dat ze het ei van colombus hebben gevonden, die mogen natuurlijk altijd reageren.
Mijn dank gaat hierbij uit naar Mimosa die "mijn kwelling" dagenlang heeft moeten torsen. Het is een echte schat (y) .
Groetjes, Fakke Berto.

Mimosa
12 November 2005, 14:33
Hallo allemaal,
Even de stand van zaken. Tot hiertoe is het nog niet gelukt om met excel in booklet af te printen. Desondankt verwoede pogingen van Mimosa schijnt het maar niet te lukken.
Als er nog andere knappe koppen zijn die denken dat ze het ei van colombus hebben gevonden, die mogen natuurlijk altijd reageren.
Mijn dank gaat hierbij uit naar Mimosa die "mijn kwelling" dagenlang heeft moeten torsen. Het is een echte schat (y) .
Groetjes, Fakke Berto.
Bedankt voor dit complimentje; Fakke ;) Dat doet deugd aan mijn hartje! ;) :verlegen: :) :) :) Ik kijk nog wel eens in Word ook voor je ;)