Volledige versie bekijken : Afdrukken in excel



Mimosa
16 October 2005, 16:50
Hoe komt het dat als ik iets afdruk in excel het toch klein op mijn blad blijft staan?
Ik heb al geprobeerd om lettertype groter te zetten, om rijen en kolommen groter te maken...
Maar als ik afdruk blijft het kleintjes op mijn blad! Wat zie ik over 't hoofd?

J.W.
16 October 2005, 18:32
Hoe komt het dat als ik iets afdruk in excel het toch klein op mijn blad blijft staan?
Ik heb al geprobeerd om lettertype groter te zetten, om rijen en kolommen groter te maken...
Maar als ik afdruk blijft het kleintjes op mijn blad! Wat zie ik over 't hoofd?

Probeer dit eens: Bestand - Pagina-instelling - tabblad Pagina - Verkleinen-vergroten en kijk of daar staat: 100%. Verander dat cijfers eens tot bijvoorbeeld 130% of groter. Probeer wat voor u het beste uitkomt.

Baloeke
16 October 2005, 18:39
Hier een foto met wat J.W. bedoeld

http://img148.imageshack.us/img148/162/afdrukexcel1sm.jpg

Mimosa
17 October 2005, 08:03
Hier een foto met wat J.W. bedoeld

http://img148.imageshack.us/img148/162/afdrukexcel1sm.jpg

Bedankt voor jullie reacties JW en Baloeke. Ik zal dit deze avond of zo bekijken. Moet nu gaan werken. Ik laat nog iets weten ;)

Mimosa
17 October 2005, 15:22
Ik heb dit kunnen bekijken en het staat op 100%.
Ik maak een ongeveer gelijk bestandje aan zoals gisteren, bij wijze van proef (want dat van gisteren heb ik uit "colère" weg gedaan en opgemaakt in Word met een tabel)
En vandaag geen enkel probleem (afdrukken gaf een goed resultaat): zou je ze niet schieten soms, die computers?
Enfin, dank voor jullie bijdrage en voor mijn part mag hier weer een slotje op. ;)

Baloeke
17 October 2005, 15:29
Altijd rustig blijven Mimosa:p, even eens diep adem nemen, een pint drinken, even gaan wandelen,... Je komt er wel ;)

Mimosa
17 October 2005, 15:35
Altijd rustig blijven Mimosa:p, even eens diep adem nemen, een pint drinken, even gaan wandelen,... Je komt er wel ;)
Thx , baloeke voor deze toffe reactie ;) Ik zal eraan denken als ik nog eens bijna op ontploffen sta ;) Als die pc niet wil wat ik wil :verlegen: ;) :p

compuchrisje
17 October 2005, 15:49
Had ik van jou niet verwacht Mimosa, in mijn ogen ben je de kalmte in persoon. Probeer het anders, bekijk dat stuk pc als een mens. Als die niet doet wat je ervan verwacht, heeft ie gewoon een baaldagje. Of bekijk hem als een kind, wat je hem niet hebt voorgedaan of aangeleerd, kan hij nog niet.
Maar ja, zelfs een kind krijgt al eens een slawammer rond zijn oortjes hihi.

Mimosa
17 October 2005, 15:56
Had ik van jou niet verwacht Mimosa, in mijn ogen ben je de kalmte in persoon. Probeer het anders, bekijk dat stuk pc als een mens. Als die niet doet wat je ervan verwacht, heeft ie gewoon een baaldagje. Of bekijk hem als een kind, wat je hem niet hebt voorgedaan of aangeleerd, kan hij nog niet.
Maar ja, zelfs een kind krijgt al eens een slawammer rond zijn oortjes hihi.

Normaal ben ik inderdaad de kalmte in persoon, maar als dat ding niet wil wat ik wil, dan kan ik wel eens de "goden aanroepen" :p Hoewel... ook dan blijf ik beschaafd :verlegen: ;)
Dank voor deze toffe reactie (en een beetje mensenkennis :p) Nu moet ik weer aan de slag: plicht roept :verlegen: