Volledige versie bekijken : disk recovery



Rhino
16 October 2005, 17:37
ik heb ooit eens een harde schijf van 80 gb gekocht en er windows op geinstaleerd en er dan een harde schijf van 200 gb op aangesloten maar aangezien die maar tot 125 gb las is mijn schijf nu niet meer opstartbaar. ik heb ze terug actief gemaakt op mijn andere pc maar hij wil die nu altijd formateren voor ik ze weer kan gebruiken . nu heb ik met een data recovery programma geprobeerd al mijn data terug te krijgen. het probleem is nu dat dat programma een demo is en enkel toont wat op mijn schijf staat. het is een NTFS schijf. heeft er iemand een andere oplossing om ervoor te zorgen dat ik deze schijf kan gebruiken zonder ze te formateren

thanks

Baloeke
16 October 2005, 19:42
Misschien is je harde schijf beschadigd. Op de site van Microsoft (http://www.microsoft.com/netherlands/ondernemers/tips_trucs_windows/tips_en_trucs_windowsxp_5.aspx)staat een uitleg hoe je deze kan controleren.

Rhino
16 October 2005, 20:01
neen dat doet het niet. het is niet mijn windows schijf. het puur data. de foutcontrole is onmiddelijk gedaan

compuchrisje
17 October 2005, 00:43
Waarschijnlijk is die schijf ooit gepartitioneerd? Als je hetzelfde programma van die indeling kan opsnorren is er misschien een kansje, de helft van een schijf beschikbaar is verre van normaal.

whoopie
17 October 2005, 01:41
de schijf waar je de data van terug wilt, staat daar xp op? ik zou zeggen de bewuste schijf aansluiten op een andere pc als slave daarna via deze computer " de bewuste schijf openen" de map van windows zo naar de bestanden trachten te zoeken en afhalen ! nog een tip is proberen met ontrack easy recovery ! dit hielp bij ook !

Rhino
17 October 2005, 18:14
ik heb het nu met stellar Phoenix fat & NTFS alle date proberen recoveren. hij zegt nu dat hij voor 635 gb wil recoveren maar op die schijf 0 gb vrij heeft. komt dit omdat mijn windows deze schijf wil formateren ? en zo ja hoe los ik dit op.

alvast bedankt voor de reactie's

Spoorzoeker
18 October 2005, 22:30
als hij maar tot 132gb gaat, dan is je bios te oud. nieuwere biossen kunnen tot 160gb of meer.Daar ligt waarschijnlijk het probleem.

Terugzetten in het oude systeem dat die 132gb herkent en dan alles backuppen.

Daarna in de nieuwe stoppen, formateren en NIET MEER terugstoppen in de oude !!!!.

compuchrisje
18 October 2005, 22:39
Ff op een rijtje zetten, je hebt een oud systeem, waar je een tweede HD hebt bijgezet, de maar voor een deel wordt gelezen (reden zie spoorzoeker)
Op dat oude systeem, welke windows versie heb je daar staan? Als dat nog windows 98 is zal hij die ntfs-indeling nooit lezen. Dat moet je op een nieuwere pc doen om je data terug te halen, waar xp draait. Daarna kan je formatteren naar hartelust.