Volledige versie bekijken : snelkoppeling: SLEEP



Praga Khan
17 October 2005, 16:36
hoe maak ik een snelkoppeling voor de slaapstand(bv. als je die niet op je toetsenbord hebt)

Maak een snelkoppeling aan die verwijst naar: %windir%\system32\rundll32.exe PowrProf.dll, SetSuspendState



IK HEB EEN KNOP SLAAPSTAND OP MIJN P.C. MAAR DIE WERKT NIET ??

Doe dan het volgende:Slaapstand aanzetten

Een Windows XP computer beschikt over twee verschillende manieren op de computer tijdelijk uit te zetten, te weten Stand-by en Slaapstand. In de eerste stand wordt energie bespaard door het uitschakelen van monitor, harddisk(s) en ventilator, bij de tweede optie worden alle in het geheugen aanwezige gegevens op de harde schijf opgeslagen waarna de computer vervolgens volledig wordt uitgeschakeld.

In het laatste geval zal het wat langer duren om de computer weer op te starten omdat alle opgeslagen gegevens vanaf de harde schijf weer in het geheugen moeten worden geladen. Voordeel van deze optie is echter dat u exact weer terugkeert naar de situatie waar u was gebleven toen u de computer in de Slaapstand zette. Beschikt u over een Microsoft toetsenbord dan zal deze vaak een knop Sleep hebben waarmee u deze optie snel kunt activeren. Houdt anders tijdens het afsluiten de Shift-toets ingedrukt: de knop Stand-by verandert dan in Slaapstand. Om gebruik te kunnen maken van de functie Slaapstand dient u hem wel eerst in te schakelen. Dat doet u als volgt:

Kies Start >> Configuratie >> Prestaties en onderhoud >> Energiebeheer.
Selecteer in het dialoogvenster Eigenschappen voor Energiebeheer het tabblad Slaapstand.
Vink in het tabblad Slaapstand onder Slaapstand de optie Slaapstand inschakelen aan.
Klik op OK en sluit het dialoogvenster Prestaties en onderhoud.