Volledige versie bekijken : pc wilt niet doorstarten scherm blijft zwart



ace
18 October 2005, 22:28
ik heb een vraag mijn collega pc die wilt niet doorstarten .als je de pc aanzet begint elke keer 1 maal een piepend geluid tegeven en aan de achterkant van de pc branden er 4 ledjes 3 rood en 1 groen en de scherm blijft zwart dus ik komt niet in de bios hij heeft window xp pc is 5 jaar oud zit een msi moederbord
mijn vraag kan de harde schijf gecrast zijn

wie kan mij mischien vertellen ????????????:verlegen::verlegen:

ghost
18 October 2005, 22:41
Bij mij is dat ook 1 keer piep en ook de ledjes branden maar heb wel beeld , dus zou het kunnen zijn dat zijn scherm niet meer gaat. Anders eens uit proberen met een ander scherm.

Heezy
18 October 2005, 22:47
Is het dezelfde beep zoals altijd? Of is hij anders (korter, langer)?

depol99
19 October 2005, 20:02
Vandaag gehad:
- start pc, alle lampjes branden normaal, maar je hoort dat ie niet doorstart
- bij opstart continu stilletjes tuuuuuuuuuuut

=> Oplossing: de processorkoeler was stuk

ace
19 October 2005, 21:16
de piep komt met regelmaat terug ik heb de systeemkast op mijn monitor aangesloten ook geen resultaat scherm blijft zwart ps achterkant systeemkast zitten er 4 ledjes 3 branden rood en 1 groen

Heezy
20 October 2005, 01:36
Probeer eens op te zoeken welk BIOS erin zit (Award, Phoenix...), en zoek dan eens achter beep codes.

PS: Gelieve in het vervolg hoofdletters en leestekens te gebruiken, het is moeilijk lezen zo.

ace
20 October 2005, 21:11
Probeer eens op te zoeken welk BIOS erin zit (Award, Phoenix...), en zoek dan eens achter beep codes.

PS: Gelieve in het vervolg hoofdletters en leestekens te gebruiken, het is moeilijk lezen zo.



Bedankt Heezy

Spoorzoeker
8 December 2005, 09:58
Je hebt een MSI mobo, dan heb je ook een boekje erbij gekregen. Daar staan de codes van de lampjes in. Dan weet je precies wat er kapot is.

Verwijder in ieder geval alle usb apparaten, want dat wil ook nog weleens de boosdoener zijn.

Anders zoveel mogelijk apparaten verwijderen/loskoppelen.
Als je meerdere geheugenmodules hebt, alles eruit halen op 1 na.