Volledige versie bekijken : Nieuwe Pc ?



samsu
20 October 2005, 16:53
Wat denken jullie van de volgende pc ?

*Cooler : superstille en efficiënte Silent Cooler
*Kast : Design midi Tower met stille 420 W voeding , LCD-display met vele functies, extra aansluitingen vanvoor voor : 2 x USB2.0 , AUDIO (koptelefoon + speakers)
*Moederbord : Moederbord socket 939 met 2 x IDE/2x-SATA/1x-SATA-2/RAID/6xUSB2.0/4xDDR400/Mhz geheugenbaken (dual channel mode). Netwerkkaart 100Mbit / 7.1 Geluidskaart AGP 8X en PCI-Express 16X video-slots.
*Grafische Capaciteit : AGP 8X ATI 9250 met 256Mb DDR + Tv-uitgang. Vrije PCI-Express 16x-gleuf voor de laatste nieuwe 3D-kaarten.
*Geheugen : 2 x 256Mb DDR 400 Mhz in DUAL CHANNEL MODE (totaal 512MB)
*Harde Schijf : MAXTOR 160 GB 7200 Rpm met 8Mb cache
DVD-Brander : DVD-brander 16x + en - dual layer
*Geluidskaart : 7.1 kanaals uitgang / line in + microfoon ingang
*Voorkant : 2x USB2.0 , luidspeker- en microfoonaansluiting
Dit alles voor €659 !

Wat denken jullie hiervan lijkt mij op het eerste zicht niet slechts maar ben niet zo een pc deskundige als julllie :) De PC dient vooral voor Games , Internet , Tekstverwerken.
Games : de laatste nieuwe games , muziek dowloaden + converten , internet is vooral voor een binnenhuis netwerk met oude pc , tekstverwerken voor school moet er toch ook nog iets gebeuren he :) .

Pc die ik nu heb :

Pentium 4 3.0GHz
ATI RADEON 9800 XXL
1Gb rAm Geheugen
Ben hier content over maar wat denken jullie van de vorige PC ?
Alvast bedankt.
Greetz Samsu

Heezy
20 October 2005, 17:42
Welke CPU?

En de pc die je nu hebt, presteert in ieder geval al beter dan die nieuwe in games.

+ die ATI 9250, daar ga je geen games mee kunnen spelen (toch ni fatsoenlijk).
+ ik ben niet voor mobo's met dubbele oplossingen
+ ik ben niet voor vooropgestelde pc's. Maar dat ligt natuurlijk persoonlijk, niet iedereen durft zelf een pc ineen steken, das normaal.

nielsvandesype
20 October 2005, 18:24
In dat systeem zit een 3d-kaart die slechter is dan je huidige wat ik zeker niet zou doen bij een aanschaf van een nieuwe pc ofwel pak je dezelfde of een betere 3d-kaart. Welke processor zit er in die pc? Ik gok toch dat het een amd is wegens socket 939.

samsu
20 October 2005, 20:17
AH oke dan is het goed bedankt voor de uitleg.
Over meer uitleg beschik ik zelf niet van de pc.
Mijn huidige pc ik weet niet of je nog meer info wilt. ?

Heezy
20 October 2005, 20:24
Eigenlijk kan je makkelijk overschakelen hoor als je beter wil kunnen gamen:

-hd heb je. Kan later als je eens geld hebt makkelijk verwisseld worden. Al draagt een snelle hd wel bij tot betere prestaties, voor bij load times en swapping.
-Geheugen heb je 1GB van. DDR1 of 2? Indien DDR1, kan je ook al mee overpakken. Natuurlijk is geheugen met snellere timings beter bij AMD. Maar wederom, is later makkelijk te wisselen.
-Case ook.
-Voeding: weet ik niet hoeveel je hebt.

Dan rest:

-CPU: neem een snelle socket 939 cpu. Eventueel kijken naar een dual-core
-Mobo: socket 939
-Graka: neem een graka vanaf de 6800GT/X800XL. Moest je het kunnen: 7800GT

Voila, dit zal evenveel of minder kosten wsl als die hele config, maar presteert wel vele beter.

samsu
20 October 2005, 21:26
Ik ben eerlijk gezegt content over mijn pc'tje dat ik nu heb.
Ben tenslotte ook nog maar jong en ik denk dat ik het geld aan de kant ga zitten voor later of evntueele accesoirces voor de PC. Bedankt voor info !
Greetz