Volledige versie bekijken : template maken

sane
22 oktober 2005, 18:12
Hallo,

Ik wil met photoshop (CS8.0) een achtergrond maken voor mn website.
Hoe moet ik dit opslaan om als template in te voeren bij dreamweaver?
En hoe kan ik dit dan in dreamweaver gebruiken?

Groetjes SaNe

Icemar
22 oktober 2005, 19:11
<body background="background.gif">
kan ook jpg zijn als maar (background.gif) die naam mag je wijzigen in elke die je maar wil dus kan ook paard.gif of jpg zijn of ander bestandstype

jeroentje
22 oktober 2005, 19:48
of je kan je foto slicen en dan save for web kiezen en krijg je al automatisch een webpagina met al je fotos op hoe je enkel de fotos als achtergrond in te stellen en dan je site veranderen.

sane
24 oktober 2005, 11:27
kan ook jpg zijn als maar (background.gif) die naam mag je wijzigen in elke die je maar wil dus kan ook paard.gif of jpg zijn of ander bestandstype
Hey thx Icemar,
Het is me gelukt op deze manier!!
Eerst kreeg ik mn achtergrondje nog niet zichtbaar in browser(ik had het tss de body tags geplaatst:verlegen:) maar alle begin is moeilijk he!!
Nu nog de juiste maten vinden,ik krijg mn achtergrondje steeds 4x in dezelfde achtergond tezien:cry:??weet jij raad?
Groetjes SaNe.

Icemar
24 oktober 2005, 16:10
als je de achtergrond hier in zet of naar mij toe zend kunne we beter er naar kijken ook wat je er excat mee wil doen ;)

Martijnc
24 oktober 2005, 17:43
body
{
background-image: url(Link-Naar-Afbeelding);
background-repeat: no-repeat;
}

Dan zal je evenbeelding niet herhaalt worden maar zal je hem niet over de volledige pagina zien ;)

sane
2 januari 2006, 19:46
body
{
background-image: url(Link-Naar-Afbeelding);
background-repeat: no-repeat;
}

Dan zal je evenbeelding niet herhaalt worden maar zal je hem niet over de volledige pagina zien ;)

Thx!!! dat van die repeat had ik zeker nodig!!!(hij herhaalde zich zowat 6x lol)

Groetjes SaNe.
Ps.hier mag een slotje op.