Volledige versie bekijken : pikkendieven



jerrythealien
26 October 2005, 20:53
ne vriend van me zit vandaag ineens op smalband (telenet) omdat hij zijn upload volume bereikt heeft...
Probleem is dat hij buiten een online gameke niks anders download, laat staan laat uploaden, dus waarschijnlijk zit het onschuldige zoontje van de nieuwe buren ertussen...

hoe kunne we da checken dat da gebeurt is en hoe kunne we hem het beste pakken?

alle tips en trucks zijn welkom

alvast super bedankt

ps inderdaad héél loemp om uw draadloos netwerkt ni te beveiligen... lol

ybr
26 October 2005, 20:56
In de eerste plaats uw draadloze verbinding beveiligen.

zariash
26 October 2005, 21:02
als mijn zoon twee spelletjes warcraft speelt per dag soms in het weekend meer dan komen wij hier ook aan 80 % upload .chatten is ook uploaden en een webcam help daar ook nog bij ,dan nog een paar filmpjes via mail en je bent er zo.
grtjs

Baloeke
27 October 2005, 14:02
Een webcam is inderdaad een 'snoeperke' voor je meter

Beelzebub1978
29 October 2005, 20:57
pak een andere provider zoals skynet, die maakt geen onderscheidt tussen up or downloadverbruik...

whoopie
29 October 2005, 22:22
ja dat is juist, skynet maakt geen onderscheid, maar dit zou ook terug veranderen bij telenet als ik de nieuwsbrief van PUB goe gelezen heb

Hamaruni
30 October 2005, 09:50
ja dat is juist, skynet maakt geen onderscheid, maar dit zou ook terug veranderen bij telenet als ik de nieuwsbrief van PUB goe gelezen heb

Als dat verandert bij Telenet dan zou ik WEL overschakelen.

Zit nu nog bij Skynet, maar ben die (DURE) telefoonlijn beu.

M@tr!X
3 November 2005, 00:43
ja dat is juist, skynet maakt geen onderscheid, maar dit zou ook terug veranderen bij telenet als ik de nieuwsbrief van PUB goe gelezen heb
En voor wanneer zou dat dan zijn?

Smokey
3 November 2005, 01:25
En voor wanneer zou dat dan zijn?



http://www.tik.be/menu____main_NB46.html

XiMiE
3 November 2005, 15:51
http://www.tik.be/menu____main_NB46.html


Upstream en downstream worden gescheiden en kunnen ook afzonderlijk besteld worden - jammer genoeg niet tegen dezelfde prijs. De notie van 'het totaal volume waarvan upstream' zoals dit nu bestaat, verdwijnt.
:)

Maar wanneer kunnen wij, zoals in nederland, voor 20€ een lijn krijgen die een onbeperkt volume aanbiedt?
Zit nu nog altijd met mijn scarlet Premium van 15Gb (15Gb / maand upload & download tesamen => te weinig!!!!!!!)
Als telenet interessanter wordt kan het zijn dat ik overstap..
Kwil wel ook realdsl overwegen!

Jan Smit
3 November 2005, 16:24
Jullie hebben in Belgie een limiet dat is toch wel vervelend. ik heb Casema al laat ik dag en nacht me computer aanstaan om te download dat kost niks extra's betaal nooit meer dan 32.95 euro per maand voor een snelle verbinding