Volledige versie bekijken : Welke hardeschijf..



beaster
27 October 2005, 17:55
Hallo,
Ik heb zojuist zeer goedkoop een 2e handse computer gekocht met pentium 2, 10gb hardeschijf en 256 mb intern geheugen. Nou vind ik 10 gb te weinig en ik wil dus een grotere harde schijf er in zetten, hoeveel kan ik er maximaal bijzetten gezien mijn processor en mijn intern geheugen?
Of zou ik mijn intern geheugen ook moeten uitbreiden en een betere processor er in zetten.. Misschien is dit een stomme vraag maar ik ben geen expert op dit gebied ;)

Wie kan me hiermee helpen?

DJMoLe
27 October 2005, 18:23
effe kijken wat je bios en Moederbord aankunnen. anders problems
ik denk dat 15 de limiet is bij jou.
andere mogelijkheid is via een externe HD op een usb poort. eventueel een usb 2 controllertje duwen. Is wat sneller.
Kosten: Externe HD 250 GB --> 150 euro

DJMoLe
27 October 2005, 18:23
Controller usb2 max 10 euro

beaster
27 October 2005, 18:48
effe kijken wat je bios en Moederbord aankunnen. anders problems
ik denk dat 15 de limiet is bij jou.
andere mogelijkheid is via een externe HD op een usb poort. eventueel een usb 2 controllertje duwen. Is wat sneller.
Kosten: Externe HD 250 GB --> 150 euro

Dus als ik je goed begrijp dan kan ik eigenlijk gewoon beter een externe aanschaffen? En dat kan de bios en moederbord altijd aan? Want dan ga ik voor zoiets denk ik. Heb je misschien ook nog een tip voor me welk merk harde schijf ik dan het beste kan aanschaffen?
Bedankt in ieder geval he!

bellejt
27 October 2005, 19:05
schaf gewoon een niet te dure IDE 80 GB aan en die zal je Mobo zeker aankunnen(LBA inschakelen).Verdeel hem zowiezo in 2 delen:een C voor je windows en een D voor je datagegevens.Ik heb hier een P2 350 Mhz met XP draaien enn HD van 80 Gb.Werkt perfekt.

beaster
27 October 2005, 19:24
schaf gewoon een niet te dure IDE 80 GB aan en die zal je Mobo zeker aankunnen(LBA inschakelen).Verdeel hem zowiezo in 2 delen:een C voor je windows en een D voor je datagegevens.Ik heb hier een P2 350 Mhz met XP draaien enn HD van 80 Gb.Werkt perfekt.

Sorry ik ben niet echt een expert op computergebied: Wat bedoel je met Mobo en LBA inschakelen? Maar je bedoelt dus dat ik beter mijn windows kan zetten op die harde schijf die ik al er in heb zetten en de rest gewoon op de nieuwe harddisk zet?

Heezy
28 October 2005, 08:05
Lees (http://www.ivanhoejupiler.be/t4299-geen-volledige-harde-schijf-deel-1-137gb-limiet.html) dit eens door ;-). Heb hem ineens aangepast.