Volledige versie bekijken : Tomtom 5



pierke
29 October 2005, 00:12
Ik heb een ppc Toshiba E400 met tomtom 3.
Is er al een versie van tomtom 5 voor dit toestel en waar kan ik deze vinden (downloaden)

Clioke16V
29 October 2005, 13:53
downloaden > ? kopen in de winkel zoals de rest, en natuurlijk gaat deze versie op u PDA, gaat alleen wat trager gaan en het is de moeite niet om over te schakelen.

tsjonker
29 October 2005, 19:00
De lijst met compatibele pda's
http://www.tomtom.nl/news/category.php?ID=4&NID=94&Language=5
De een vindt het beter en de ander vindt er niks aan. Ik ben nog altijd lichtjes positief gestemd.
Waar je het vindt? De winkel en anders wie zoekt die vindt.

edargpu3
1 November 2005, 12:29
Werkt zonder probleem op je toshiba
Grtz luc

Wayne
1 November 2005, 14:50
En kopen kan je online doen voor de schappelijk prijs van rond de 60 euro
Dat heb ik ervoor betaald.
Spijtig genoeg is deze upgrade niet meer beschikbaar.
is verlopen.

D1981
2 November 2005, 20:04
Tom Tom 5 zou moeten werken op die toshiba.

GRTZZZ

pierke
11 November 2005, 00:26
Is er ondertussen dan een andere upgrade beschikbaar of moet ik Tom Tom 5 aanschaffen

vanic
11 November 2005, 15:02
misschien lukt het toch nog
http://www.tomtom.com/shop/upgrade.php?action=pda

cawa
16 November 2005, 19:32
ik heb tom tom 5 geinstalleerd op de pocket pc van den aldi. Mijn vraag is: welk soort gsp-apparaat moet ik kiezen, tomtom gps kabel of andere draadloze gps of andere kabel-NMEA-GPS of tomtom draadloze gps.

greetz, cawa

vanic
16 November 2005, 19:40
kabel NMEA gps... baud 4800 ... on sp 2 ( of zoiets voor het laatste)

als het ne 95000 is. met uitklapbare ontvanger ( mio 168 )

cawa
16 November 2005, 19:47
nee tis ene van den aldi zo een 3 jaar oud. Kun je me ook zeggen hoe je juist checkpoint verwerkt met tomtom navigator
en merci voe de reactie


greetz, cawa

vanic
16 November 2005, 22:10
dan is het ne Mio 339 "look a like" en moet je com 2 nemen
voor checkpoint misschien dit hier eens bekijken
http://checkpoint.oabsoftware.nl/

cawa
18 November 2005, 13:51
met die tomtom plus kaarten wat kun je daar precies meer mee doen.


greetz, cawa

vanic
18 November 2005, 18:59
je kan van het ene land naar het ander navigeren zonder dat je je kaart moet veranderen ... wel uiteraard maar via de majorroads. ( hoofdwegen)
anders moet je hiervoor de majorroads kaart insteken.

cawa
20 November 2005, 01:02
Het beeld valt regelmatig weg waar de klank doorgaat. hoe zou da komen.


greetz, cawa

vanic
20 November 2005, 10:29
heeft het niks te maken met de instellingen van de backlight. of met het instellen van de tijd dat hij werkt op AC en DC power?

cawa
20 November 2005, 12:56
en hoe kun je dit juist aanpassen?


greetz, cawa

vanic
20 November 2005, 13:19
bij settings(van windows) en dan power hier eens de tabbladen bekijken. je kan de tijd veranderen of helemaal uitschakelen

cawa
20 November 2005, 13:27
hoe kom je bij die settings want vind ze niet direct.


greetz, cawa

vanic
20 November 2005, 20:07
start en dan settings (staat onder programs.)

Firekoen
20 November 2005, 21:27
kunt ge bij tomtom5 niet de flitscamera's laten tonen,

zoja hoe kan ik dit doen,
heeft iemand daar ervaring mee

tsjonker
22 November 2005, 23:04
Eventjes zoeken op het forum en je wordt zo veel wijzer:
http://www.ivanhoejupiler.be/showthread.php?t=18190
http://www.ivanhoejupiler.be/showthread.php?t=8567

Voor de flitspalen, wendt je tot www.flitspaal.nl

Firekoen
23 November 2005, 10:22
bedankt tsjonker

cawa
23 November 2005, 18:29
Als je die flitspalen download krijg 1 bestandje, moet alleen dat ene bestandje in je map 'benelux plus' op je storage kaart of moet je ze allemaal appart er op zetten.
?

tsjonker
23 November 2005, 19:01
Je kunt verschillende versies downen, maar standaard op de cd staat maar 1 bestandje geloof ik.

1 bestandje: daar staan alle mogelijke flitspalen in. Dan kun je in TomTom een waarschuwingssignaal laten klinken als je de betreffende flitspaal nadert en dan verschijnt er een icoontje.
meerdere bestandjes: dat zijn ook alle flitspalen, maar het verschil is dat je een specifiek icoontje krijgt. Vb: een flitspaal 90 km/h dan krijg je een snelheidsbord 90.

Het verschil zit hem dus in het icoontje dat je krijgt. Ik persoonlijk vindt het heel handig om ook te zien hoe snel ik mag rijden als het waarschuwingssignaal weerklinkt.

cawa
23 November 2005, 20:09
oe doe je da juist om ze allemaal apart in de map te krijgen?

tsjonker
24 November 2005, 22:13
zie www.flitspaal.nl (http://www.flitspaal.nl)
Een betere handleiding kun je niet vinden

cawa
24 November 2005, 22:50
idd dat heb ik ook al geizen maar ik krijg allemaal vreemde tekens, precies chinees: ÿØÿà JFIF    ÿÛ C





 ' .)10.)-,3:J>36F7,-@WAFLNRSR2>ZaZP`JQROÿÛ C&&O5-5OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO OÿÀ @R" ÿÄ   
ÿÄ µ  } !1AQa"q2‘¡#B±ÁRÑð$3br‚
%&'()*456789:CDEFGHIJSTUVWXYZcdefghijstuvwxyzƒ„…†‡ˆ‰ Š’“”•–—˜™š¢£¤¥¦§¨©ª²³´µ¶·¸¹ºÂà ÄÅÆÇÈÉÊÒÓÔÕÖ×ØÙÚáâãäåæçèé êñòóôõö÷øùúÿÄ   
ÿÄ µ  w !1AQaq"2B‘¡±Á #3RðbrÑ
$4á%ñ&'()*56789:CDEFGHIJSTUVWXYZcdefghijstuvwxyz‚ƒ„…†‡ˆ‰ Š’“”•–—˜™š¢£¤¥¦§¨©ª²³´µ¶·¸¹ºÂà ÄÅÆÇÈÉÊÒÓÔÕÖ×ØÙÚâãäåæçèéê òóôõö÷øùúÿÚ   ? Ýñ7ˆÎ€mUmq2žáq€¿ìœýêÂÿ …ˆßô
Oûø?øŠ>%ýý7ý×þI\¤6èñƒTŒd£9ª©:t©ÆM]¿S¯ƒž.¤£k#«ÿ …ˆßô
Oûø¿üE/ü,6ÿ RßÅÿ â+‰Ye%—‰#šîµ-Ú/ ËcV£P°µŠéö¼~~òXʯŽJ*²‘ørk¦1¤â¥mü Î:ЩJ¤ úyÿ ÂÂoú'ýü_þ"—þ Ð-?ïâÿ ñAá}>ß_¿‹tÒǧÝY,k!V%eÜcž¾ßQ¼Ó4É.¼A{ä G0O"9Uw³JW ì¨îàýi¨R} ¹§Ü¿ÿ ¿èŸ÷ñøŠ_øOÛþiÿ ÿ ˆªþ!Ñm´ê‚Èñj¡f@a„0R}³ôÏ8£­xI: ’<3F%Ô¡²XíÙ#D
6ìm=ÉãŠ\”»çܯÿ óÐ1?ïâÿ ñÂ|ßô Oûø¿üEXðö‹m¤kÚc;Ë=ÄóÝÆ®DAäåpIÏ' ¨Æ{÷ɶðìi2=č
è°käQ.íÈ]˜í’=;Sä¥}ƒš}Ëÿ ðž·ýþû_þ"—þÆÿ bßkÿ ÄQªhúe׋uu­!³¶7ˆØ*60;:äœ6}++m4x›MŠ µ[I,>bȤ€K ËʍÃ߃҅N“[”»›ð·ýSþû_þ&—þ¦ÿ jßkÿ ÄÔº(ðÕ÷ˆ-¥‚Ñš[°Û¬Ýs³bǦ8'Ž Ͷðô¥;ÜHÑ^ ½EnÜ€ñ•Ù‘þÙ>Ý©rRꃚ]Ëßðœ·ýSþû_þ&—þ†ÿ rßkÿ Äԏ†­VMFßO7&{) Eó$Vy¸ tpHç&§‹Â¶W3@‘\º¦=¬êÌÁT,pJ&ÊGB9¶(ä£kØ/1á7oú'ýö¿üMð›·ý“þû_þ&¡µÐ4Û»;[Õ’â^Úâyä
-‚€'rNÓô¨ãÒ´7·½»KË©-í–>R‚Af!—æ »§¯CŒQÉK°sO¹oþfÿ rßkÿ ÄÒÿ ÂjßôOûéøšäE8VžÂŸb}¤Ž³þFÿ zßKÿ ÄÒÿ ÂfßôOûéøšäÅ8Röû´‘Õÿ ÂdßóàŸ÷Òÿ ñ4¿ð˜·üø'ýô¿üMr‚œ(öû´‘ÕÂ`ßóàŸ ÷Òÿ ñ4Â^ßóàŸ÷Òÿ ñ5ËŠQG°§Ø=¤Ž£þæÿ Ÿÿ ¾—ÿ ‰¥ÿ „µ¿çÅ?ï¥ÿ âk˜¢aO°{I?ü%­ÿ >)ù¯ÿ Gü%ÿ >Iù¯ÿ \Ð¥{
}ƒÚK¹Òÿ ÂVßó䟚ÿ ñ4¿ð•7üù'æ¿üMsb”Qì)öi.çIÿ KÏ’~kÿ ÄÑÿ CÏš~kÿ Ä×:)EŸ`ö’:/øIÛþ|Óó_þ&—þfÿ Ÿ4ü×ÿ ‰®xRŠ^ƒÚK¹Ðÿ ÂJßó蟚ÿ ñ4ÂJßóèŸøïÿ X”Qì!Ø=¤»›ÿ ð’7üú'þ;ÿ ÄÒÿ ÂFßóèŸøïÿ X"”QìaØ=¤»›ßð‘7üú§þ;ÿ ÄÑÿ Ϫã¿üMaŠQG±‡`ö’înÂ@ßóêŸøïÿ Ký¾ßóìŸøïÿ X‚œ){vi.æ×öóϲã¿áKýºßóìŸøïøV (§
=Œ;´—scûq¿çÝ?%ÿ
_íÆÿ Ÿtü—ü+S…ƃÚK¹¯ý¶ßóÿ …ÛMÿ >éù/øVH¥{vi.æ·öËÏü—ü)¶þx'ä¿áYBœ( 0ìÒ]ÍOívÿ ž ù/øRÿ k7üðOɲÅ8Rö0ì/i.æ—ö«Ïü—ü)µþx§ýò¿áY¢œ(ö0ìÒ]ÍíFÿ ž)ÿ |¯øRÿ i·üòOûå³…8QìaØ~Ò]Ëÿ ÚMÿ <“þù_ð¥þÑoùäŸ÷Êÿ …PáG±‡a{Iw/h7üòOûå—ííÿ <Óþù_ðª"œ(öPìÒ]Ë¿noùæŸ÷Êÿ …moùæŸ÷Êÿ …T¢eÁí%Ü·öÆþâß þ¿koî'ýð¿áUE(£ÙC°{Iw-}©¿¸Ÿ÷Âÿ …J¯3(`‘`ôÎÁT…Mq<6ÖqÍs4pÄ«ó<ŒGÌG$ÖU!«¤]9JNÍ–3?÷`üÒ£‚w¸ˆK–¾Aœ§õªÚßYÞ ûÜ1»Ê>ÜôÎ:t5…5•¶££èv—‘ùIy6åÜFp'#‘ÏP+eØÖ ¹ÕæîÁù¥Eor×HÏ …ÑX©l(Ž§¯ ×4<=¤é:¾—q§Úy2µÃ!o1Ûåòd8äŸAZ¾ÿ ÿ ®Íÿ ¡½4ÓOA4ÓZš¹Ÿû°~iPý¯ý%­ÿ tdE ÁUNÎ:c\_ÛfûO—öû¿øG~я·dîÝŸõ~níÞV î<̳œs]
¯üŒÿ îEüš…gÐnë©ç÷dµäìÄ’dbIïÍ]ÇÔßï·ó¢ÎÃÇ>¡«Kb4ûs1[p £TÇSìk›Â~'J¦œø?í§­ztŸêØûF?ñÚÎ º{aCÉ5Äž\jï±sµ˜äà‘žǜ}j½¯»ÈÒhª r9sÂM?#Ïá ñýþûOñ«GÞ/i¥™ »2Ìž\®né mc»‘ÀàúWeq©­”Ë~‘À(%NõMÃÕ>l–8 c#'ÒÝÛ=ÓÚ¥Ä-pƒsDQÇ$uGçZ}j]‘—³]ÎôIh-$ŽõíÀ
!kS Û»`Sÿ ±<iöŸ´í¿óöló~ÕómÎvçvqžq]ÄÃs
Ím4sDßuã`Ê{pEIGÖeÙ²]Ï>ƒGñ]¼’ɹ‰æ;¤d»
\óÉ!¹ê:·
·‹`ÓžÎäÌ¸72\+1 °nG­u™ÿ ±ái
Σ* v ~Šµý§‘çïO/Íòså¿¿ËÇOïqÿ Ö¡â$ú öhá-tYÆc´70!;ŠÅtë€ÞÔ±é>)Ž×ì±›”· ©‰n€L£±ÎMwI©Ã$V²£¡K¼y'Ê>T¸íÇÊ æ¦ŽäKÉDèà2²ªÀô ⏬˲dŽ i>)
r
¸+ ûPýØ#_›Ž8â’]ijÜ%Äë<“G’=Ê–\ŒÙסyÍèŸ÷Âÿ …sz'ýð¿áGÖeÙ²GÁ köÓ,Öð<R¯GIÕHíÔ5M•âxí¾Ë¹[r
ùKt`õÝŽrk³Ó®d•nŒ›Y£ºx”•t#ŽŸÅÀ{å_V ·Žè[3.ü…$A”V=¾6‚r0 ÉÈõ<L» öHâäÒ<G/æ¬ïçíów\æc¦ï›œvÍLl<O$‘5Á¸œE ‘VK¼Ã¡ûÙQƒ]´—"(ÚIZ$D™™T©'߶/™±J3ØBÆkm݆ÀùxÇ_Qê)}f]{$rwÑxšòKg0´&Ø0ˆÇqó
ÝNærÇ=:ôZ]3Ä“«¬æâA Ã܃¸[œMw>sz'ýð¿áGœÞ‰ÿ |/øP±]ýš<øxwVÿ ŸOüˆŸãJ<=«ϧþDOñ®Åî¥:ÚÛ¾[[ÀP0CÛëú
·OëSì…ì¢pƒÃÚ·üúÿ äDÿ _øGõ_ùõÿ È‹þ5ÝQGÖ§Ù²‰Ãê¿óëÿ ‘üiÃ@Õ?ç×ÿ "/ø×oEZŸdÊ'4Sþ}ò"ÿ (Ðu?ùöÿ È‹þ5ÚÑGÖgØ=”N,hZŸüûäEÿ Q¡êóíÿ ¯ø×gEYŸ`öQ8ïì=Kþ}¿ñõÿ _ìMKþ}¿ñõÿ ì(£ë3ìÆ'!ý‹¨ÿ Ï¿þ>¿ãJ4]Gþ}ÿ ñõÿ 먥õ™‡±‰É
Pÿ Ÿü}Æ”hÚ‡üûÿ ãëþ5ÖQGÖfÊ'(4}Cþ}ÿ ñõÿ _ì‹ÿ ùáÿ ¯ø×UEY˜{œ¸Ò/ÿ ç‡þ>¿ãJ4›ïùáÿ ¯ø×OEY˜{œÏöU÷üðÿ Ç×üiF•}ÿ <?ñõÿ éh£ë2c›]ïüñÿ Ç—üiF—{ÿ <ñáþ5ÑÑGÖdÆ':4ËÏùãÿ ñ§
6óþxÿ ãÃük ¢¬H=ŒL§]ÿ Ïüx(Ó®ÿ ç—þ<?Æ·¨£ëci÷óËÿ ãKýŸuÿ <¿ñáþ5¹EX{˜Ÿ`ºÿ ž_øðÿ Qcsÿ <¿ñá[TRúăØÄÆ7?óÏÿ áesÿ <ÿ ñáZôQõ‰±‰’,î?çŸþ<)EÇüóýEjÑGÖ$Æ&X´Ÿþyþ¢”ZOýÏÔV}bAìbfý–oî~¢œ-¦þçê+BŠ>± ö1( i¿¹úŠ_³ËýÏÔUê(úăØĤ —û¿¨¥IýßÔUÊ(öòc †Oîþ´¢)?»úÕª(öòc¸‰ÿ »úÒˆßÓõ©è£ÛÈ=ŒHB7¥TÔ,ï/SÉ3[ý› yR[ ç<äóÏ·¥hÑS*®Z45M-

tsjonker
24 November 2005, 22:55
Waar en wanneer krijg je chinese tekens?

cawa
24 November 2005, 23:02
ewel als ik onder flitspaal installeren klik op tomtom5.0 en dan open klik krijg ik die chinese tekens

tsjonker
24 November 2005, 23:12
Je krijgt normaal gezien 1 of 2 bestandjes (een .ov2 en mss nog eentje (ben ik niet zeker)). Dat bestandje plaats je gewoon in de map die je gebruikt op je gps. Dus als de Benelux-map gebruikt wordt, dan zet je dat bestandje gewoon in de Benelux map (die Benelux map staat op je SD kaartje en die kun je bereiken via Microsoft Active Sync - verkenner).

Firekoen
25 November 2005, 21:53
Je kunt verschillende versies downen, maar standaard op de cd staat maar 1 bestandje geloof ik.

1 bestandje: daar staan alle mogelijke flitspalen in. Dan kun je in TomTom een waarschuwingssignaal laten klinken als je de betreffende flitspaal nadert en dan verschijnt er een icoontje.
meerdere bestandjes: dat zijn ook alle flitspalen, maar het verschil is dat je een specifiek icoontje krijgt. Vb: een flitspaal 90 km/h dan krijg je een snelheidsbord 90.

Het verschil zit hem dus in het icoontje dat je krijgt. Ik persoonlijk vindt het heel handig om ook te zien hoe snel ik mag rijden als het waarschuwingssignaal weerklinkt.

kan je hiermee ook een apart geluidssignaal laten weerklinken per snelheid,
en mss ook nog zelf een geluidssignaal toevoegen, vb bij 50 km/u : "Opgepast 50 km/u"

tsjonker
26 November 2005, 19:35
Bij sommigen lukt dat. Ik heb hier een link voor je. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd. De uitleg staat bij info.
http://members.home.nl/jjkosters/VoicesTT5/

jeeke
30 November 2005, 23:58
Hoi,TT5 en kaarten kun je vinden op www.cobrashelpbox.be effe registreren ende rest gaat van allleen.

Firekoen
1 December 2005, 19:15
zijn er sites waar je de updates van de kaarten gratis kunt afhalen?

tsjonker
1 December 2005, 20:19
TomTom werkt met Teleatlas kaarten en voor zover ik weet kun je deze niet updaten. Je moet telkens wachten op een nieuwe versie die uitkomt.
Je kunt wel dingen melden die niet overeenkomen met de werkelijkheid en die nemen ze dan op in de volgende versie.

cawa
2 December 2005, 23:33
ik heb al een paar keer de tomtom 5 opnieuw geinstalleerd op de pocket pc md 40600 maar ik heb altijd hetzelfde probleem, hij blijft steeds hangen als ik op tomtom druk. Hij blokkeert gewoon. Hoe zou dit komen

Firekoen
3 December 2005, 10:24
heb je al eens geprobeert om gewoon wat langer te wachten?

het is bij ook nogal een trage opstarter

vanic
3 December 2005, 10:44
ik heb al een paar keer de tomtom 5 opnieuw geinstalleerd op de pocket pc md 40600 maar ik heb altijd hetzelfde probleem, hij blijft steeds hangen als ik op tomtom druk. Hij blokkeert gewoon. Hoe zou dit komen

dan zal er een instelling niet juist ( voor de GPS ontvanger) denk ik ... met de MD 95000( mio 168) gaat het wel en deze heeft een minder "zware" processor dan de MD 40600 ( mio 338+; 339) ... heeft wel een andere GPS ontvanger.

als instellingen zou ik eens ;andere nmea ontvanger nemen >baud 4800> op com 1

Firekoen
3 December 2005, 10:49
is het nie eerder SP dan com 1?

cawa
3 December 2005, 12:24
het probleem is dat ik bijna niet meer in de tomtom geraak zelfs met lang wacten.

tsjonker
3 December 2005, 12:40
Hoeveel POI's heb je in de map geïnstalleerd? Hoe meer je er in zet, hoe trager hij opstart. Ik heb dat in het begin ook eens gehad.

vanic
3 December 2005, 13:08
is het nie eerder SP dan com 1?

deze zijn normaal voor het model(MD9500) met de ingebouwde ontvanger...

maar dan zal het antwoord van Tjonker wel eens kunnen helpen; als het Tomtom zelf is die bijna niet meer start...dan helpt inderdaad herinstalleren niet ; aangezien de poi's worden opgeslagen op je geheugenkaartje( en hij deze dan allemaal moet laden) ... ik dacht dat hij vastliep tijdens het zoeken naar satellieten

cawa
3 December 2005, 13:32
Is da in de map checkpointfiles dat je die vind.

tsjonker
3 December 2005, 18:42
Je kunt er een heleboel staan hebben in de Benelux-map (ik veronderstel dat je deze momenteel gebruikt). Die Benelux map staat normaal gezien op je Sd kaartje.

Wat zijn de instellingen van checkpoint? Want blijkbaar gebruik je checkpoint. Staat er een vinkje bij "automatisch opstarten wanneer Tomtom opstart"? Dat kan ook de oorzaak zijn van het trage opstarten.
Ikzelf gebruik checkpoint niet meer om de reden dat Tomtom enorm vertraagde. Zowel bij het opstarten als bij het navigeren.

cawa
3 December 2005, 19:31
Wat gebruik je dan wel om de flitspalen te verkrijgen

tsjonker
5 December 2005, 11:29
Ik laat me door Tomtom zelf waarschuwen. Hier op het forum staat info over hoe te doen.

skodagreen
13 December 2005, 23:07
Ik laat me door Tomtom zelf waarschuwen. Hier op het forum staat info over hoe te doen.:) thanks