Volledige versie bekijken : Nieuwe videokaart moeten kopen



sjatoken
29 October 2005, 18:15
hoi mensen

Ik heb me een nieuwe videokaart moeten kopen - mijn andere -ati radeon x600pro had het begeven-
Dit is dus mijn nieuwe - Asus EAX800XT/2DT -256MB Tv_OUT/2DVI - PCI-X
Pe16 Radeon x800xt ddr256 Tv/out 2dvi Video/in 2v Usb-Webcam

Naar het schijnt zou ik nu wel een goede moeten hebben.
Kan iemand mij eens vertellen wat ik nu meer kan dan mijn vorige- want er was weldegelijk een prijsverschil :wtf:

M.a.w. kan ik nu tv op mijn pc bekijken ?
En ook omgekeerd , kan ik een dvd bekijken die ik in mijn pc stop of die op mijn harde schijf staat ,op mijn tv

Hopelijk krijg ik een beetje positieve reactiesf

bedankt
sjatoken

Heezy
29 October 2005, 22:09
Dat is idd een heel goede kaart. Tv kijken zal je niet kunnen, daar is een TV-decoder voor nodig. Je hebt wel een S-Video In en Out. Met de ingang kan je je videospeler erop aansluiten om bv. video's op pc te zetten, met de Uitgang kan je idd je PC op je TV aansluiten om op je TV zaken van je PC te bekijken.

Voor de rest is de videokaart véél sterker als je vorige, dus zal je ook meer FPS genereren in games. Bovendien kan je nu op hoge resoluties kunnen spelen met AA en AF aan, wat dus de kwaliteit van de gfx enorm verbetert, en je zal toch een deftige FPS overhouden.

Clioke16V
29 October 2005, 23:36
Ik ken niet zoveel van graka's maar ik weet nu ondertussen ook al van Heezy dat dit ENORM veel verschil uitmaakt in games. Had vroeger een FX5200 en men BF2 ging maar zwakjes dus na een tijdje overleggen met Heezy over prijs/kwalitiet kwamen we op de 6600GT uit, en ik heb er nog geen 5 seconden spijt van gehad. Je spel wordt 20 keer mooier plus je schiet veel sneller raak door de FPS winst die je hebt.

sjatoken
31 October 2005, 22:15
Dat is idd een heel goede kaart. Tv kijken zal je niet kunnen, daar is een TV-decoder voor nodig. Je hebt wel een S-Video In en Out. Met de ingang kan je je videospeler erop aansluiten om bv. video's op pc te zetten, met de Uitgang kan je idd je PC op je TV aansluiten om op je TV zaken van je PC te bekijken.

Voor de rest is de videokaart véél sterker als je vorige, dus zal je ook meer FPS genereren in games. Bovendien kan je nu op hoge resoluties kunnen spelen met AA en AF aan, wat dus de kwaliteit van de gfx enorm verbetert, en je zal toch een deftige FPS overhouden.

bedankt voor de reactie, al begrijp ik het niet allemaal hoor.
moet nog veel leren he- hoge resoluties spelen met AA en Af aan ??????
als ik zo een tv decoder zou kopen , waar moet ik dan op letten of kunnen jullie mij iets aanraden

bedankt
groetjes
sjatoken

Heezy
1 November 2005, 03:21
AA = Anti-aliasing --> simpel gezegd werkt het de zaagtandjes weg.
AF = Anisotropische-Filtering --> simpel gezegd verhoogd die de kwaliteit van textures.

Beiden geven enorm mooie beeldkwaliteit, vooral AA, maar hebben ook een serieuze invloed op de prestaties van de kaart. Maar dus met nieuwere kaarten kan je hier wel van genieten, en deftig gamen.

Bij een TV-kaart moet je erop letten dat alle de/encoding hardwarematig gedaan wordt. Zoniet zullen de drivers hier voor zorgen, en zal de CPU gebruikt worden, waardoor dus het geluid/beeld makkelijk async kan gaan lopen als je nog iets anders doet op je pc.