Volledige versie bekijken : alles eraf van de mio ...



crazyding
30 October 2005, 20:58
Hoi ik heb een mio 268 waarop ik tomtom 5 heb geinstalleerd. Ben ermee op verlof getrokken een weekendje ocharme naar nederland, toen we terug vertrokken, wou ik mio opstarten in wagen, niks meer; Moest terug de kruiske doen naar elke kant van het scherm en tomtom niet meer te vinden:close . Benelux kaart staat nog wel op sdkaartje, maar niet meer te starten. Ja dus terug met kaartlezen thuisgeraakt (zonder flitspalen)(crash) Batterij was leeg ... Hoe kan ik dit vermijden. Dan kan toch niet dat ik dat ding constant in electriciteit moet aangesloten houden om alles erop te laten blijven. is er geen mogelijkheid dat ik dat terug kan doen marcheren als ik ergens ver weg zit van mijne computer?
(a) Wie kan me helpen?
grtz

crazyding

crazyding
30 October 2005, 21:03
excuseer, 't is n'en mio 168 , ben helemaal mijne kluts kwijt was dat nu beetje gewend met gps rijden,
grtz

crazyding

TusH
31 October 2005, 11:25
Maak een backup van al je bestanden en zet die mee op je sd kaartje.

Als je batterij dan nog eens plat is, kan je je backup terugplaatsen en staat je pda terug in de stand van voor je genomen backup.

tsjonker
31 October 2005, 19:14
Dat is dus een eigenschap waar de meesten niet zo tevreden van zijn. Geen batterij meer ... dan vergeet hij alles wat je er ingestoken hebt (namen, sommige progs, ...)

zie deze link voor wat meer uitleg omtrent de backup die TusH vernoemt en die ik ook aanraad.
http://www.ivanhoejupiler.be/t16176-pdabatterij-leeg-en-alle-gegevens-gewist.html

edargpu3
1 November 2005, 12:28
Ja het probleem ligt hier duidelijk bij de instelling van je PDA.
Je kan instellen dat het toestel uitschakeld indien het na een poosje niet meer wordt gebruikt.
Zowel op batterij of externe bron zoals laden in de auto.
Grtz luc

andre verspeete
1 November 2005, 14:29
hallo,
Achteraan de mio 168 zit een schuivertje dat je moet instellen op on met uw pen dan verliest ge de gegevens niet als de batterij ontladen is. Dat is 72 uur geldig,dus u moet zien dat u binnen de 72 uur uw toeststel aan de lader legt.
Groeten Andre.

TusH
1 November 2005, 15:13
Je bedoeld de on/off knop toch niet want daar doe je dus wel een hard reset mee hé andre. Dan ben je alles kwijt.

andre verspeete
1 November 2005, 16:30
Helloo,
Zeker niet,achteraan je toestel naast het opschrift windows mobile heb je een gaatje.
Je steekt je pen daarin en duwt het naar beneden op ON.
Andre

patte7676
1 November 2005, 18:27
hoy
het staat wel duidelijk in de handleiding dat het apparaat altijd na gebruik aan de elektriciteit moet hangen ,si wel spijtig maar weet er verder ool geen oplossing op
groetjes Patte

tsjonker
1 November 2005, 22:11
@ André: dat knopje dat je bedoeld is de soft reset knop. Als je deze eventjes op off zet en dan weer op on dan ben je sommige progs (ik dacht dat hij terug naar fabrieksinstellingen ging) en alle ingevoerde gegevens kwijt

andre verspeete
1 November 2005, 22:32
hoi,
DE resetknop is ook een gaatje voor de pen,maar die zit wel aan de linkerkant
van het toestel,het smalle gedeelte.

andre verspeete
1 November 2005, 22:37
hoi,
DE resetknop is ook een gaatje voor de pen,maar die zit wel aan de linkerkant
van het toestel,het smalle gedeelte.

tsjonker
1 November 2005, 23:02
De reset knop die aan de zijkant zit is zoiets als de aan/uit schakelaar op een pc. Als je je pda uitzet met de on/off knop dan zet je hem eigenlijk op een soort stand-by. Door eens met je pennetje in de reset te duwen dan doe je ongeveer hetzelfde als je pc opnieuw opstarten. Dit kan handig zijn als je merkt dat je pda traag begint te lopen. Door die reset sluit je alle nog lopende progs af en begin je met "een propere lei". Sommige progs die je gesloten had werkten onderhuids eigenlijk nog verder en slokten zo batterij en geheugen op.
Die on-off is dus wel degelijk voor een soft-reset

crazyding
2 November 2005, 09:29
Het on en off knopje aan of af zetten, dan ben ik inderdaad alles kwijt, heb dit reeds geprobeerd, heb alles er terug opgezet en een backup genomen, heb ook eens met winkel gebeld, deze zegt dat backup nemen niet helpt, dat er een paar bestanden moeten worden opgezet, dus ik moest maar eens langskomen, wat ik zeker ga doen, en verder zegt deze winkelier dat ik eigenlijk een week zou moeten verder kunnen met opgeladen pda, als dit niet zo is (in mijn geval twee dagen) moest ik het toestel binnenbrengen en zouden ze het terug sturen naar mio, denk dat ik dat maar eens ga doen, al in ieder geval bedankt voor de reacties