Volledige versie bekijken : netwerk instellen



marijn
31 October 2005, 17:47
yo,

Ik ben een nogal grote computerleek als het over netwerken en zo gaat, dus ik weet er nix over.

Ik heb een pc en mijn broer heeft een laptop, en ik zou graag een aantal bestanden en liedjes vanop zijn pc overzetten via het netwerk naar de mijne, maar het netwerk werkt niet of is niet ingesteld, ik weet het niet, maar als we proberen om verbinding te maken met mshome (de naam van de hoofdcomputer, mijn pc dus) werkt het niet, kan geen verbinding maken zegt hij, dus is het netwerk volgens mij niet ingesteld. Ik heb enkele weken terug onze computer geformateerd, en ik denk dat het netwerk daardoor moet heringesteld worden. Kan iemand mij aub uitleggen hoe ik een netwerk tot stand moet brengen ? dank !

router : Linksys Wireless-B Broadband Router BEFW11S4

bedankt in ieder geval !!

Marshall
3 November 2005, 21:37
ik hoop voor jou dat je er al uit bent,kijk eens in de handleidingen hier op de site.

Hou ook je boekje van de router bij de hand dit zal je heel waarschijnlijk nodig hebben betreft hier het nr, indien niet zoveel te beter voor jou!

Plaats de site van de router in je favorieten, is veel handiger ook.

Zie om te beginnen in de "status" van de router of je conectie hebt, zet " DHCP " op auto zo krijgt iedere pc een uniek ip adres,moet je zelf niks meer aan doen dan, let er op dat de werkgroep indentiek de zelfde naam hebben voor beide pc's. (zie ook of de pc's aangemeld zijn in het netwerk)

Indien dit niet helpt zal je van 0 terug moeten beginnen, 'k hoop voor jou dat het niet nodig is, andersom zullen wij het hier wel horen, (lezen) ;) 't is wel niet zo erg.

Sorry voor het laattijdig bericht.

mvg Marshall :)