Volledige versie bekijken : msn pesterijen
Kevin_26 19 mei 2005, 18:46 Hallo,
Ik zou eens een vraag in het midden willen gooien.
Een vriend van me heeft onlangs zijn relatie met zijn partner verbroken. Deze partner heeft nu zo blijkt, zijn paswoord van hotmail/msn veranderd en chat nu onder de naam van mijn makker en misbruikt eigenlijk zijn naam.
mijn vraag is de volgende:
1) Mag dat?
2) Kan hier iets aan gedaan worden.
alle tips zijn welkom.
Alvst bedankt
Kevin_26
Martijnc 19 mei 2005, 19:03 even een email sturen naar hotmail of zijn provider
of eventueel even naar de politie bellen
jurgenv 19 mei 2005, 19:04 ik zie dit als msn account 'hacken', strafbaar dus :)
Kevin_26 19 mei 2005, 19:05 Ik zal dit alvast doorgeven, alvast bedankt voor je vlugge antwoord casemoddertje
ik denk ook dat het strafbaar is maar is wel nie slim om je wachtwoord +het antwoord op de vraag te vertellen aan anderen
ik denk ook dat het strafbaar is
Spoorzoeker 19 mei 2005, 19:23 Als je aanklikt, wachtwoord vergeten, dan zenden ze je toch het wachtwoord naar jouw emailadres ?.
Of is de geheime vraag ook veranderd ?.
Gonzo_the_Great 19 mei 2005, 23:32 Als ik me niet vergis kan je er maar weinig aan doen.
overal (zelfs bij bevoegde instatnties) zal je te horen krijgen dat het dom is geweest om je wachtwoord en antwoord op geheime vraag aan derden te geven.
kan zijn dat ik mis ben hoor maar ik vermoed dat het zo zal gaan.
Baloeke 20 mei 2005, 10:37 Ik zou mijn paswoord en geheime vraag veranderen
Je makker kan dus nog in zijn eigen msn.
Ik zou alle mensen die daar instonden een bericht sturen.
Daar zou ik inzetten dat ik een ander hotmail had en de situatie aan hun uitleggen.
Dan gaat de lol voor die ander neem ik aan er gauw vanaf omdat die andere mensen dan niet meer reageren.
Als je een beetje de tijden weet bijv savonds ik weet niet of die gene werkt zou ik mijn msn open zetten ofline kan hij er niet in.
Je kan 2 msn tegelijk laten draaien dus kan hij zelf op zijn nieuw account gewoon verder.
Ik denk dat je er beter zo weinig mogelijk aandacht aan kan besteden hoe meer hij hier op reageerd hoe meer lol heeft de boosdoeber ervan.
Dus even door een zure appel heen bijten denk ik.
WhiteWolf 20 mei 2005, 11:18 men kan toch alles wijzigen lijkt mij het beste :rolleyes:
is best dom om je geheime vraag verder te vertellen zou ik niemand aanraden :eek:
Ik zou mijn paswoord en geheime vraag veranderen
@ baloeke:
die partner is hem al voor geweest. zij heeft het ww al veranderd. hij kan er niet meer aan. :(
beste is idd een nieuwe account maken en dan dat aan vriendenkring uitleggen en vragen dat ze die andere blokkeren. spelleke zal dan rap gedaan zijn.
:cool:
Ché
gewoon een mail sturen naar abuse@hotmail.com en die helpen je echt spreek van ondervinding :)
Kevin_26 20 mei 2005, 13:57 Ik deel de mening van spykiller eigenlijk. Het is idd niet slim om je paswoord aan derden te geven, maar komaan mensen, je partner in het leven is toch iets closer dan jan modaal vind ik.
Hij had het idd direct moeten veranderen, maar als je relatie op de klippen loopt en je hebt samen een huis e.d. denk je toch aan andere dingen dan je paswoord van je msn veranderen......denk ik toch.
Hij had het idd al eerder moeten doen, maar hij heeft het niet gedaan (wat zijn ex-partner toch niet het recht heeft om dit ziekelijke spelletje te spelen, vind ik).
Er is ondertussen een mail gestuurd naar abuse@hotmail.com en nu kunnen we enkel hopen.
Ik zal jullie op de hoogte houden als jullie dit willen en aan iedereen alvast een dikke merci voor de reacties.
Is het dan dom om iemand te vertrouwen,zeker als het om je partner gaat.In wat voor een wereld leven we toch als je niemand meer kan vertrouwen.
compuchrisje 22 mei 2005, 00:49 Voor zover ik weet zal msn pas reageren als ze méér dan één klacht ivm met diezelfde persoon krijgen, er gebeuren zo veel soortgelijke dingen. En 't is niet hacken maar misbruiken van de naam. Wat je vriend kan doen is gewoon die oude account afsluiten, ondertussen alle contactpersonen op die lijst verwijderen, zodat meneer de misbruiker er niks meer mee kan doen. En dan gewoon nieuw hotmail-adres aanmaken en contactpersonen verwittigen.
vanaf 50 klachten van 50 verschillende personen tegen 1 persoon schieten ze in route,voor minder beginnen ze er niet aan,ze hebben andere zwaardere gevallen waar ze al werk genoeg mee hebben zonder hun tijd te moeten verkloten aan akefietjes en prullen van pubers.
Uw oplossing is simpel,amputeren die acount en nieuwe maken,of agresief aanvallen zonder reden elke keer je hun kop ziet doet ook wonderen,straal negeren en er mee lachen is ook een goeie tactiek,vooral kuddevee sociale personen die graag de mooiste willen zijn in de kudde kunnen daar absoluut niet tegen,het nest observeren en de leider dan knippen tussen donker en klaarte als hij alleen is werkt ook 100 procent bevredigend
greetings
Kevin_26 22 mei 2005, 11:19 @ trebel:
ik volg ergens wel je stelling, het is puberachtig diegene die dat doet en op zich gewoon het wachtwoord veranderen is vervelend en kinderachtig.
Maar wanneer deze persoon begint te chatten met de mensen die op deze "gestolen account" staan en hem voordoet als de échte persoon, enkel en alleen om ruzies te stoken en miserie te creeëren, dan vind ik dit allesbehalve kinderachtig of puberachtig.
Ik vind trouwens 50 klachten ook wat overdreven, omdat het hier om een persoonlijke strijd (zal ik maar zeggen) gaat, het is een ex-partner die zijn voormalige geliefde wilt raken. En ook al zou hotmail zo werken, vind ik toch maar flauw van hen. Als ik 1 wagen steel, gaan ze mij ook aanpakken en niet wachten tot ik er 50 verschillende steel.
1 wagen stelen is ontvreemding van prive goederen met een zekere waarde die kan gebruikt worden voor criminele activiteiten of als wapen,de dief dient wel op heterdaad betrapt te worden of met bewijslast of met getuige(1 getuige is genoeg,zolang het geen familie lid is van het slachtoffer).
1 gestolen account of wachtwoord of naam of adres is waardeloos voor de rechtbank,denkt u mischien dat uw gegevens uniek zijn in dit heelal,elke stad op deze planeet heeft een kerkstraat,een Kevin 26 rondlopen or what ever.Enkel het stelen van rijksregisternummer is bezwaarlijk.
Hotmail heeft miljoenen accounts en krijgt dagelijks 100.000 klachten over idiote persoonlijke strijds binnen,so what,get a life or walk with the cromagnons.
Statistieken leren lezen is nuttig want belgié zit met 3.000.000 ex partners opgescheept met alle klachten vandien en het stijgt dagelijks.
Avondschool wetgeving volgen is waarschijnlijk bevorderend voor toekomstige uitspraken.
Kevin_26 23 mei 2005, 14:12 @ trebel
ik vraag hier enkel raad en geef mijn mening, het is niet nodig om mij zo af te blaffen lijkt me
Ik vind het eigenlijk totaal onnodig om zo te reageren tov, je kunt dit ook op een deftige manier zeggen, mijn bedoeling is enkel om meningen en ideeen uit te wisselen.
Waarom zeg je niet gewoon dat ik mijn mond moet houden of dat ik dom ben, want daar komt het op neer.
|
|