Martijnc
19 mei 2005, 19:29
zou het kunenn dat mijn pc heeeel traag is omdat mijn schijf zo goed als vol is?
of is het iets anders?
iemand raad... want zo hou ik het niet lang vol :p
yep zoveel te voller hij staat zoveel te trager dat hij wordt.
Regelmatig defragmenteren en zo weinig mogelijk programma's installeren is de boodschap.
jurgenv
19 mei 2005, 19:35
klinkt logisch als je schijf vol is dat de prestatie's wat achteruit gaan, schijfdefragmentatie is dan niet meer mogelijk want je hebt minstens 15 procent vrije ruimte nodig, met diskeeper weet ik dat niet ;)
Martijnc
19 mei 2005, 19:36
ok dan zal ik maar een schijfje besteken :p
Martijnc
19 mei 2005, 19:41
msconfig pas ik geregeld aan
en bootvis heb ik 1 keer gedaan maar toen ik in windows kwam viel mijn scherm uit dus... nog een vraagje kan ik windows overszetten van de ene schijf na de andere?
jurgenv
19 mei 2005, 19:42
een image maken van je schijf en dan op je andere hdd mss?
Maak een perfecte copy van uw c: met drive image of met norton ghost en plaats die op een 2e partitie die je aanmaakt op uw interne harde schijf of(nog veiliger indien uw harde schijf crasht,een copy op een externe harde schijf).Als je pc dan te traag wordt en je kunt er niets meer aan veranderen,start de pc dan op met de drive image schijf.Van daaruit kun je dan de copy terugplaatsen(ristore drive)Drive image formatteerd dan zelf de c:.In een half uurtje werkt uw pc weer als nieuw zonder te moeten formateren en alle bijkomende werk die veel tijd in beslag neemt.Echt de moeite waard om te doen.Voor dit alleskun je toch best uw pc nog een keer volledig formateren en de belangrijkste zaken terug installeren die je altijd nodig hebt,zodoende heb je voor lange tijd een pc die snel en proper werkt .
Groetjes
@ casemoddertje:
doordat je schijf zo vol is, verstik je in feite je pc. zelf laat ik mijn hd nooit voor meer dan 75% vol. zo is er nog altijd wat speling.
Ché
Martijnc
21 mei 2005, 12:24
kgeb juist een nieuwe besteld :):p