Volledige versie bekijken : Videokaart valt uit



jekrussek
4 November 2005, 19:21
Hallo ik heb een probleem ik heb een cerelon 1 ghz 384 mb ram en windows xp home en videokaart nvidea alladin TNT 2 ( 16 mb )op men kamer maar als ik bezig ben wordt het beeld allerlij kleuren het is . En het topunt is als ik er windows 2000 opzet gaat het perfect en valt het niet uit .
Weten jullie soms een antwoord hierop .:)

Heezy
4 November 2005, 20:33
Toch juiste drivers erop gezet?

nielsvandesype
4 November 2005, 22:02
Had je de vorige drivers correct verwijdert ? Want dit lijkt eerder op 2 drivers die conflicten geven. Verwijder eens je drivers herstart je pc. Download vervolgens de laatste drivers hier :http://download.nvidia.com/Windows/81.85_whql/81.85_forceware_winxp2k_international_whql.exe

jekrussek
5 November 2005, 13:15
Maar het was de driver die xp automatisch instalde .

Heezy
5 November 2005, 15:09
Oooeee, nooit niet doen. Altijd op annuleren klikken. Kijk eens of je die drivers kan verwijderen en zet er dan de NVIDIA drivers op vanop de site, of mss beter vanop de cd als je die nog hebt.

nielsvandesype
5 November 2005, 15:25
ik kan er van meespreken windows installeerd telkens heel oude drivers en zelfs schadelijke. Ik kon mijn scherm stuk doen om dat de driver veel hogere resoluties en vernieuwingsfrequentie dat mijn scherm aankon. Gewoon drivers downloaden van nvidia is het beste.

vanic
5 November 2005, 20:21
Oooeee, nooit niet doen. Altijd op annuleren klikken. .

als je Windows XP opnieuw installeert vraagt hij toch niet om de drivers te installeren? alleee vandaag toch niet toen ik op een pc met een geforce 3 ti 200 xp installeerde ... ik heb wel inderdaad dan onmiddellijk de drivers van 'N vidia geïnstalleerd.

Heezy
6 November 2005, 21:45
Windows komt toch altijd af met allerhande nieuw gevonden hardware. En daar moet je altijd op annuleren klikken.

vanic
6 November 2005, 22:11
Windows komt toch altijd af met allerhande nieuw gevonden hardware. En daar moet je altijd op annuleren klikken.

toch niet als ik windows xp pro met sp2 geslipstreamd installeerde ... de grafische kaart was gewoon al geïnstalleerd als geforce 3 ti 200

Heezy
7 November 2005, 03:39
Dat is gewoon het BIOS die wordt uitgelezen. Drivers moeten nog altijd geïnstalleerd worden.

vanic
7 November 2005, 09:54
als de drivers van een hardwarecomponent niet zijn geïnstalleerd ... dan staat er toch een geel uitroepteken in apparaatbeheer...

als de driver van je grafische kaart niet is geïnstalleerd staat er toch bij> eigenschappen voor beeldscherm > instellingen : standaard scherm op standaard vga kaart.
ik kon de instellingen gewoon aanpassen.
dus volgens mij zijn er drivers voor oudere grafische kaarten geïntegreed in XP( TNT is nu geen nieuwe meer net als een geforce 3)
( van sommige S3 kaarten bv ben ik het zeker)

Windows vond geen nieuwe hardware ;) ik heb nergens moeten annuleren.

Heezy
7 November 2005, 16:27
Achzo. Ik ga je niet tegenspreken, want het zal zo wel zijn, maar ik heb het hier niet gehad met een TNT2. Altijd geannuleerd en drivers moeten installeren. Maja, het doet er niet veel toe ;-).

jekrussek
8 November 2005, 16:10
De driver van nvidea werkt niet hij zegt de driver is niet geschikt voor deze videokaart.

vanic
9 November 2005, 11:24
misschien eens een oudere driver afhalen

jekrussek
9 November 2005, 16:27
Zou ik het niet kunnen proberen met de driver van windows 2000 op xp home te instaleren.

vanic
10 November 2005, 08:55
zoiets proberen kost geen geld ... maak wel eerst een herstelpunt.

jekrussek
10 November 2005, 18:41
Oke ik ga het eens proberen . bedankt alvast he .:)

jekrussek
15 November 2005, 18:51
Ik ben iets te weten gekomen dat alleen de videokaart uitslaat als hij in schermbeveiliging stond dus is het ms als ik schermbeveiliging afzet??,