Volledige versie bekijken : dig cam als webcam ?



nojs
8 November 2005, 21:48
ik heb een zeer goedkoop cameratje 3 of 4 jaar geleden gekocht en nu wil ik dat als webcam gebruiken maar mijn pc vind de camera niet !!! ik volg perfect de handleiding en de nodige drivers zijn geinstalleerd :close

Baloeke
9 November 2005, 16:05
Over welk merk en type gaat het?

nojs
9 November 2005, 16:57
aiptek pencam sd 2mega
tis echt nie zo goe ze mja , mss als webcam wel , als die pc het wil nemen tenminste

Baloeke
9 November 2005, 19:10
Zijn je drivers up to date ? kijk eens op http://www.aiptek.com/ voor de driver

Als ik mij niet vergis zou je eerst je driver moeten installeren dan pas het apparaat aansluiten

nojs
9 November 2005, 21:30
ja mijn drivers zijn geinstalleerd, kzal nog eens proberen

pitbull.spikey
9 November 2005, 21:40
om het als webcam te gebruiken moet je toesteltje kunnen filmen e dus kan je dat niet dan kan je het niet gebruiken als webcam.Als dat wel het geval is moet je er op letten dat het cameratje op filmen staat en niet op foto is iets wat nog vlug over het hoofd is gezien ik spreek uit ervaring:D

nojs
9 November 2005, 22:03
ja pitbull dat is allemaal in orde
maar het rare is, als ik het toestel aansluit via de usb kabel dan vind de pc wel de "schijf" van het toestel maar als ik het op camera zet dan gebeurt er niets , helemaal niets

nojs
10 November 2005, 20:02
niemand ? plz

Baloeke
11 November 2005, 16:53
Aansluitkabel misschien ergens stuk?

compuchrisje
11 November 2005, 18:16
Wat ook een mogelijkheid is, vooral omdat het apparaat niet héél recent meer is. Microsoft herkent inderdaad sommige hardware niet, en ondersteunt die dan ook niet. Vreemd genoeg is Genius, toch héél bekend, daar ook bij, zodat ik mijn scanner niet met XP kan gebruiken. Heb je ergens nog een computer met windows 98 of de milennium-editie? Probeer het daar dan eens op. Lukt het daar wel, zal je met je XP niet kunnen cammen, spijtig genoeg.