Volledige versie bekijken : Pc gecrasht



krikke.s
12 November 2005, 15:59
Ik heb een Hp pavillion pc die tot enkele weken geleden perfect werkte, maar toen ik terugkwam van vakantie kwam ik tot de onaangename verrassing dat, als ik de pc opstartte, het na een 15 tal seconden steeds misliep. Ik hoorde duidelijk de harde schijven stilvallen, en de pc maakt een piepend geluid met tussenpozen van ongv 3 seconden.
Iemand een idee wat er aan scheelt?

Die pc zelf interesseert mij niet zo echt, maar mijn harde schijven met vrij veel belangrijke info zou ik graag recuperen. Kan iemand mij zeggen hoe ik die in een oude, maar ook windows xp pc, kan steken?

thnx

compuchrisje
12 November 2005, 18:14
Het gebeurt al meer dat een pc te lang stilstaat en meteen bij herstarten in staking gaat. Wat je kan doen, schroef de case open en blaas met je haardroger op de laagste stand door de behuizing. Lang genoeg, zodat eventueel vocht kan verdampen. Tegelijk gaat ook stof mee weg. Blijf herstarten met tussenpozen. De eerste keer dat hij door-boot zal hij schijfcontrole doen omdat hij vorige keren niet helemaal opgestart is.
Lukt het niet, haal alle componenten voorzichtig uit, maak de contactjes schoon met een antistatisch doekje en duw alles terug stevig in de houders.
Zorg dan wel eerst dat de statische electriciteit van de haardroger weg is door bv aan het metaal van de case of een andere aarding te raken.
Er is waarschijnlijk helemaal niks aan de hand met je pc, behalve wat condensatie.

g_man
12 November 2005, 19:29
Zie bijlage voor die BIOS -bieps.

Ché
12 November 2005, 19:48
Meest voor de hand liggend zijn:
- defect moederbord
- voeding