Volledige versie bekijken : veilig netwerkje?



jerrythealien
14 November 2005, 13:47
Mijn thuisnetwerkje (win 98 en XP en philips router-modem ding) bestaat uit een goeie computer (xp) en een oud krel (98se). Op deze laatste staat geen firewall bv (gaat gewoon niet, veeel te weinig ram), en mijn vader gebruikt die om te surfen, opent sowieso alle mails en klikt "ok" op alles wat ie tegenkomt:crazy:.
Als er nu een virus op de oude pc terechtkomt, kan het dan overspringen van de ene op de andere...? en wat is er tegen te doen?

mercie

Baloeke
14 November 2005, 14:35
Als op de andere pc een goede firewal en een goed anti-virus programma staat denk ik dat deze niet zal overgaan naar de andere.

Wel kan ik je aanraden om eens wat ONLINE virsscannners te laten lopen. Google is de boodschap met als zoekwoord "online virusscanner". Er zijn ook virusscanners die kunnen geinstalleerd worden op pc met win 98

de jean
14 November 2005, 15:34
mss uwe pa es wa opvoeden !! :evil:

PorkyFrost
14 November 2005, 18:19
mss uwe pa es wa opvoeden !! :evil:
:rofl: :rofl:

jerrythealien
14 November 2005, 20:48
hoe zeggen ze da ook al weer, "oude paarden willen geen nieuwe hoeven"

de jean
14 November 2005, 20:54
hoe zeggen ze da ook al weer, "oude paarden willen geen nieuwe hoeven"da's, sorry, dat is een mooie uitspraak, misschien dat de mod dit kan noteren ?

mvhgb
14 November 2005, 21:13
Staat de Hardware firewall van jouw modem aan? mss houd die wel ook een en ander tegen?