Volledige versie bekijken : Draadloos probleem



PorkyFrost
15 November 2005, 21:35
mijn moeder heeft dus een draadloze adapter van smc, nu wilt ze daarmee surfen op ons linksys netwerk, haar pc staat vlakbij de range expander maar ze heeft zeer lage ontvangst, en na een tijd valt haar internet weg, hoe kan ik dit oplossen? ik heb de laatste drivers en utility's van de site afgehaald zonder enige vooruitgang te boeken :cry: iemand een idee om dit op te lossen?

Nikolas
20 November 2005, 11:38
Staan er andere apparatuur in de buurt, cf. gsm enz.?
Zit er een muur tussen?

PorkyFrost
20 November 2005, 12:15
er zit een muur tussen en mijn gsm ligt meestal wel in de buurt, maar de pc van mijn broer en van mij staat verder, zit ook een muur tussen, en de gsm ligt er ook altijd bij maar daar hebben we goede ontvangst.

Nikolas
20 November 2005, 12:27
Misschien het probleem eens zoeken bij de ontvanger...ruil hem eens in...

PorkyFrost
20 November 2005, 12:53
zal ik doen ;)

Nikolas
20 November 2005, 13:07
zal ik doen ;)

Oke :D

vanic
20 November 2005, 13:31
misschien helpt dit hier...

zorg eerst dat je een draadloze verbinding hebt (bv. door herstellen of heropstarten). Dan: Start / Configuratiescherm / Netwerkverbindingen. Op dit paneel selecteer je je draadloze verbinding Dan rechtermuisknop: Eigenschappen. Vervolgens tabblad 'Draadloze Netwerken'. Dan kies je onder 'Voorkeursnetwerken' je huidige draadloos netwerk. Dan de knop 'Eigenschappen'. Tabblad 'Verificatie', en hier het 'IEEE 802.1x authentication' vlagje AFvinken.

Spoorzoeker
30 May 2006, 19:47
Het kan ook zijn, dat je verschille snelheden kunt kiezen in je router:
de b standaard en de g standaard.
Kies maar eens voor de b en GEEN turbo!.

PeterN
31 May 2006, 21:56
Men moet ook goed het zicht van de router bekijken. Mijn pc en die van mijn zoon staan tegenover elkaar. Hij had goede ontvangst, ik niet.
De achterkant van de pc met het antennetje had bij de zoon vrij zicht naar de router (welliswaar muur tussen). Mijn Pc stond net omgekeerd en dus de antenne aan de achterkant van mijn pc werd afgeschemd door de metalen behuizing van de pc. Na aanpassing met een verlengkabbeltje en de antenne op mijn pc is mijn probleem verholpen ;)