Volledige versie bekijken : Vraagje over netwerk



quaeyzer
16 November 2005, 11:41
Ik heb thuis een oude pc en heb nu ook een nieuwe laptop. Met die laptop kan ik draadloos op internet maar met die oude pc niet. Ik ben bij telenet. Mijn kinderen gebruiken mijn pc en ikzelf mijn laptop en ik versteek nu telkens de kabel als de kinderen online willen gaan. Ik vrees eigenlijk wel een beetje voor de slijtage bij het telkens versteken van die kabel(zeker als de kinderen het doen) en vroeg me nu af hoe ik het best(en goedkoopst) deze 2 computers online kan laten gaan zonder telkens die kabel te versteken. Als ik nu een draadloze router koop, kan ik dan mijn oude pc via kabel met deze router verbinden of kan dit dan alleen draadloos? Welke router heb ik nodig want er zijn enorme verschillen qua prijs? Voor mij is het enkel de bedoeling dat beide pc's online kunnen zonder telkens die kabel te versteken. Ze hoeven zelfs niet gelijktijdig online te kunnen, maar de kinderen zouden dit natuurlijk wel willen. :help:

PeterN
17 November 2005, 08:57
Goedkoopste oplossing is volgende denk ik: zorg dat je uw telenet abonnement niet op het oude mono abonnement staat, maar op expressnet. Dat kan je kosteloos aanpassen via 'mijn telenet'. Met dit abonnement heb je 2 ip adressen tot uw beschikking. Nu moet je enkel een hub kopen. Deze toestelletjes splitsen eigenlijk gewoon je internetverbinding zodat je met twee naar één aansluiting gaat. Zo'n hub kost nog geen 25 euro. Zet deze hub direct achter je modem en vandaar heb je nu 2 aansluitingen naar beide pc's. Met deze oplossing kan je gelijktijdig op internet en moet de ene pc niet aanstaan om met de andere te kunnen surfen.

Succes ;)