Volledige versie bekijken : Torrent

tommie
20 mei 2005, 14:12
Heeft iemand van jullie ervaring met torrent-files?

Indien wel, wat zijn jullie ervaringen? En klopt het dat er geen enkel programma bestaat waar je de upload kan blokkeren?

Greetz

grabber
20 mei 2005, 14:51
Ik gebruik hiervoor het programma Bittorrent:
http://prdownloads.sourceforge.net/bittorrent/BitTorrent-4.1.0-Beta.exe?use_mirror=heanet
Het aanbod van torrentfile`s is groot, je moet alleen goed zoeken want de site`s verdwijnen met de dag.
En waarom het uploaden blokkeren.......wanneer iedereen dat doet valt er weinig meer te downloaden.

tommie
20 mei 2005, 15:09
Thanks voor de info martd.

Betreffende de upload : je hebt natuurlijk 200% gelijk, maar als Telenetter moet je wel iets selectiever zijn in je uploads en goed opletten wat je ermee doet.
Indien je Expressnet hebt bvb. staat die op 1.5 Gb, wat dus wil zeggen dat je het voor 1 maand kan uitzweten op smallband indien je die overschrijdt in 1 dag (je kan natuurlijk blokken bijkopen, maar soit) zelfs indien je downloadvolume nog ver onder de limiet zit.

Tenzij enkele Telenetters mij raad kunnen geven natuurlijk.

greetz

grabber
20 mei 2005, 15:18
Met een limiet van 1.5 Gb moet je inderdaad zorgen dat er niet veel van jouw te uploaden valt.Ik zou zo snel niet weten of daar een programma voor is daar ik zelf een onbeperkte datalimiet hebt.

tommie
20 mei 2005, 15:30
Blijkbaar bestaan er dan toch nog gelukzakken op deze wereld :D

Kokki
20 mei 2005, 15:38
Er zijn er waar je de upload kan beperken, maar dikwijls beperk je daar ook je eigen downloadsnelheid mee. Als je een uploadlimiet hebt, dan ben je wellicht beter met alleen maar te downen van nieuwsgroepen.

Groetjes

tommie
20 mei 2005, 15:49
Thanks Kokki, maar dat wil dus zeggen dat "alle" Telenetters zich beter niet bezighouden met torrents e.d.? Kan ik me toch moeilijk inbeelden.

Nieuwsgroepen is meer dan goed off course maar je moet wel geluk hebben en iets zoeken is toch ook redelijk omslachtig.