Volledige versie bekijken : De pijltjes van de snelkoppelingen verwijderen



Straffe
19 November 2005, 13:50
Ik heb de instructies gevolgd zoals omschreven bij tips&trucs, maar ik vind HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\CLASSES\Inkfile. en HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\CLASSES\piffile. nergens terug in mn register.

Iemand een gedacht hoe ik het dan zou moeten oplossen?

de jean
19 November 2005, 13:54
Ik heb de instructies gevolgd zoals omschreven bij tips&trucs, maar ik vind HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\CLASSES\Inkfile. en HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\CLASSES\piffile. nergens terug in mn register.

Iemand een gedacht hoe ik het dan zou moeten oplossen?

het is niet INK maar Lnk

Pijltjes van snelkoppelingen verwijderen


Ook in Windows ME heeft Microsoft ze erin gelaten: die pijltjes die aangeven dat een icoon op uw bureaublad een snelkoppeling bevat. In het begin zijn die leuk, maar na een tijdje gaan ze al snel irriteren.
Gelukkig zijn ze op een vrij eenvoudige manier te verwijderen:
1. Start de registereditor. Kies hiervoor Start >> Uitvoeren en type op de opdrachtregel: regedit. Klik dan op OK.
2. Ga in het linker schermdeel naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\CLASSES\lnkfile en selecteer deze door er eenmaal op te klikken
3. Verwijder nu in het rechter schermdeel de sleutel IsShortCut
4. Ga dan in het linker schermdeel naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\CLASSES\piffile en selecteer deze door er eenmaal op te klikken.
5. Verwijder nu in het rechter schermdeel de sleutel IsShortCut
6. Sluit de registerditor af.
7. Herstart uw computer
Voortaan zijn die lelijke pijltjes bij de snelkoppelingen verdwenen.

Nikolas
19 November 2005, 14:06
Oej, sorry vervelende typo van mijn kant, is aangepast in de startpost :verlegen:

de jean
19 November 2005, 14:42
Oej, sorry vervelende typo van mijn kant, is aangepast in de startpost :verlegen:ge zijt nie den enige die deze fout maakt !! ;)

Baloeke
19 November 2005, 14:51
Bekijk het als DT fout Nikolas, ben er ook geen artiest in ;)

Nikolas
19 November 2005, 14:52
Gelukkig maak ik niet veel "dt"-fouten, maar heb wel al altijd moeite gehad om de "l" van de "I" te onderscheiden in sommige lettertypen...

de jean
19 November 2005, 16:57
Gelukkig maak ik niet veel "dt"-fouten, maar heb wel al altijd moeite gehad om de "l" van de "I" te onderscheiden in sommige lettertypen...drom is copy-paste goed ...

zomaar
23 November 2005, 02:30
Weetje:copy&plak 13 onderstaande regels in kladblok > opslaan als "IkHaatPijltjes.reg"
Sleutel is gemaakt > dubbelklik er op > ok > ok > herstarten

Windows Registry Editor Version 5.00

;verwijderd pijltjes op snelkopelingen
[HKEY_CLASSES_ROOT\lnkfile]
"IsShortCut"=-

;verwijderd pijltjes op snelkopelingen
[HKEY_CLASSES_ROOT\piffile]
"IsShortCut"=-

;verwijderd pijltjes op snelkopelingen
[HKEY_CLASSES_ROOT\InternetShortcut]
"IsShortCut"=-

J.W.
23 November 2005, 10:35
Gelukkig maak ik niet veel "dt"-fouten, maar heb wel al altijd moeite gehad om de "l" van de "I" te onderscheiden in sommige lettertypen...

Tip: om het onderscheid tussen de kleine letter l van lepelen de hoofdletter I van Iemand echt duidelijk te maken zet je de tekst het beste om naar het lettertype Courier New.

l en I met lettertype Verdana
l en I met lettertype Courier New