Volledige versie bekijken : wie kan mij helpen?



Parafix
20 November 2005, 14:09
Heb voor mijn kleinzoon een pc samengesteld, dat wil zeggen,format c gedaan,nieuwe software erop gezet, maar nu krijg ik geen geluid.
Heb via de software in computersysteem gekeken of de soundblastersoftware was aangesloten.
Vond geen software van de soundblaster op de pc.
Dan via dit forum de driver aangevraagd en geinstalleerd, maar ik heb nog steeds geen geluid.
Ook na de pc terug op te starten, geen geluid.

Wie kan dit probleem oplossen,wat is er verkeerd.Pc draait onder windows xp pro sp2.

Alvast bedankt voor de reacties.

Groetjes Parafix

Kokki
20 November 2005, 14:34
als je bij configuratiescherm - systeem - apparaatbeheer gaat kijken. Heb je daar dan nog gele vraagtekens staan?

patte7676
20 November 2005, 14:41
geluiskaart instaleren via cd pc afzetten en weer opstarten met cd in de lade het kan zijn dat windouws steeds zijn driver wil instaleren terwijl deze kaart zijn driver nodig heeft

veel geluk
patte

Parafix
20 November 2005, 16:34
patte,
heb gedaan zoals je zei maar helaas nog geen geluid.

Tevens heb ik zoals Kokki zei bij apparaatbeheer gekeken en geen gele vraagtekens.

Ik weet het niet meer.



grtz Parafix

Krikkie
20 November 2005, 19:45
Misschien de voeding van de luidsprekers vergeten aan te sluiten, zijn de boxen en bekabeling nog oké...
Eerst zoeken naar de logische dingen, aangezien je geen vraagtekes hebt bij apparatenbeheer.

fews
21 November 2005, 11:34
Heb voor mijn kleinzoon een pc samengesteld, dat wil zeggen,format c gedaan,nieuwe software erop gezet, maar nu krijg ik geen geluid.
Heb via de software in computersysteem gekeken of de soundblastersoftware was aangesloten.
Vond geen software van de soundblaster op de pc.
Dan via dit forum de driver aangevraagd en geinstalleerd, maar ik heb nog steeds geen geluid.
Ook na de pc terug op te starten, geen geluid.

Wie kan dit probleem oplossen,wat is er verkeerd.Pc draait onder windows xp pro sp2.

Alvast bedankt voor de reacties.

Groetjes Parafix

Parafix
is me niet onmiddellijk duidelijk of je geluid onboard is of met een aparte geluidskaart
indien onboard heb je dan al eens in de bios gekeken of de interne audio device enabled is

veel succes
:evil: fews:evil:

lvs
24 November 2005, 22:33
geef eens wat meer uitleg over bv je moederbord is dit amd of intel ed
indien je een amd hebt met sound on board moet je deze installeren via de cd v/h moederbord

WhiteWolf
24 November 2005, 23:54
is maar een gedacht hé maar steekt je fiche(stekkertje) wel in het juiste gaatje van je moederbord in die van je boxen en niet in die van je micro langs achter van de pc ????
heb ik al tegen gekomen met vriend die dit gedaan had.

Nikolas
25 November 2005, 21:08
1) hetgeen doen wat Whitewolf zegt...

2) Ben je er zeker van dat de boxen nog werken?

nojs
26 November 2005, 15:55
boxen kan je testen door de fiche eventjes in een mp3 speler te steken of psp en dergelijke

elie
3 December 2005, 19:00
hallo goedenavond beste vrienden heb een vraagje wie kan er mij helpen mijn zoontje gaat mee doen met eurokids voor songvestival nu heeft mijn zoontje de tekst al zelf geschreven nu de muziek nog mijn vraag wie weet er een goede software of site waar ik zelf de muziek kan maken voor de tekst ze moeten de tekst en liedje zelf schrijven zie je bedankt op voorhand groetjes elie(y)

nojs
4 December 2005, 21:27
1) euhm probeer het gewoon zelf te schrijven die muziek hé (op een gitaar)

2) geef de mensen de link www.ivanhoejupiler.be :p dan kunnen ze het zelf vragen :D

3) als je het wil maken op de pc : fruityloops !!!!!!!!

pino
4 December 2005, 22:11
Heb voor mijn kleinzoon een pc samengesteld, dat wil zeggen,format c gedaan,nieuwe software erop gezet, maar nu krijg ik geen geluid.
Heb via de software in computersysteem gekeken of de soundblastersoftware was aangesloten.
Vond geen software van de soundblaster op de pc.
Dan via dit forum de driver aangevraagd en geinstalleerd, maar ik heb nog steeds geen geluid.
Ook na de pc terug op te starten, geen geluid.

Wie kan dit probleem oplossen,wat is er verkeerd.Pc draait onder windows xp pro sp2.

Alvast bedankt voor de reacties.

Groetjes Parafix

http://members.driverguide.com

Kijk eerst als je een cdke hebt van de moederbord
En kijk eens op je cd , en zoek je audio drivers als die erop staan, wil zeggen dat je audio onbord is .
Moet dat niet het geval zijn , doe je kast open en kijk wat geluidskaart erin zit ...Vb nr of
merk Vb Via creative of ander merken .
Haal je drivers af op de bovenste link.
Als je xp hebt kun je ook proberen je geluidskaart eruit halen opstarten , wachten tot alles is opgestart en afsluiten je kaart er terug erin zetten , dan vraag hij zelf voor de drivers of vind ze zelf .

Groetejs Pino.