Volledige versie bekijken : kan niet booten vanaf "c"



sissen
21 November 2005, 14:18
hallo iedereen,

heb hier een probleem bij het booten.
ik ben nl verplicht te booten vanaf cd-rom, anders heeft de pc een "veryfying dmi pool data" en gaat die niet meer verder.
ik heb nog maar pas wn xp geinstalleerd op een hdd en ander mobo.
de installatie is volledig gelukt.
Hoe kan ik dit probleem oplossen zodat ik wel vanaf de hdd kan booten.


sissen:close

paraman
21 November 2005, 15:29
dat heeft niet veel te maken met "c"
in de bios moet uw hd waar xp opstaat booten en niks anders(dacht ik toch)
bij mij staat cd-rom als 1 en hd als 2, gewoon om images te kunnen zetten
kijk even !

Heezy
21 November 2005, 19:15
Idd, wsl uw boot volgorde dat nog verkeerd staat ;-).

g_man
21 November 2005, 20:13
DMI = DESKTOP MANAGEMENT INTERFACE is een deel van de Bios en de tool = DMICFG.EXE kan gestart worden vanuit MS-Dos Prompt om computerDATA te zien zoals CPU speed, kind of make, family name (CPU) inclusief alle ISA - PCI slots, welk ram geinstalleerd is in the computer,timings van het ram etc... - der is nog veel meer - maar dit dient niet om mee te spelen en het is niet aangeraden dingen te gaan veranderen want deze worden onmiddellijk teruggeschreven naar de BIOS - dus verkeerde data ingeven kan voor zware problemen zorgen...

Veryfying DMI POOL betekend dat de BIOS nakijkt of de data -onthouden in de DMI juist zijn en overeenstemmen met het moederbord. De DMI Block is meestal 4 - 8 Kb DATA block in de Bios chip zelf..

Als er hardware veranderd wordt, of alleen al IRQ-instellingen - windows kan dit makkellijk doen als dit enabled is in het apparaatbeheer- dan zal de BIOS zichzelf aanpassen bij de start, terwijl de DMI pool wordt gecheckt en geconfigureerd.Als dit succesvol was zie je de boodschap VERIFYING DMI POOL ...

Als dit er niet komt, wil dat zeggen dat er een probleem is met de huidige configuratie van de BIOS of het moederbord. Meestal is de BIOS corrupt en kan een Systeem reset dit corrigeren. Oudere computers - die nog niet gebruik maken van RTC=REAL TIME CLOCK bordjes - geven wanneer de batterij op het moederbord bijna leeg is de fout DMI POOL Update ... FAIL .. Vervanging van de batterij zou hier oplossing moeten bieden.Exchanging the. Deze melding kan ook voorkomen wanneer de BIOS overschreven is door een versie niet bestemd voor dat moederbord.

Dit heb ik gevonden :

try these fixes, found here http://www.duxcw.com/faq/computer/dmi.html (http://www.duxcw.com/faq/computer/dmi.html)

1. If you changed the hardware just before this problem occurred (e.g., installed a new hard disk drive), unchange it.

2. If you installed a new hard disk drive, set the motherboard CMOS Setup to Auto for the drive type. You may have to disconnect the drive first.

3. Enable "Reset Configuration Data" (may be "Force Update ESCD" in some CMOS Setuups) in the motherboard CMOS Setup PNP/PCI configuration. (Rebooting will automatically disabled it after it has done its thing.)

4. The CMOS may be corrupted. Clear it.

5. Disconnect all drives not required to boot the computer. If this fixes it, reconnect one at time.

6. The floppy drive may be bad or not connected properly.

7. Reseat all expansion boards.

8. Pull all boards not required to boot the computer.