Volledige versie bekijken : formateren



frapat
24 November 2005, 20:46
Hallo,

Heb mijn originele harde schijf onderverdeeld in verschillende partities (6).Op 2 ervan staat Win XP Prof met SP2 geinstalleerd.

Heb onlangs een 2de harde schijf geinstalleerd.Deze dient enkel en alleen om er materiaal op te slaan (muziek ed.)

Nu de vraagskes:
-hoe kan ik partities verwijderen en zijn Gb op een andere partitie bijzetten?
-Als ik mijn pc opstart dan moet ik kiezen welke partitie ik neem (keuze uit de 2 waar xp op staat).Nu ik zou er eentje willen verwijderen,daar er voor één partitie,2 opstart mogelijkheden zijn?
-sinds ik die 2de harde schijf bij geplaatst heb,kan ik niet meer op een van mijn partities (die met de 2 opstart mogelijkheden).Hij start op tot en met het Xp logo en verder gaat hij niet.Zou deze ev. willen formateren.Staat alleen maar xp en msn op.(is voor het chatten van de dochter).Geeft nogthans aan dat er maar 2 van de 4 Gb geheugen vrij is.Dus waarom draait deze partitie dan niet?

Hopelijk kan iemand mij helpen met deze problemen

Alvast bedankt

frapat
24 November 2005, 20:48
Heb het programma "PartitionMagic 8.0" op mijn pc staan.Probleem is,is engelstalig.Is er ergens een vertaalpack beschikbaar.

guido99
24 November 2005, 21:00
Ga eens op zoek naar PARTITIE-EXPERT 9.0 deze is NL

frapat
25 November 2005, 20:23
kan het zijn dat dit een betaalprogramma is.Heb alleen een trialversie gevonden.De rest is om te kopen

Nikolas
25 November 2005, 21:07
Ja, het is betalend en met de trial ben je niets...

Dus trial downloaden en "patchen"...

frapat
25 November 2005, 21:24
heb het ondertussen ondervonden
had het gedowload en op het moment dat ik wou formateren,gaf het de melding dat het niet gaat met een demoversie.
heb het dan ook prompt verwijderd.
wat bedoel je met "patchen"?

frapat
26 November 2005, 08:51
problemen zelf opgelost.
mag slot op