Volledige versie bekijken : Kaartlezer foetsie??



boulle
24 November 2005, 22:43
Hallo iedereen, ik heb eens een vraagje ivm een zeven in één kaart lezer.
Een collega van mij, die net een pc gekocht heeft, heeft hier een probleempje mee.
Het zit het 'em zo, na een bezoekje van een zogezegd zelfverklaard pc genie, die het één en ander van die pc heeft afgegooid dat naar zijn mening niet 'nodig' was, kan mijn collega niets meer overbrengen van zijn digitale camera, fototoestel, noem maar op. De lezer krijgt stroom, want het ledje brand, maar dat is ook al. Bij aansluiting word er nog gevraagd of de bestanden mogen worden overgebracht naar de hd, het venster sluit, en daar blijft het dan ook bij.
Kan het zijn dat het stuurprogje voor de lezer is verwijderd of is er meer aan de hand?
Als er iemand een idee heeft, laat het maar weten he?
Alvast bedankt en de groetjes!!!

PorkyFrost
24 November 2005, 23:28
M.A.W hij eeft er ferm aan geprutst :)

Clioke16V
24 November 2005, 23:58
Ja normaal heeft zo een kaartlezer geen stuurprogramma nodig > is plug and play, zeg eens dat die kijkt bij apparaatbeheer of die daar nog tussen staat. ( wss onbekend apparaat zoals bij mij dan )

Ofwel heeft die gast in de BIOS gezeten en daar iets verandert ofzo. Pc terug naar die PC genie doen en zeggen > LOST het maar op, mensen die niets van pc kennen moeten eraf blijven is mijn mening ( en toch zeker van de pc van andere mensen )

seb
25 November 2005, 18:23
mensen die niets van pc kennen moeten eraf blijven is mijn mening ( en toch zeker van de pc van andere mensen )

helemaal mee eens

nojs
25 November 2005, 20:00
yep idd,
kheb hier een gelijkaardig probleem maar niet door een prutser hoor
uit zichzelf, de kaart lezer leest ms/sd/mmc niet meer en het lichtje blijft pinken

Clioke16V
25 November 2005, 21:42
steek mss de kaartlezer eens in, en als er dan zo een usb symbool komt te staan rechtsonder neem daar dan eens hardware veilig verwijderen ofzo > het moet toch aan iets liggen he. ( Mja onze Bill Gates heeft al meerdere steken laten vallen )

vanic
27 November 2005, 18:28
Hallo iedereen, ik heb eens een vraagje ivm een zeven in één kaart lezer.
Een collega van mij, die net een pc gekocht heeft, heeft hier een probleempje mee.


als het een merk pc is misschien eens via een recovery terug proberen te plaatsen naar de toestand zoals hij hem kocht...vooral omdat hij hem nog maar net kocht ( wel opletten met gegevens die hij eventueel nog nodig heeft)

volgens mij is het ook zo ... het is niet omdat iets plug en play is dat men geen drivers meer moet installeren...

dus inderdaad het stuurprogramma kan zijn verwijdert.

boulle
27 November 2005, 22:44
Aha, dus je bedoelt met recovery cd's? Of op een andere manier misschien ook mogelijk? (ik wil maar zeggen, met mijn pc, een hp, gaat dat met cd of een herstelpunt, maar met mijn collega zijn pc...;ik geloof dat dat een medion is ofzo...weet ik niet goed hoe ik dat moet doen...)
Groetjes!!!