Volledige versie bekijken : word scherm is verkleind



sniffer
29 November 2005, 19:21
We merken nu dat bij het opstarten van Word dat het scherm waar je op kijkt ( je blad zogezegd) kleiner is dan vroeger.

Het lettertype en zo is van grootte hetzelfde in de instellingen maar alles ziet er veel kleiner uit.

Dat is enorm irritant want we vinden het niet goed leesbaar.

Mijn vroeger opgeslagen documenten zijn wel gelijk gebleven.

Hoe kan dat gekomen zijn of wat kan ik doen om het terug te krijgen zoals vroeger?

J.W.
29 November 2005, 19:33
We merken nu dat bij het opstarten van Word dat het scherm waar je op kijkt ( je blad zogezegd) kleiner is dan vroeger.

Het lettertype en zo is van grootte hetzelfde in de instellingen maar alles ziet er veel kleiner uit.

Dat is enorm irritant want we vinden het niet goed leesbaar.

Mijn vroeger opgeslagen documenten zijn wel gelijk gebleven.

Hoe kan dat gekomen zijn of wat kan ik doen om het terug te krijgen zoals vroeger?

Pas uw schermresoluties aan, u hebt deze verandert (misschien zonder het te weten).

Start - Configuratiescherm - Beeldscherm - Tabblad Instellingen: Beeldschermresolutie en stel het terug in zoals vroeger.

grabber
29 November 2005, 19:37
Ik denk dat eea ander te maken heeft met instellingen in word zelf,
De vroeger opgeslagen documenten zijn nl wel gelijk gebleven.

sniffer
29 November 2005, 19:42
ja dat denk ik ook. alles ziet er nog zoals gewoon uit behalve als we een nieuw word document beginnen.
dat kan volgens mij niets te maken hebben met de resolutie van het scherm want dan zou alles anders zijn of niet?

Ché
29 November 2005, 19:45
welke word versie gebruik je sniffer?

Ché
29 November 2005, 19:54
heb je soms de weergave niet verzet van :
normaal > afdrukweergave (via menu beeld)?

geheimfeest
29 November 2005, 22:00
Hallo Sniffer,

Misschien helpt het volgende, in de standaardbalk, heb je een in- en uitzoom functie. Check even of die bij je oude en nieuwe documenten gelijk staat. (wordt uitgedrukt in %)
Ik vermoed dat je de zaken bekijkt in afdrukweergave?

Ciao,
Geheimfeest

GuntherS
29 November 2005, 22:06
Wanneer je je werkblad open hebt, helemaal onderaan links op het scherm staan vierkante knopjes.
Ieder knopje stelt een andere weergave voor.
Hieronder een screenshot van wat ik bedoel!
http://img343.imageshack.us/img343/4634/word5kw.th.jpg (http://img343.imageshack.us/my.php?image=word5kw.jpg)

compuchrisje
30 November 2005, 01:29
De weergave binnen word heeft niks te maken met de grootte van het beeld hoor. Die moet je terug vinden in je programma instellingen: openen in volledig venster bv.