Volledige versie bekijken : Need for speed most wanted medion 8800



Pagina's : [1] 2

c3ke
8 December 2005, 16:27
Een 2 tal weken geleden kocht ik een medion 8800 pc.
Vermits ik uiteindelijk toch eens een spel wou spele op de pc besloot ik voor dit system te gaan.
Waarom?
Een collega vanmij had die swoensdags gekocht en mij kunnen overtuigen dat dit een degelijke pc was voor een spel op te kunnen spelen,dus besloot ik hiervoor te gaan en ook omdat hij beweerde dat de procesor sneller zou zijn dan de huidige processors in sommige pc's.
Eens dat alles op de pc stond heb ik need for speed most wanted gedownload de volledige versie.
Ik installeer dat spel en vanaf dan zijn er problemen.
Als ik het spel speel,dan happert het beeld,soms stopt het spel gewoon en schakelt automatisch terug naar windows xp over.
Heb reeds voor de videokaart de nodige nieuwe drivers gedownload maar tot op heden zonder succes.
En heb ook een tft scherm van acer me een reaktietijd van 12msec.Wil ik er wel even bij vermelden dus.
Maar die collega heeft dus net dezelfde pc en zijn scherm ook een tft,heeft een reaktietijd van 8 msec en heeft net dezelfde problemen met andere games.
En wij staan er eigenlijk verstomd van dat andere mensen dus met dezelfde pc geen problemen ondervinden als ze games spelen.
En kan er mij iemand met 100% zekerheid zeggen dat het al dan niet klopt als je over een toestel aangekocht bij aldi niet tevreden bent,dat je deze dan binnen de maand mag terugbrengen en u geld terug krijgt?
Hopelijk is er snel een oplossing voor mijn probleem via jullie.

slicky
8 December 2005, 16:46
.
En kan er mij iemand met 100% zekerheid zeggen dat het al dan niet klopt als je over een toestel aangekocht bij aldi niet tevreden bent,dat je deze dan binnen de maand mag terugbrengen en u geld terug krijgt?

denk van wel;) ,in de lidl is het toch zo:p had daar ook eens een dvdrewrither gekocht en was na twee weken terug defect,heb dan mijn geld terug gekregen;)
kon kiezen tss geld terug of een ander

Clioke16V
8 December 2005, 21:40
Het probleem dat jij hebt, heeft denk ik toch iets met driver ofzo te maken. Heb je de laatste nieuwe driver geinstalleerd en heb je directX9c

c3ke
8 December 2005, 22:18
Het probleem dat jij hebt, heeft denk ik toch iets met driver ofzo te maken. Heb je de laatste nieuwe driver geinstalleerd en heb je directX9c

Heb de laatste nieuwe drivers ja,directx9c weet ik niet.

Clioke16V
8 December 2005, 22:25
Klik op Start en klik op Uitvoeren.
Typ dxdiag en klik op OK.
Op het tabblad Systeem wordt de versie van DirectX weergegeven op de regel DirectX-versie.
Op het tabblad DirectX-bestanden kunt u de versiegegevens controleren voor de verschillende DirectX-bestanden.
Wanneer u klaar bent met het controleren van de bestandsversies, klikt u op Afsluiten.

c3ke
8 December 2005, 23:07
Klik op Start en klik op Uitvoeren.
Typ dxdiag en klik op OK.
Op het tabblad Systeem wordt de versie van DirectX weergegeven op de regel DirectX-versie.
Op het tabblad DirectX-bestanden kunt u de versiegegevens controleren voor de verschillende DirectX-bestanden.
Wanneer u klaar bent met het controleren van de bestandsversies, klikt u op Afsluiten.


Versie 9.0 heb ik erop staan zie ik!

trebel
8 December 2005, 23:14
9.0c moet je hebben.
Hoeveel geheugen hebben jullie,je hebt minimum 512mb nodig,liever meer.
In't vervolg,blijf af van die medion shit.
Sheers.

Clioke16V
8 December 2005, 23:15
staat niets van 9.0C ofzo he.

hier downloaden http://downloads.vnunet.be/download/1181.html#ddl (http://downloads.vnunet.be/download/1181.html) en instaleren

trebel
8 December 2005, 23:17
Tussen haakjes(is het vga onboard dat u gebruikt??)
U hebt deftige aparte graka nodig.

Clioke16V
8 December 2005, 23:18
deze zit daarin NVIDIA ® GeForce™ 6700XL, een 6600GT maar dan ietsje anders :D

dit is ganse pc

099€
3 jaar garantie
incl. 4,50 EUR Recupel.

TOPPRESTATIES OP ALLE GEBIEDEN:
TV•AUDIO•VIDEO•GAMES•KANTOORTOEPASSINGEN•INTERN ET

Titanium MD 8800 design-pc met hoogglans front.

De nieuwste Intel ® Dual Core- processorarchitectuur!
Intel ® Pentium ® D Dual Core-processor 830
3.0 GHz, 2 x 1 MB L2-cache, 800 MHz FSB

Op de toekomst voorbereide technologie door 64-bits ondersteuning.

Optimale prestaties door 2MB-cache, Dual Core-technologie.

Buitengewoon stil door BTX-vormgeving met geoptimaliseerde luchtstroom, Heatpipe-koeling en stille ventilator.

Geheugen

1024 MB DDR2 SDRAM met 533 MHz

64-bits dual channel memory

(één uitbreidingsslot beschikbaar)

250 GB Harde schijf
8MB cache S-ATA 150-interface

Supersnelle 7200 tpm

3x DUBBELE TELEVISIEFUNCTIE INGEBOUWD
Gelijktijdig een programma bekijken terwijl u een ander opneemt.

2x DVB-S Digitale satellietontvangst
(bijpassende antenne nodig, niet inbegrepen.)

2x DVB-T Digitale TV voor overal
3vereist is dat op de desbetreffende plaats DVB-T- resp.
digitale dienstverlening beschikbaar is.

2x ANALOGE TV/KABEL-TV
Stereo TV-ontvangst via een normale huis- en kamerantenne of de aanwezige kabelaansluiting.

NVIDIA ® GeForce™ 6700XL
High-End videokaart

TV-out-aansluiting via: SCART, S-Video, Composite of Component (YUV; YPrPb) High Definition. Supersnel GDDR3-geheugen met 1100 MHz.

nVidia GeForce 6700XL grafische processor met 525 MHz.

128MB
PCI-Express x16-busconcept

16x Dual Layer,
Multistandaard DVD/CD-brander

WLAN 54 Mbit/sec.
IEEE 802.11g
802.11b-compatibel
Draadloze netwerktoegang *, de perfecte toegang tot de kabelloze netwerktechnologie, thuis en op kantoor.
* mits er op die plaats een WLAN-toegangspunt beschikbaar is.
Ingebouwde 8in1 USB 2.0-kaartlezer
voor het lezen en beschrijven van alle gangbare Flash-kaarten.
6x USB 2.0
2x voorzijde, 4x achterzijde
2x FireWire (IEEE 1394)
1x voorzijde, 1x achterzijde
8-kanaals Intel® High Definition Audio
voor een digitale thuisbioscoopervaring en een optimaal geluid*
* alleen in combinatie met geschikte luidsprekersystemen (niet inbegrepen)
V.90 PCI datafaxmodem inclusief telefoonaansluitkabels
DSL & Network
Ready! Geïntegreerde netwerkcontroller, Fast Ethernet 10/100 Mbit/sec
Multifunctioneel display
Uitgebreide en overzichtelijke informatie in de multifunctionele display, zoals de huidige TV-zender of de titel en artiest van een muziekstuk.
DATA BAY
VEILIGE HAVEN VOOR UW GEGEVENS
Een fantastische oplossing voor uw video-, audio- en fotogegevens.
Sluit uw externe MEDION HDDrive2go harde schijf (niet meegeleverd )
aan zonder kabelkluwen. Simpel tot in het oneindige uitbreidbaar.
Multimedia
met één druk op de knop
Genieten van televisie*, video, foto's of muziek wordt heel eenvoudig, met één druk op de knop. Supersimpel met de afstandsbediening te bedienen.
* DVB-S en TV dual worden niet ondersteund.
CD's en DVD's DIRECT BEDRUKKEN
Eenvoudige bediening: gegevens branden, schijf omdraaien, motief branden. Klaar.
Mobiliteit: U hebt geen speciale printer nodig.
Uw schijf* wordt beschreven op de plek waar u ook uw gegevens brandt.
Creativiteit: U hebt de vrijheid om tekst en afbeeldingen naar eigen inzicht te combineren en te branden.
* Speciaal daarvoor bestemde CD's/DVD's vereist .


Laat ons weten of het gelukt is > ga nu slapekes doen, want het zal snel 5 uur zijn :s

c3ke
8 December 2005, 23:38
9.0c moet je hebben.
Hoeveel geheugen hebben jullie,je hebt minimum 512mb nodig,liever meer.
In't vervolg,blijf af van die medion shit.
Sheers.

Hebben 1024mb geheugen.

c3ke
8 December 2005, 23:39
staat niets van 9.0C ofzo he.

hier downloaden http://downloads.vnunet.be/download/1181.html#ddl (http://downloads.vnunet.be/download/1181.html) en instaleren

jawel diene 9.0c staat erop!En buiten dat heb ik eigenlijk geen probs me de pc!Ben er zelfs vrij content van!

zariash
9 December 2005, 00:20
tik je probleem eens in bij google
grtjs

c3ke
9 December 2005, 13:55
tik je probleem eens in bij google
grtjs

Al gedaan!En resultaat?Nikske

Clioke16V
9 December 2005, 18:24
Dus na de directX 9.0C update werkt het nog niet he ?

@C3ke > welke driver heb je geinstallerd > geef me de juiste versie he. ( volledig )

enne > dit heb ik al gevonden op andere forums > Hyperthreading =/= Dual Core.
NFSMW heeft last met dual core

Dus aan u pc ligt het al niet, is gewoon het spel dat lastig kan doen.

c3ke
9 December 2005, 18:56
Dus na de directX 9.0C update werkt het nog niet he ?

@C3ke > welke driver heb je geinstallerd > geef me de juiste versie he. ( volledig )

enne > dit heb ik al gevonden op andere forums > Hyperthreading =/= Dual Core.
NFSMW heeft last met dual core

Dus aan u pc ligt het al niet, is gewoon het spel dat lastig kan doen.

Diene directX9.0C stond reeds op de pc.Heb enkel de drivers geupdate van de medion videokaart,want ze is niet van het merk nvidia!

Clioke16V
9 December 2005, 21:53
Dit staat toch in de lijst

NVIDIA ® GeForce™ 6700XL
High-End videokaart

We hebben daar toen nog over liggen praten ( ander forum ) over wat voor een kaart dit nu net was.

Clioke16V
9 December 2005, 23:05
dit is de goede driver 100 % zeker van > komt van site van al die aldi pc's zelf dus.

http://www.gsc.be/site.aspx?taal=nl&retFK=1

Ga hier naar Computers, laptops ,PDA > dan pc desktop,dan zie je links MD8800[BE] staan die neem je dan klik je op die driver en dan download > doe dit en installeer deze, en laat het me zeker weten

Groetjes clioke16v

c3ke
9 December 2005, 23:40
dit is de goede driver 100 % zeker van > komt van site van al die aldi pc's zelf dus.

http://www.gsc.be/site.aspx?taal=nl&retFK=1

Ga hier naar Computers, laptops ,PDA > dan pc desktop,dan zie je links MD8800[BE] staan die neem je dan klik je op die driver en dan download > doe dit en installeer deze, en laat het me zeker weten

Groetjes clioke16v

Had ik gedaan en niks!

Clioke16V
10 December 2005, 00:01
Doeme toch, ja mijn inspiratie is op maat, maar aan u pc zal het zeker niet liggen hoor ( alle mss 1 of andere driver, maar hardware zit je zeker goed ), dus ik denk zoals ik op ander forum gelezen heb dat het aan die dual core ligt.

Dit stond ook nog in het forum, je kan het eens proberen he.

Als je in het spel zit, ALT TAB dan trug naar windows, CTRL-ALT-DEL voor
de windows taakbeheer, dan zoek je bij processen need for speed MW op,
rechts klikken, klik dan op "anfiniteit"instellen en dan vink je CPU 1 weg.

c3ke
10 December 2005, 01:51
Doeme toch, ja mijn inspiratie is op maat, maar aan u pc zal het zeker niet liggen hoor ( alle mss 1 of andere driver, maar hardware zit je zeker goed ), dus ik denk zoals ik op ander forum gelezen heb dat het aan die dual core ligt.

Dit stond ook nog in het forum, je kan het eens proberen he.

Als je in het spel zit, ALT TAB dan trug naar windows, CTRL-ALT-DEL voor
de windows taakbeheer, dan zoek je bij processen need for speed MW op,
rechts klikken, klik dan op "anfiniteit"instellen en dan vink je CPU 1 weg.

Weet je wat het rare is aan gans diene pc?Een collega vanmij heeft netdezelfde pc en need for speed most wanted erop gezet.Resultaat?Loopt als een trein zonder problemen.Ik hoor (denk) als bijv van need for speed most wanted terug naar windows xp keer telkens een zachte tik,en het is zeker de hd niet die rattelt,dat hoor ik klaar en duidelijk!

c3ke
10 December 2005, 01:57
Heb er genoeg mee liggen kloten met die medion bazar!Morgen brand ik alles op dvd en hij vliegt letterlijk en figuurlijk de deur uit!Voormij NOOIT nog van ze leven dus ne pc van den aldi!

Clioke16V
10 December 2005, 11:47
Ik zou de pc toch houden hoor, is het dezelfde verise die jullie gedownload hebben, want er zijn verschillende versies van het spel opinternet te vinden he.

ronayke
10 December 2005, 12:52
ja er zijn verschillende... Clonecd, DVD devaince enz...

eventure
10 December 2005, 13:32
probeer eens een ander zwaar spel,
heb je daar ook last mee dan ligt het aan je pc,
heb je daar geen last mee,
dan ligt het aan nfs most wanted,
succes,
RObbe

c3ke
10 December 2005, 14:47
Ik zou de pc toch houden hoor, is het dezelfde verise die jullie gedownload hebben, want er zijn verschillende versies van het spel opinternet te vinden he.

Hij heeft mijn versie van need for speed most wanted dus...En op dezelfde manier gezet als mij dus...

c3ke
10 December 2005, 14:48
probeer eens een ander zwaar spel,
heb je daar ook last mee dan ligt het aan je pc,
heb je daar geen last mee,
dan ligt het aan nfs most wanted,
succes,
RObbe

Men collega heeft bijv problemen met de laatste nieuwe battelfield en dit is een origineel game!

nielsvandesype
10 December 2005, 16:00
Worden er problemen gemeld in dxdiag ? onder direct x functies, is alles ingeschakeld op het tabblad beeldscherm. Ga vervolgens naar het tabblad geluid en zet geluid op basisversnelling. Heb je eerst de oudere drivers verwijdert en dan pas de nieuwste? Vind je geen errorlog terug in de installatiemap ? Probeer eens te spelen in 1280x960 (1280x768) want tft schermen hebben nl 1 resolutie waarin ze correct werken. Ga ook eens kijken in je logboeken. Je geraakt daar als volgt : ga naar start, configuratiescherm,prestaties en onderhoud,systeemwerkset. Plaats hier enkel de foutmeldingen en waarschuwingen.

Probeer ook dit eens :

Probeer eens te kijken voor updates door de update functie te gebruiken van het spel. Sluit ook je antivirus eens af.

trebel
10 December 2005, 16:16
Ik persoonlijk zou die medion mobo vervangen door een goei abit mobo waar je proccesor op past en alles format en opnieuw beginnen,dan heb je een betrouwbare pc die alles aankan.
Sheers.

c3ke
10 December 2005, 16:25
Ik persoonlijk zou die medion mobo vervangen door een goei abit mobo waar je proccesor op past en alles format en opnieuw beginnen,dan heb je een betrouwbare pc die alles aankan.
Sheers.
Maja,jij bent volledig anti medion heb ik al gemerkt!
Ben daarnet naar de pc winkel geweest en achter net hetzelfde systeem gaan horen zonder tv tuner enzo,maar wel een GOEDE videokaart en een GOED moederbord (zo 1 zoals je zei) kostprijs 1300 euro.

c3ke
10 December 2005, 16:30
Worden er problemen gemeld in dxdiag ? onder direct x functies, is alles ingeschakeld op het tabblad beeldscherm. Ga vervolgens naar het tabblad geluid en zet geluid op basisversnelling. Heb je eerst de oudere drivers verwijdert en dan pas de nieuwste? Vind je geen errorlog terug in de installatiemap ? Probeer eens te spelen in 1280x960 (1280x768) want tft schermen hebben nl 1 resolutie waarin ze correct werken. Ga ook eens kijken in je logboeken. Je geraakt daar als volgt : ga naar start, configuratiescherm,prestaties en onderhoud,systeemwerkset. Plaats hier enkel de foutmeldingen en waarschuwingen.

Probeer ook dit eens :

Probeer eens te kijken voor updates door de update functie te gebruiken van het spel. Sluit ook je antivirus eens af.

Geen errors te vinden alsook niet de logboeken.Prestaties en onderhoud zie ik nergens staan in het configuratie scherm.

nielsvandesype
10 December 2005, 18:44
Dan heb je het configuratiescherm op de klassieke weergave staan in windows xp. Heb je ook al geprobeerd je geluid op basisversnelling te zetten onder dxdiag ? De medion pc raken soms wel eens oververhit probeer eens met de kast open te spelen. Kijk ook af en toe of er geen patches zijn , normaal zou er een updater moeten zijn.

Clioke16V
10 December 2005, 18:55
Dan heb je het configuratiescherm op de klassieke weergave staan in windows xp. Heb je ook al geprobeerd je geluid op basisversnelling te zetten onder dxdiag ? De medion pc raken soms wel eens oververhit probeer eens met de kast open te spelen. Kijk ook af en toe of er geen patches zijn , normaal zou er een updater moeten zijn.

Niels dat is een nieuwe pc en ik weet nog dat ik gelezen heb dat ze speciaal gezien hebben dat die goed gekoeld werdt. > het kan natrrulijk he maar dat betwijfel ik sterk.

Groetjes...

c3ke
10 December 2005, 19:20
Dan heb je het configuratiescherm op de klassieke weergave staan in windows xp. Heb je ook al geprobeerd je geluid op basisversnelling te zetten onder dxdiag ? De medion pc raken soms wel eens oververhit probeer eens met de kast open te spelen. Kijk ook af en toe of er geen patches zijn , normaal zou er een updater moeten zijn.
Als ik het op de andere zet vindt ik toch systeemwerkset niet hoor!En men geluid staat nu op basisversnelling!

trebel
10 December 2005, 21:59
Amaai,systeemwerkset zit in,deze comp>schijf c>documents en settings>all users>menu start>programma's>bureaux accessoires>systeemwerkset>systeeminfo>software omgeving>windows fout rapportage.oef zeg,wat een rij.:crazy:
daar staan fouten in,hopelijk zegt dat u iets interresant.
Sheers.

c3ke
10 December 2005, 22:45
Amaai,systeemwerkset zit in,deze comp>schijf c>documents en settings>all users>menu start>programma's>bureaux accessoires>systeemwerkset>systeeminfo>software omgeving>windows fout rapportage.oef zeg,wat een rij.:crazy:
daar staan fouten in,hopelijk zegt dat u iets interresant.
Sheers.

Enkel winrar dat vastgelopen is staat er dus in

t896743
10 December 2005, 22:53
Toch eigenaardig dat ge op uw nieuwe medionpc NFS niet kunt draaien. Ik heb medionpc die nu 3 jaar oud is. Heb enkel geheugen uitgebreid naar 786 Ram (origineel 256) en nieuwe grafische kaart GFORCE FX5700 (AGP) (origineel was dat de 4400 denk ik).Met die pc draai ik zonder problemen alle games die ik wil zoals COD, Battlefield, NFS enz ....
Je recente medionpc heeft stukken meer power (oa uw grafische kaart is stukken beter en reeds PCI express) ... zou normaliter geen enkel probleem mogen vormen.
Verder moet ik zeggen dat ik van de Medionservice tevens heel tevreden ben. Ze respecteren hun 3 jaar garantie. Ik verdien niets aan Medion maar ikzelf ben er wel tevreden over.
Groeten;
G

Clioke16V
10 December 2005, 22:57
Het probleem ligt hem dat C3ke een DUAL core processor heeft en NFSMW daar problemen met kan geven.

c3ke
10 December 2005, 22:59
Het probleem ligt hem dat C3ke een DUAL core processor heeft en NFSMW daar problemen met kan geven.

Ik zoek nu dus ne format c te doen maar kweet dus ni welke cd te nemen!Begrijp er de ballen eerlijk gezegd van!Een cloonpc is hier alvast iets simpeler in!

t896743
10 December 2005, 23:00
Het probleem ligt hem dat C3ke een DUAL core processor heeft en NFSMW daar problemen met kan geven.

Ik denk dat ge daar wel eens een punt zou kunnen hebben.

c3ke
10 December 2005, 23:12
Ik denk dat ge daar wel eens een punt zou kunnen hebben.

Waarom heeft men collega met net dezelfde pc deze problemen dan niet?Verklaar dit eens!

vanic
10 December 2005, 23:51
Ik zoek nu dus ne format c te doen maar kweet dus ni welke cd te nemen!Begrijp er de ballen eerlijk gezegd van!Een cloonpc is hier alvast iets simpeler in!

lees eens de handleiding bij de pc;)( misschien ook eens kijken op de d partitie ( bij tools en dan manuals) )
ofwel zet je hem terug naar koopstand met de application en support cd... ofwel doe je een fomat met de bijgeleverde DVD van microsoft...maar dan moet je opnieuw alle drivers en software zelf installeren...en ook opnieuw activeren...

vanic
10 December 2005, 23:55
Tussen haakjes(is het vga onboard dat u gebruikt??)
U hebt deftige aparte graka nodig.
je zegt in een eerdere post blijf van die Medion shit... en je weet niet eens wat er in de pc zit... er zit trouwens een BTX mobo in van MSI...

Clioke16V
11 December 2005, 00:20
Waarom heeft men collega met net dezelfde pc deze problemen dan niet?Verklaar dit eens!
C3ke > het is niet dat jullie dezelfde pc hebben dat die krak dezelfde is he > alles komt niet van dezelfde productie komt he. ( da is massaproductie die aldi pc's )

Je maat zijn geheugen bv. kan op maandag gemaakt zijn en dat van jou op nen donderdag > begrijp je waar ik naar toe wil. Als je nu dual channel geheugen wil steken is het beste dat je ineens 2 latjes koopt en dan nog met zelfde serienummer ( dan komen ze van dezelfde band af ), het probleem ligt idd ergens aan > en die reden zijn we hier nog altijd aan het zoeken.

Ik heb BF2 en spel heeft altijd goed gebolt, tot een gegeven moment ik er niets meer mee kon aanvangen. Dat probleem heeft 2 weken geduurd > elke dag testen en instelle en BAM ineens probleem weg en spel gaat weer lekker vlot. Dit is bij mijn weten ook heel bizar mja zo is een pc nu eenmaal.

sniffer
11 December 2005, 10:35
mijn gedacht : wij hebben de vorige "aldi pc" van in maart en need for speed werkt hier prima als ook nog andere zware spelletjes.Zou je niet eens beginnen met een ander spel van need for speed van iemand te lenen waavan je zeker bent dat het wel werkt? Zou ook kunnen liggen aan die download mijn gedacht ?

we zijn hier trouwens heel tevreden over medion.

Als je dat shit vindt : heel simpel, koop het dan niet.

wat je nu nog kan doen is eens bellen naar de dienst van Gsc en mss helpen ze je daar wel. Wij hebben ook nog gebeld met dingen waar we geen oplossing van weten.

c3ke
11 December 2005, 14:59
Ik zit volledig in de shit nu!Wil de pc terug naar fabrieksinstellingen krijgen maar krijg altijd de melding size to small!

Clioke16V
11 December 2005, 17:57
C3'ke doe een format he, en stel alles zelf in naar u zin.

vanic
11 December 2005, 18:39
die format is al gebeurd ... heeft nu 1 grote partitie van 232 Gb . dus de partities werden ook nog eens samengevoegd ...

dus de enig mogelijkheid is de DVD nemen met Microsoft XP en alles opnieuw installeren ( eventueel eerst de partities opnieuw instellen)

c3ke
11 December 2005, 23:57
die format is al gebeurd ... heeft nu 1 grote partitie van 232 Gb . dus de partities werden ook nog eens samengevoegd ...

dus de enig mogelijkheid is de DVD nemen met Microsoft XP en alles opnieuw installeren ( eventueel eerst de partities opnieuw instellen)

Pc staat ingepakt klaar voor de winkel morgen :)

Clioke16V
12 December 2005, 00:22
Alle jo :s tja veel geluk mee uwe volgende he.

Wa voor iets ga je nu dan halen ?

vanic
12 December 2005, 14:48
Pc staat ingepakt klaar voor de winkel morgen :)

in een andere winkel zou dit niet lukken he;)...

c3ke
13 December 2005, 00:43
in een andere winkel zou dit niet lukken he;)...

Ben daarstraks naar den aldi geweest en kreeg direkt ne nieuwe mee. (a)
Maar het probleem me need for speed is er nog steeds,maar het getik is al weg!

Clioke16V
13 December 2005, 01:29
Dus het ligt an het spel he, mss eens ander versie van NFSMW

c3ke
13 December 2005, 01:41
Dus het ligt an het spel he, mss eens ander versie van NFSMW

Jama,nu heb ik dus de versie die men collega op zijn pc heeft he,en bij hem gaat het heel vlot he!

Heezy
13 December 2005, 02:54
Zijt ge zeker dat de in-game instellingen gelijk staan? Dus vooral de resolutie en de kwaliteitsinstellingen AF (anisotropische filtering) en AA (anti-aliasing)? Een TFT heeft idd een native reso van 1280 x 1024, maar voor de 6700XL (lees: een relablede 6600GT die iets overclocked is en een scart uitgang heeft) is dit te hoog doordat hij geheugenbandbreedte mist. Dat is het enige waar ik momenteel aan kan denken.

+

-bij uw nvidia-instellingen zelf, hebt ge daar soms per ongeluk AA/AF op altijd aan gezet?
-staan uw andere instellingen juist? Geheugensnelheid (frequentie + timings)? Kan je allemaal nakijken met Everest.
-NVIDIA 81.95 drivers?

Uw PC moet dat kunnen spelen, maar niet op de hoogste grafische kwaliteit.

delinquente
13 December 2005, 13:51
Diene directX9.0C stond reeds op de pc.Heb enkel de drivers geupdate van de medion videokaart,want ze is niet van het merk nvidia!

Nen maat van mij heeft ook die pc uit de aldi, juist dezelfde dus...die heeft fataal geen verstand van pc's ofzo dus heeft ook niks nieuws van drivers gedownload ik bracht hem Doom 3 (redelijk zwaar spel dus) we beginenn da te spelen en zonder problemen

En u zit daar dus wel met probleme, breng die pc gwn terug! Garantie(a) !

Clioke16V
13 December 2005, 15:15
Nen maat van mij heeft ook die pc uit de aldi, juist dezelfde dus...die heeft fataal geen verstand van pc's ofzo dus heeft ook niks nieuws van drivers gedownload ik bracht hem Doom 3 (redelijk zwaar spel dus) we beginenn da te spelen en zonder problemen

En u zit daar dus wel met probleme, breng die pc gwn terug! Garantie(a) !

Hij heeft al een nieuwe gehaald en heeft het nog.

delinquente
13 December 2005, 16:41
Hij heeft al een nieuwe gehaald en heeft het nog.

ow sh*t ni gelezen!:cry:

Ja dan weet ik het ook ni zenneeuh:D

sniffer
13 December 2005, 16:44
moet iets zijn aan de instellingen zoals hierboven al gezegd of aan het spel volgens mij.

(met de pc van de Aldi van in maart lukt NFS hier wel)

Heezy
13 December 2005, 18:01
Idd, en de kaart is wel van NVIDIA zene, maar onder de naam Medion. De 6700XL zal je idd niet vinden als officieel product, maar heeft gewoon dezelfde core als dat van een 6600GT, en is heeft iets hogere clockspeeds ;-).

vanic
13 December 2005, 18:09
Idd, en de kaart is wel van NVIDIA zene, maar onder de naam Medion. De 6700XL zal je idd niet vinden als officieel product, maar heeft gewoon dezelfde core als dat van een 6600GT, en is heeft iets hogere clockspeeds ;-).
blijkbaar lukt het niet om de officiële te installeren van 'n vidia... ik heb op het forum van GSC aangeraden om eens de drivers van Medion te verwijderen en dan eens die van 'n vidia te proberen...

Heezy
13 December 2005, 19:09
Van de 6700XL weet ik het niet zeker, en ik ga u niet tegenspreken, maar normaal zou dat moeten gaan. Ik heb ook de Medion 9800XL gehad, en die gaf geen probs met Catalysts. Wel waren er enkele probs om de tv-out aan de praat te krijgen met de niet Medion drivers.

Op Google vind je het zéker wat je moet doen. Volgens mij zal je hoogstens de nv4_disp.inf moeten aanpassen.

vanic
13 December 2005, 19:41
Op Google vind je het zéker wat je moet doen. Volgens mij zal je hoogstens de nv4_disp.inf moeten aanpassen.

inderdaad hoor Heezy het is de eerste maal dat er problemen zijn met de originele drivers... de vorige hadden dit inderdaad niet...

inderdaad volgens deze topic op GSC moet je de nv4_disp.inf aanpassen( 'k heb het nu zopas gevonden)

http://gsc.nettuning.nl/forum/viewtopic.php?t=170&postorder=asc&start=15

Heezy
13 December 2005, 19:49
Idd, dacht ik al. Komt gewoon doordat in die file de 6700XL niet voorkomt. Gewoon editten in kladblok en het zou klaar moeten zijn. Is ook zo voor laptop graka's ;-).

sniffer
13 December 2005, 20:11
mocht er nu iemand gebeld hebben naar GSC dan had je het waarschijnlijk al geweten.
Als wij iets voor hadden bij aankoop van een nieuwe medion pc hebben we ook gebeld en werden we direct geholpen

vanic
13 December 2005, 21:40
mocht er nu iemand gebeld hebben naar GSC dan had je het waarschijnlijk al geweten.
Als wij iets voor hadden bij aankoop van een nieuwe medion pc hebben we ook gebeld en werden we direct geholpen

ik zelf heb deze pc niet hoor ( tis ne andere ) ;) maar ik denk dat ze bij GSC zelf nog deze oplossing niet weten( vertrouwen zie antwoord Sonic ) ... deze oplossing werd aangebracht door een forumgebruiker die ze op zijn buurt van een Duitse site had gehaald...

ik heb deze dan hier gepost voor degene die ze eventueel kon gebruiken... en omdat Heezy inderdaad gelijk heeft dat je de file moet aanpassen...

c3ke
13 December 2005, 22:14
ik zelf heb deze pc niet hoor ( tis ne andere ) ;) maar ik denk dat ze bij GSC zelf nog deze oplossing niet weten( vertrouwen zie antwoord Sonic ) ... deze oplossing werd aangebracht door een forumgebruiker die ze op zijn buurt van een Duitse site had gehaald...

ik heb deze dan hier gepost voor degene die ze eventueel kon gebruiken... en omdat Heezy inderdaad gelijk heeft dat je de file moet aanpassen...

Ik heb die file op de pc gezet,en geinstalleerd,en ik stel idd vast dat het schokken precies weg is,maar ik vindt dat hij zo voes doet nu met dat speel!Ik vindt persoonlijk,dat de beelden vertraagd worden gegeven tegenover de snelheid dat wordt gereden.Alsook het besturen van de wagen met het toetsenbord is vertraagd!

Heezy
13 December 2005, 23:00
En zeker dat dat het spel zelf gewoon niet is?
En heb je de in-game settings nu al eens nagekeken dat er niets te hoog staat?

c3ke
14 December 2005, 22:54
En zeker dat dat het spel zelf gewoon niet is?
En heb je de in-game settings nu al eens nagekeken dat er niets te hoog staat?

Naar wat zou ik daar da moeten zien?

Clioke16V
14 December 2005, 22:57
Heezy wil zeggen dat je mss de settings van je spel eens moet lager zetten > AA en resolutie.

Heezy
14 December 2005, 23:37
Idd. Aangezien ge een 6600GT hebt, zouden de meest wsl problemen diegenen zijn waarbij veel brandbreedte nodig is, iets wat de 6600GT geen overvloed aan heeft.
Dus idd, vooral de resolutie, AA en AF. Dat is tevens ook wat ik altijd aanhaal bij TFT's: de meesten hebben een native reso van 1280 x 1024, maar niet alle kaarten kunnen dat trekken in alle games.
Dus verlaag je settings eens, en kijk wat dat geeft. Of vergelijk gewoon ff met je maat, als het daar perfect gaat, zet je settings gelijk aan die van hem.

c3ke
15 December 2005, 00:42
Idd. Aangezien ge een 6600GT hebt, zouden de meest wsl problemen diegenen zijn waarbij veel brandbreedte nodig is, iets wat de 6600GT geen overvloed aan heeft.
Dus idd, vooral de resolutie, AA en AF. Dat is tevens ook wat ik altijd aanhaal bij TFT's: de meesten hebben een native reso van 1280 x 1024, maar niet alle kaarten kunnen dat trekken in alle games.
Dus verlaag je settings eens, en kijk wat dat geeft. Of vergelijk gewoon ff met je maat, als het daar perfect gaat, zet je settings gelijk aan die van hem.

Heb die AA bijv volledig openstaan geen schokken,zet ik hem volledig toe,wel schokken!

Heezy
15 December 2005, 00:57
Euhm, da klopt ni :-). Ik ken de in-game settings niet, maar zeker dat 'open' echt aan is? Normaal kan je kiezen uit AA 2x of 4x of meer. Dus voor het aan te zetten, neem je 4x, af is 0.
Heb je de settings zoals je vriend gezet? Ga gewoon het menu door en vergelijk.

c3ke
15 December 2005, 01:18
Euhm, da klopt ni :-). Ik ken de in-game settings niet, maar zeker dat 'open' echt aan is? Normaal kan je kiezen uit AA 2x of 4x of meer. Dus voor het aan te zetten, neem je 4x, af is 0.
Heb je de settings zoals je vriend gezet? Ga gewoon het menu door en vergelijk.

De balk is voor 3/4 gekleurd dus dat zal wel aan zijn dan zeker?

Heezy
15 December 2005, 16:00
Yep :s.

c3ke
17 December 2005, 02:52
Ik snap het niet meer met die medion pc enhet spel need for speed most wanted!Niks veranderd aan de instellingen,allle programma's die op de achtergrond draaien afgezet,en weer schokt het beeld!PC is 5 dagen oud nu terug,en hij hangt echt ferm men voeten uit!Heb al gehoord achter een andere videokaart en die zou mij 400 euro gaan kosten een type hoger dan dan huidige videokaart en dan nog is het af te wachten of ik het spel deftig zal kunnen spelen!

Heezy
17 December 2005, 06:17
Staat HyperThreading aan van je CPU? Anders eens afzetten, kan soms voor zo'n toestanden zorgen.

c3ke
17 December 2005, 11:50
Staat HyperThreading aan van je CPU? Anders eens afzetten, kan soms voor zo'n toestanden zorgen.

En hoe of aan wat zie ik dat dan,dat die opstaat?

Clioke16V
17 December 2005, 15:17
Naargelang ik heb kunnen lezen kan je die aan en uit zetten in je BIOS

Afkorting ervan is HT.

vanic
17 December 2005, 15:24
Staat HyperThreading aan van je CPU? Anders eens afzetten, kan soms voor zo'n toestanden zorgen.

zou de dual core er dan niet voor iets kunnen tss zitten?

Clioke16V
17 December 2005, 15:33
Tuurlijk > de dual core kan voor problemen zorgen, heb dit al op verschillende site's gelezen.

c3ke
17 December 2005, 16:54
Tuurlijk > de dual core kan voor problemen zorgen, heb dit al op verschillende site's gelezen.

Heb net in de BIOS gezocht,NIKS!
Volgens mij is het ook die dual core,heb het ook opgezocht op het internet en blijkbaar zou het spel dus idd problemen geven met diene dual core!
Vindt het dan heel raar dat men collega dit niet voor heeft!Tenzij hij natuurlijk iets niet zegt tegen mij dat hij instelt ofzo.
Er zou wel iets bestaan om van dat probleem vanaf te zijn tijdens het spel,maar ik heb het proberen te doen zoals op die website stond,maar bijmij hielp het alvast niet!
En ik stel me eerlijk gezegd de vraag of ik de enige ben met deze problemen op die medion pc?Kennelijk wel!

En volgens gsc zit er volgende videokaart in de pc : VGA MS-V035 6700XL 128MB PCIe, met de 6700XL chipset van Nvidia.

Clioke16V
17 December 2005, 23:02
Mja C3'ke het heeft niks met een fout aan u pc te maken he, dual core is relatief nieuw op de markt > naargelang het dualcore systeem ingeburgerd geraakt zijn al die kinderziektes eruit ook he.

eventure
17 December 2005, 23:42
misschien eens zoeken naar moederbord drivers ofzo?
Misschien kan je met een progje van je moederbord dual core wel uitschakelen?
mvg
RObbe

Heezy
18 December 2005, 00:34
Sorry, was niet goed wakker blijkbaar gisteren :s. Je cpu is een dual-core zonder HT, was verward met een ander topic blijkbaar.
Check eens met Ctrl+Alt+Del bij tabblad 'Prestaties' of de dual-core wordt herkend --> 'Geschiedenis van CPU gebruik moet 2 kadertjes tonen.

c3ke
18 December 2005, 03:16
Sorry, was niet goed wakker blijkbaar gisteren :s. Je cpu is een dual-core zonder HT, was verward met een ander topic blijkbaar.
Check eens met Ctrl+Alt+Del bij tabblad 'Prestaties' of de dual-core wordt herkend --> 'Geschiedenis van CPU gebruik moet 2 kadertjes tonen.

Dat wordt herkend ja!Mijn cpu gebruik staat deze moment op 50% en er lopen 40 processen,god mag weten wat allemaal,want alles wat bij windows xp aan het klokje staat heb ik allemaal afgezet!

greg
18 December 2005, 04:28
het kan enkel maar aan die dual core processor liggen volgens mij

de games zijn niet aangepast voor die dual core's

Heezy
18 December 2005, 04:33
Idle 50%? Toch geen spyware ofzo?

Mja, je kan eens proberen de affiniteit voor NSPMW op 1 core te zetten. Dit kan je bij je processen doen. En kijk eens wat het geeft.
Of anders eens een clean formatje doen. Ik zie eigenlijk echt niet waar het probleem kan liggen qua hardware.

c3ke
18 December 2005, 04:37
Idle 50%? Toch geen spyware ofzo?

Mja, je kan eens proberen de affiniteit voor NSPMW op 1 core te zetten. Dit kan je bij je processen doen. En kijk eens wat het geeft.
Of anders eens een clean formatje doen. Ik zie eigenlijk echt niet waar het probleem kan liggen qua hardware.

Volgens ene op het gsc forum zou het dual channel geheugen verkeerd steken!Er zou een gebruikersaanwijzing ergens op het net staan van het moederbord,en volgens die aanwijzing zou er 1 latje op dimm 1 moeten steken (groen) en op dimm 2 (oranje) en nu is dit 2x oranje!
en het cpu gebruik is met de helft gedaald,draait nu nog op 25%!Toen hij op 50% stond,stond nfsmw open ook!
En de temperatuur van de cpu kern van de videokaart is een 56 graden!

greg
18 December 2005, 04:42
heb je al geprobeerd om dat geheugen te versteken van slot en dan te spelen?

c3ke
18 December 2005, 04:48
heb je al geprobeerd om dat geheugen te versteken van slot en dan te spelen?

Ja en helpt eerlik gezegd niks!Kweet,ben ne moeilijke mens kan erook ni aandoen se!

greg
18 December 2005, 04:59
dan kan het maar die dual core zijn volgens mij

c3ke
18 December 2005, 11:09
IVM dat dual channel geheugen nu!Is het niet zo dat die latjes steeds op dezelfde kleur moeten steken?Dus maw ik heb 2 kleuren op men moederbord,oranje en groen!Nu steken de latjes op de groene sloten klopt dit of niet?Want op een ander forum lees ik dat er 1 op het groen slot zou moeten steken en 1 op het oranje slot!

greg
18 December 2005, 13:34
om ze als dual channel te laten werken zal deze wss zo moeten zitten dat ene op groen en andere op oranje moet zitten

maar aan dat zal het wel niet liggen zou me sterk verbazen

Clioke16V
18 December 2005, 19:15
Neenee ze maken speciaal die kleurkes omdat je niet zou kunnen missen. Groen groen - orange orange

W31RDO
18 December 2005, 19:47
hallo maar uh heeft niemand het door dat downloaden illegaal is? (a)

Heezy
18 December 2005, 21:04
Weirdo :-), verkeerde post denk ik.

Ivm. dual channel, dat hangt van mobo tot mobo af, maar staat 1 kleur voor 1 mem controller, dus voor dual-channel 2 latjes in 2 verschillende kleuren.
Het gebeurt niet veel, maar de positie van geheugen kan soms idd voor probs zorgen.
Kijk in je handleiding voor de dual-channel config.

eventure
18 December 2005, 22:10
Is idd maar een weirde post hoor,
ligt volgens mij aan je cpu,
zoek eens of je dualcore kan uitzetten?
mvg
RObbe

Heezy
18 December 2005, 22:39
Dual-core kan je niet uitzetten bij mijn weten. Je kan wel affiniteit toewijzen van een bepaalde core aan een bepaald proces. Dus dat proberen.

c3ke
19 December 2005, 22:55
Deze mails heb ik van hen gehad,geen van deze mails is echt duidelijk voormij:

Mail 1 gsc:
Geachte,


De grafische kaart die in uw pc zit is een VGA MS-V035 6700XL 128MB PCIe, met de 6700XL chipset van Nvidia. Dat kunt u controleren op met de gegevens die op de chipsets van uw grafische kaart staan. Het gaat dus wel degelijk om een Nvidia chipset van de 6700XL serie.
Vanop de site www.nvidia.com (http://www.nvidia.com/) kunt u "ForceWare Release 80 Version: 81.95" downloaden. Dat is de recentse driversoftware. Verder kunt u de "Grafik Treiber nVidia GeForce 6 & 7 Series" downloaden van de site www.medion.de, (http://www.medion.de,/) door op service en support te klikken en vervlogens driver en updates en vervolgens in het bovenste invoerveld uw serienummer in te voeren en op suchen te klikken. Die vindt u terug onder of boven de streepjescode op het Medion eticket vanonder op de achterkant van de pc en begint met 14424... na downloaden en uitpakken (default in de map C:\Medion\81.85_wxp) kunt u die installeren door het setup.exe bestand in die map op te starten.
Als u het hierbovenstaande hebt geïnstalleerd en de pc hebt heropgestart . Moet u enkel nog de pc herop te starten en uw game opnieuw te installeren samen met de recentse directx software.

Mail 2 gsc:

Geachte,


De recentste driver dient u zoals in de vorige mail vermeld stond downloaden van de Medion site www.medin.de, (http://www.medin.de,/) niet van de nvidia site. U moet die dus niet via apparaatbeheer en/of met de inf file te installeren maar de setup.exe uitvoeren na het uitpakken van de gedownloade file.
Van de Nvidia site dient u enkel de Forceware te downloaden en te instaleren en daarvoor hoeft u niet de chipset te selecteren, enkel de serie. U komt dan op de site http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_81.95.html (http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_81.95.html) , daar kunt u de Forceware software downloaden van een mirror site.

Heb hen in deze mail ook gevraagd of ze mij vertellen waar ik de 6700xl terug vindt in de lijst,waarop ik dus geen antwoord op gehad!

De dienst na verkoop is alvast 0,0!

Heezy
19 December 2005, 23:35
Ik heb hier al gezegd dat de 6700XL een relablede 6600GT is. Medion doet dit altijd, geeft een eigen naam aan de kaarten in hun PC. De GPU wordt wel degelijk van NVIDIA ingekocht. Bij de vorige generatie van Medion waren het 9800XL kaarten. Die vind je officieel ook niet terug, maar waren gewoon MSI 9800 PRO kaarten, onder de naam van Medion. Die kaarten waren zelfs beter dan de officiële ATI kaarten, gezien hun overclockbaarheid.
Ik vermoed dat het hier ook weer MSI kaarten zullen zijn, en dan weer relabled naar Medion. Dus over die kaart moet je je zeker geen zorgen maken, die is zeker goed. Wederom, zelfs beter dan de officiële 6600GT, aangezien de 6700XL hoger geclockt staat.
En hun informatie ivm. met de drivers zijn correct, dus ik zie niet meteen in waar hun service niet goed is, tenzij je vragen hebt gesteld die ze niet hebben beantwoord.

c3ke
20 December 2005, 21:42
Ik heb hier al gezegd dat de 6700XL een relablede 6600GT is. Medion doet dit altijd, geeft een eigen naam aan de kaarten in hun PC. De GPU wordt wel degelijk van NVIDIA ingekocht. Bij de vorige generatie van Medion waren het 9800XL kaarten. Die vind je officieel ook niet terug, maar waren gewoon MSI 9800 PRO kaarten, onder de naam van Medion. Die kaarten waren zelfs beter dan de officiële ATI kaarten, gezien hun overclockbaarheid.
Ik vermoed dat het hier ook weer MSI kaarten zullen zijn, en dan weer relabled naar Medion. Dus over die kaart moet je je zeker geen zorgen maken, die is zeker goed. Wederom, zelfs beter dan de officiële 6600GT, aangezien de 6700XL hoger geclockt staat.
En hun informatie ivm. met de drivers zijn correct, dus ik zie niet meteen in waar hun service niet goed is, tenzij je vragen hebt gesteld die ze niet hebben beantwoord.

Moet jij me dan eens zeggen wat en hoe ik de forceware moet installeren he,als ik de melding krijg dat het stuurprogramma niks vindt voor de huidige hardware en dat het gaat afsluiten,en ik enkel op ok kan klikken!
Dus zo correct zijn ze dan ook weer niet met hun info,gsc van hun kant!

vanic
20 December 2005, 23:05
doe dan toch eens gewoon wat er wordt gezegd in de link die ik eerder postte... en zoals Heezy ook zei ... die inf. veranderen...

c3ke
20 December 2005, 23:30
doe dan toch eens gewoon wat er wordt gezegd in de link die ik eerder postte... en zoals Heezy ook zei ... die inf. veranderen...

Kvindt geen links van u,en die inf file heb ik al veranderd helpt NIKS!
En als deze link bedoelt : http://gsc.nettuning.nl/forum/viewtopic.php?t=170&postorder=asc&start=15 zeg ik al maar dat ik die geprobeert heb en ook NIKS!
De kans zit er dik in dat de pc terug weggaat de vrijdag!De pc is ook virusvrij en trojanvrij dus....

Heezy
21 December 2005, 00:20
How how, rustig. Ik weet dat ge gefrustreerd geraakt.


1) download alvast de nieuwste drivers hier http://download.nvidia.com/Windows/81.95/81.95_forceware_winxp2k_international_whql.exe

2) Bewaar de gedownloade drivers, dus niet 'openen' kiezen maar 'opslaan' of 'opslaan als'

3) Voer de installatie uit, specifier de directory waar je de drivers wil installeren als C:\Program Files\Nvidia\Drivers

4) De eerste maal dat je dit probeert zal het niet lukken, maar don't worry dit is de bedoeling http://gsc.nettuning.nl/forum/images/smiles/icon_wink.gif

5) Sluit de installatie af & ga nu naar C:\Program Files\Nvidia\Drivers, hier moet je even zoeken naar het bestand nv4_disp.inf, verwijder alles wat in dit bestand staat & kopier er deze informatie in de plaats in > http://users.pandora.be/n11bzR/nv4_disp.inf! Dit is mijn eigen nv4_disp.inf degene ik al heb aangepast om te werken met de NVIDIA GeForce 6700 XL

6) Sluit het bestand nv4_disp.inf af, indien er gevraagd wordt om de wijzigingen op te slaan uiteraard op JA/OK/YES drukken http://gsc.nettuning.nl/forum/images/smiles/icon_smile.gif

7) Terug van het begin, start de installatie & normaal moet nu de NVIDIA GeForce 6700 XL herkend worden & kan je de installatie volledig voltooien!

--> als je dit hebt gedaan (en op voorwaarde dat er geen andere instellingen verkeerd staan), dan kan je hem best terugbrengen en andere vragen. Om op te sommen wat je allemaal moet nakijken gaat van BIOS over hardware tot software instellingen, en dan heb ik hier een paar pagina's. Bovendien mag een fabrieksfout in de hardware ook niet uitgesloten worden.

En ik weet niet of ge het hier al hebt gezegd, maar hebt ge het bij andere spellekes ook?

greg
21 December 2005, 00:27
heb je die need for speed al eens geinstalleerd bij iemand die geen dual core heeft?

Clioke16V
21 December 2005, 00:49
How how, rustig. Ik weet dat ge gefrustreerd geraakt.


--> als je dit hebt gedaan (en op voorwaarde dat er geen andere instellingen verkeerd staan), dan kan je hem best terugbrengen en andere vragen. Om op te sommen wat je allemaal moet nakijken gaat van BIOS over hardware tot software instellingen, en dan heb ik hier een paar pagina's. Bovendien mag een fabrieksfout in de hardware ook niet uitgesloten worden.

En ik weet niet of ge het hier al hebt gezegd, maar hebt ge het bij andere spellekes ook?

@ Heezy > zou toch enorm zijn he moest er een hardware fout in zitten, dit is zijn 2de pc al > ligt volgens mij aan het spel en zeker niet meer aan pc. ( volgens mij )

Heezy
21 December 2005, 01:02
Just, was ik al vergeten, mja als het de 2e pc al is, dan kan het bijna niet anders dan dat er ergens een foutje gemaakt wordt.

vanic
21 December 2005, 09:55
inderdaad hoor Heezy het is de eerste maal dat er problemen zijn met de originele drivers... de vorige hadden dit inderdaad niet...

inderdaad volgens deze topic op GSC moet je de nv4_disp.inf aanpassen( 'k heb het nu zopas gevonden)

http://gsc.nettuning.nl/forum/viewtopic.php?t=170&postorder=asc&start=15



hier c3ke....:wtf:

c3ke
21 December 2005, 20:12
hier c3ke....:wtf:

Zal he voor de ZOVEELSTE keer nog eens zeggen,dat ik deze al geprobeert heb en niks!
En heb vandaag weer een mail gehad van gsc en ze spreken hun eigen dus vierkant tegen!
Eerst zeggen ze om de drivers van de medion website af te halen alsook de drivers forceware van de nvivia website!Allemaal gedaan helpte niks,stuur hen een mailtje terug,en nu moet ik plots de drivers downloaden van hun website en nvieuw van nvidia,en de forceware werkt idd niet zeggen ze omdat het een GEMODIFICEERDE (verbeterde, getunede, aangepast aan uw pc maar dus niet herkend op nvidia) nvidia vga kaart is.
Nog iets vergeten te melden!
Met men neef zij videokaart (geen 6700XL) gaat het spel supergoed,met deze videokaart niet!Is al de 2de pc met net dezelfde fenomenen als de vorige!Kan geen toeval zijn denk ik!
Wie vertelt er mij wat ik verkeerd doe?
Ik installeer eerst de drivers van medion,dan installeer ik de 81.95 met aangepast inf file.

Dit is dus wat ik doe!Wat doe ik verkeerd?Heb voor ik iets installeerde wel ALLES van de vorige drivers af de pc gedaan!

Heezy
21 December 2005, 20:33
Dus met de videokaart van je vriend in je pc, lukt het wel?

Als dat zo is, zal het toch hoogstwsl een driverprobleem zijn. Als je zegt dat je het zo geprobeerd hebt, dan geloof ik je gerust.

Maar idd, heb je de drivers goed verwijderd eerst?

-drivercleaner pro installeren
-bij config scherm, software, nvidia display driver verwijderen.
-heropstarten in veilige modus --> drivercleaner pro de resten laten verwijderen
-terug normaal opstarten
-ineens de gemodifieerde drivers installeren.

c3ke
21 December 2005, 21:40
Dus met de videokaart van je vriend in je pc, lukt het wel?

Als dat zo is, zal het toch hoogstwsl een driverprobleem zijn. Als je zegt dat je het zo geprobeerd hebt, dan geloof ik je gerust.

Maar idd, heb je de drivers goed verwijderd eerst?

-drivercleaner pro installeren
-bij config scherm, software, nvidia display driver verwijderen.
-heropstarten in veilige modus --> drivercleaner pro de resten laten verwijderen
-terug normaal opstarten
-ineens de gemodifieerde drivers installeren.

Ik zal u WEERAL moeten teleur stellen en men eigen ook,maar helpt dus ook niet!Ben het beu!Zaterdag gaat de kjutpc terug naar den aldi!

Clioke16V
21 December 2005, 23:39
Ik zal u WEERAL moeten teleur stellen en men eigen ook,maar helpt dus ook niet!Ben het beu!Zaterdag gaat de kjutpc terug naar den aldi!
En dan weer een nieuwe vragen ? da ligt niet aan die pc C3ke ( zou maar erg zijn he dat van de 1000 pc's die ze verkocht hebben, nu net JIJ de 2 slechte hebt:close ) da moet een instelling zijn.

Als ik de oplossing wist zei ik het direct, mlaar mijn inspiratie is ook op, maar zou toch echt mega kleine kans zijn dat je nu net 2 pc's acjter elkaar krijgt die "slecht" werken.

c3ke
21 December 2005, 23:42
En dan weer een nieuwe vragen ? da ligt niet aan die pc C3ke ( zou maar erg zijn he dat van de 1000 pc's die ze verkocht hebben, nu net JIJ de 2 slechte hebt:close ) da moet een instelling zijn.

Als ik de oplossing wist zei ik het direct, mlaar mijn inspiratie is ook op, maar zou toch echt mega kleine kans zijn dat je nu net 2 pc's acjter elkaar krijgt die "slecht" werken.

Ik heb meestal die pech :close :close :close :crazy: :crazy: :crazy:
En ook al ben ik niet bezig op de pc hoor je de hd maar rattelen en waarom?Alles wat op de achtergrond draait staat af!

Clioke16V
22 December 2005, 00:40
Ik heb meestal die pech :close :close :close :crazy: :crazy: :crazy:
En ook al ben ik niet bezig op de pc hoor je de hd maar rattelen en waarom?Alles wat op de achtergrond draait staat af!

Kijk daarvoor eens in je processen ( CTRL ALT DELETE ) processen, daar staat alles in wat er op je pc draait.

Maar is precies toch ma raar zu :s

c3ke
22 December 2005, 00:42
Kijk daarvoor eens in je processen ( CTRL ALT DELETE ) processen, daar staat alles in wat er op je pc draait.

Maar is precies toch ma raar zu :s

Ik heb in totaal 46 processen lopen en een cpu gebruik voor de moment van 13%.En heb de pc al op virussen en trojans liggen scannen en niks,net zoals spyware ook niks!

Heezy
22 December 2005, 00:50
Mja, als laatste kan je eens formatteren. Die pc's zijn al voorgeïnstalleerd zeker? Alle brol eraf, en eens nette installatie.

c3ke
22 December 2005, 00:55
Mja, als laatste kan je eens formatteren. Die pc's zijn al voorgeïnstalleerd zeker? Alle brol eraf, en eens nette installatie.

Sorry,maar daar begin ik niet aan,zeker niet bij een pc van amper 14 dagen oud komaan he!Ik zal wel doen wat ik men gedachten heb,en dat is de pc vrijdag terug retour naar aldi doen en een samengestelde pc gaan bestellen!

Heezy
22 December 2005, 00:57
Ook goed, ik gaf gewoon maar aan wat je nog kon doen als je het zelf wou proberen op te lossen.

c3ke
22 December 2005, 01:09
Ook goed, ik gaf gewoon maar aan wat je nog kon doen als je het zelf wou proberen op te lossen.

Een format C das het laatste wat ik nog doe!Heb uit het verleden al gemerkt dat in 90% van de gevallen het niet werkt!Als men internet al is een paar niet werkte raden telenet me aan om een format c te doen dat als resultaat had,dat ik nog steeds dezelfde problemen had,en dat het achteraf bij hen lag!Is maar om een voorbeeld te geven waarom ik geen format c meer doe!

c3ke
23 December 2005, 02:21
Pc Hangt Men Keel Uit Net Zoals De Helpdesk Van Gsc!pc Gaat Straks Terug Richting Aldi En Ik Zal Voor Hetzelfde Geld Wel Een Degelijk Systeem Kopen Met Een Degelijke Videokaart!ben Nu Al 5 Weken In Totaal Aan Het Kloten Met Deze Pc Waarvan Al Een Ruilpc En Nog Blijven Dezelfde Problemen?dit Kan Gewoon Niet!nooit Van Men Leven Nog Een Medion Kutpc!

c3ke
23 December 2005, 14:51
Ik heb de pc terug in fabrieksinstelling gezet,en alles was ok!Ik zet de pc terug zoals hij voor die stap stond,en het is weer prijs!Dus vermoedelijk is het iets dat op de achtergrond draait dat moet uitgevinkt worden in msconfig(denk ik)!Maar wat?

c3ke
23 December 2005, 20:12
Net de pc terug in fabrieksinstellingen gezet,en al de programmas 1 voor 1 erop gezet en telkens na een install,het spel geprobeert,en gaf geen enkel probleem!
Ik steek de internetkabel in,en bam ik heb prijs!

Heezy
23 December 2005, 20:45
Met herstelpunt gedaan?

Mja :s, als alles goed gaat totdat je de internetkabel insteekt, is het enige waar ik aan zou kunnen denken spyware/adware/virussen... Maar je zegt dat je alles al hebt gescand. Heb je al eens een HijackThis log gezet hier op het forum?

c3ke
23 December 2005, 20:52
Met herstelpunt gedaan?

Mja :s, als alles goed gaat totdat je de internetkabel insteekt, is het enige waar ik aan zou kunnen denken spyware/adware/virussen... Maar je zegt dat je alles al hebt gescand. Heb je al eens een HijackThis log gezet hier op het forum?

Ja dat heb ik reeds gedaan!
En neen geen herstelpunt aangemaakt,ik heb de dvd rom van de pc ingestoken bij het opstarten,en dan heb ik daar gekozen om terug te gaan naar de fabrieksinstellingen,maw hoe de pc in het fabriek is klaar gezet van software enzo!

Heezy
23 December 2005, 22:29
Heb je nu je affiniteit al eens aangepast zoals ik eerder zei?

http://www.dslreports.com/forum/remark,14856327

c3ke
23 December 2005, 22:45
Heb je nu je affiniteit al eens aangepast zoals ik eerder zei?

http://www.dslreports.com/forum/remark,14856327

Nog niet neen!

c3ke
27 December 2005, 00:29
Schokkend beeld is terug!
Dit zijn men handelingen tot nu geweest:

-PC terug in fabrieksinstellingen gezet.
-Medion en gsc (dezelfde dus) gedownload en op de pc gezet.
-Need for speed most wanted op de pc gezet en spelen zonder problemen.
-Al de nodige software 1 voor 1 op de pc zetten en telkens need for speed most wanted proberen en geeft NOOIT geen problemen.
-Doe de oude drivers van de pc,en zet de nieuwe erop,bam prijs,schokkend beeld.
-Doe de nieuwe drivers eraf,zet de oude er terug op,schokkend beeld blijft!
-Doe de oude er terug af en ik herstart de pc en sluit alles van de virusscanner af,en zet de drivers terug op de pc,schokkend beeld blijft!

Vertel nu maar wat er mis aan is,aan de pc!Eerst doet hij het wel goed,daarna,na het installeren van de nieuwe drivers niet meer,en na het verwijderen ervan en de oude er terug op te zetten nog steeds hetzelfde!
En dit is al de 2de md8800 dat ik heb.De eerste was er iets mis met de hd en had ik net hetzelfde probleem met de videokaart.
Wat ik nog zo straf vindt,is dat ik voor de rest dus niemand hoor klagen over schokkend beeld met need for speed most wanted!

eventure
27 December 2005, 00:39
kalm c3ke,
waarom zet je de nieuwe driver erop?

Doe de oude drivers van de pc,en zet de nieuwe erop,bam prijs,schokkend beeld.
-Doe de nieuwe drivers eraf,zet de oude er terug op,schokkend beeld blijft!
-Doe de oude er terug af en ik herstart de pc en sluit alles van de virusscanner af,en zet de drivers terug op de pc,schokkend beeld blijft!
als het met de oude drivers werkt, waarom installeer je dan nieuwe?
If it ain't broken, don't fix it!

mvg
Robbe

eventure
27 December 2005, 00:42
owja c3ke,
wat heb je betaalt voor die pc?

Heezy
27 December 2005, 00:53
Maar heb je al eens een ander game uitgetest of het daar ook is? Als het daar ook is, doe dan zoals Eventure zegt, laat dan enkel die Medion drivers erop staan, geen probleem.
Als het niet aan het spel zelf ligt, dan kan het zijn dat de nieuwe drivers ergens een key achterlaten die probs geeft nadien :s.

Ik bedenk me net, de nieuwe drivers van nvidia zijn multi-threaded, mss dat daar het schoentje wringt met NFSMW...
Heb je de affiniteit al toegewezen?

c3ke
27 December 2005, 01:01
Ik bedenk me net, de nieuwe drivers van nvidia zijn multi-threaded, mss dat daar het schoentje wringt met NFSMW...
Heb je de affiniteit al toegewezen?

Ja heb ik gedaan,en niks!

Ik zet alles voor de laatste x naar fabrieksinstellingen,helpt het niet,vliegt de pc!

c3ke
27 December 2005, 03:43
Net de pc terug in fabrieksinstellingen gezet en dan need for speed gespeeld met de nieuwste drivers vanop het gsc forum,en het was fantastisch,was net echt :wtf: .
Ik zet er de avg virusscanner op en het is naar de zak!

Edit:Virusscanner uitgezet bij msconfig voor het opstarten,probleem verholpen :close :cool:

kurt002
27 December 2005, 11:09
Es NOD32 als virusscanner proberen dan...

c3ke
27 December 2005, 12:57
Es NOD32 als virusscanner proberen dan...

Alles blijft zoals het is nu!Nu werkt het min of meer deftig!

c3ke
27 December 2005, 15:56
Hebt het dus terug!Heb naar gsc gebeld,nu ligt het volgens hun aan te weinig geheugen in de pc!Eén gb aan geheugen te weinig en dat voor need for speed most wanted aub!

Clioke16V
27 December 2005, 17:42
Hebt het dus terug!Heb naar gsc gebeld,nu ligt het volgens hun aan te weinig geheugen in de pc!Eén gb aan geheugen te weinig en dat voor need for speed most wanted aub!

1 gig is genoeg voor da spel zunne > geen zorgen over maken, maar naargelang ik hier lees is het dan meer een software conflict.

eventure
27 December 2005, 18:36
Ik zou doen zoals jij c3ke,
trug ner den aldi,
en geld terugvragen!
mvg
RObbe

vanic
27 December 2005, 20:07
Ik zou doen zoals jij c3ke,
trug ner den aldi,
en geld terugvragen!
mvg
RObbe

'k zou dit ook eens proberen in een pc winkel... en erbij zeggen dat je een spel hebt gedownload en dat je pc dan problemen geeft...

c3ke
27 December 2005, 22:37
'k zou dit ook eens proberen in een pc winkel... en erbij zeggen dat je een spel hebt gedownload en dat je pc dan problemen geeft...

En zou ik ook eens in de pcwinkel vragen...waarom in 2dezelfde pc's,dezelfde versie van spel,2x een ander speelresultaat geeft...

Milo
27 December 2005, 23:49
1 , ge ebt een kaart van 128 Mb
2 , ge ebt nen Athlon , goeikope versie van de chipsoort :D
3 , uw kloksnelheid van uwe pc : 3 Ghz , voor een nieuw bakske is da weinig


Kijkik kocht mijn bakske in de Carefour , voor een bedrag van 999 € , dit tja denk een maand of 9 geleden ofzo .....

Grafische kaart : 256 Mb , ok nen Ati Raedeon 300XE , ma nog geen probbz mee ghad ( 79€)

Ram : 251 , dubbeled door moederbord
Kloksnelheid 3.2 Ghz ....

Damn , Aldi begint zwaar achter te lopen

En euhm mijn ma eeft daar ooit nen televisie gekocht en euhm denk na 5 jaar da het rode kleur begon te vervagen , Aldi (y) materiaal (crash):close

Heezy
27 December 2005, 23:52
1 , ge ebt een kaart van 128 Mb
2 , ge ebt nen Athlon , goeikope versie van de chipsoort :D
3 , uw kloksnelheid van uwe pc : 3 Ghz , voor een nieuw bakske is da weinig


Kijkik kocht mijn bakske in de Carefour , voor een bedrag van 999 € , dit tja denk een maand of 9 geleden ofzo .....

Grafische kaart : 256 Mb , ok nen Ati Raedeon 300XE , ma nog geen probbz mee ghad ( 79€)

Ram : 251 , dubbeled door moederbord
Kloksnelheid 3.2 Ghz ....

Damn , Aldi begint zwaar achter te lopen

En euhm mijn ma eeft daar ooit nen televisie gekocht en euhm denk na 5 jaar da het rode kleur begon te vervagen , Aldi (y) materiaal (crash):close

:-), uw bakske loopt zwaar achter op dieje van den Aldi zene ;-).

Heezy
28 December 2005, 00:18
En ik ga het nog eens vragen :-), heb je al getest met andere games? Want er zijn enorm veel mensen zene die last hebben met NFSMW.

c3ke
28 December 2005, 00:19
1 , ge ebt een kaart van 128 Mb
2 , ge ebt nen Athlon , goeikope versie van de chipsoort :D
3 , uw kloksnelheid van uwe pc : 3 Ghz , voor een nieuw bakske is da weinig


Kijkik kocht mijn bakske in de Carefour , voor een bedrag van 999 € , dit tja denk een maand of 9 geleden ofzo .....

Grafische kaart : 256 Mb , ok nen Ati Raedeon 300XE , ma nog geen probbz mee ghad ( 79€)

Ram : 251 , dubbeled door moederbord
Kloksnelheid 3.2 Ghz ....

Damn , Aldi begint zwaar achter te lopen

En euhm mijn ma eeft daar ooit nen televisie gekocht en euhm denk na 5 jaar da het rode kleur begon te vervagen , Aldi (y) materiaal (crash):close

Ik heb dual core maw 2x 3ghz in men bakje.En hebben wij geen intel ipv Athlon?Kan me vergissen!
Ik heb 1024mb geheugen u waarschijnlijk maar 512mb.
En jou pc is mss momenteel nog 200 euro waard tegenover de mijne op zijn minst 800 euro nog.

c3ke
28 December 2005, 00:20
En ik ga het nog eens vragen :-), heb je al getest met andere games? Want er zijn enorm veel mensen zene die last hebben met NFSMW.

Neen,omdat iets anders me niet intresseert van games.Al wel eens wolfenstein op de pc gehad,maar vermits ik daar niet ver in geraakte,kan ik er dus ook niet veel over zeggen!

Heezy
28 December 2005, 00:32
Ah maja, dan mag je niet blindelings zeggen dat het aan de PC ligt. Het kan, maar er zijn genoeg games die probs hebben met bepaalde configs, en dan ligt de fout bij de gamemaker. Bv. een 7800GTX kan heel slecht scoren bij COD2 wegens probs in de engine.
Nu zal je vraag zijn: waarom lukt het bij mijn maat wel. Inderdaad, goede vraag, maar zoals je ziet is het pas bij een bepaalde software toepassing dat hij mank begint te lopen.

Wie weet.

c3ke
28 December 2005, 00:39
Ah maja, dan mag je niet blindelings zeggen dat het aan de PC ligt. Het kan, maar er zijn genoeg games die probs hebben met bepaalde configs, en dan ligt de fout bij de gamemaker. Bv. een 7800GTX kan heel slecht scoren bij COD2 wegens probs in de engine.
Nu zal je vraag zijn: waarom lukt het bij mijn maat wel. Inderdaad, goede vraag, maar zoals je ziet is het pas bij een bepaalde software toepassing dat hij mank begint te lopen.

Wie weet.

En ook bij het inpluggen van de netwerkkabel voor internet!

gameboerken
28 December 2005, 02:43
Ma mensen toch, argh kword pisses van alles ier te lezen, er is niks mis met die aldi pc, ik heb em zelf ook en draai ieder spel heel vlot, kan zelf battlefield 2 op redelijke hoge gfx draaien, tprobleem ligt em dus gewoon bij de drivers, lees deze thread eens: http://www.grafikkarten.org/showthread-s_5da1702c30abfa2a8cf4dc66c005a6be-t_16262.html , nooit gehoord van googlen alvorens hier 11 paginas te zeveren en den aldi pc af te schilderen, die carrefour pc's, da zijn pas brol (crash) , gewoon dus driverkes downloaden die daar aangetoont staan en alles zal werken!

khoop dak meneer kan helpe met zijn probleem, speciaal voor u een account aangemaakt op dit forum hier, enjoy...

vanic
28 December 2005, 12:01
En zou ik ook eens in de pcwinkel vragen...waarom in 2dezelfde pc's,dezelfde versie van spel,2x een ander speelresultaat geeft...

misschien komt het door degene die achter zit;lol neen ...nu ernstig... jou kameraad heeft die ook het antivirus programma veranderd?

ik heb gisteren special voor jou het spel geïnstalleerd en geprobeerd ik heb geen probleem met het spel op mijn medionneke ( ne 8008 van bijna 3 jaar geleden) is wel geen dual core en heeft een Radeon 9600 zitten...

ik laat wel het spel niet toe om op het net te gaan... dit doe ik door mijn firewall geen toestemming te geven... je werkt nog altijd met ne kopie...( antivirus en firewall zijn van f-secure)
welke versie heb jij van het spel?

c3ke
28 December 2005, 12:45
misschien komt het door degene die achter zit;lol neen ...nu ernstig... jou kameraad heeft die ook het antivirus programma veranderd?

ik heb gisteren special voor jou het spel geïnstalleerd en geprobeerd ik heb geen probleem met het spel op mijn medionneke ( ne 8008 van bijna 3 jaar geleden) is wel geen dual core en heeft een Radeon 9600 zitten...

ik laat wel het spel niet toe om op het net te gaan... dit doe ik door mijn firewall geen toestemming te geven... je werkt nog altijd met ne kopie...( antivirus en firewall zijn van f-secure)
welke versie heb jij van het spel?

Ik heb versie 1.2 van need for speed gedownload en de nieuwe patch reeds op de pc gezet die er is,namelijk de 1.3.
En men collega heeft den etrust virusscanner op zijn pc staan.
En bijmij is er niet gevraagd ofdat spel op het net wilt gaan,hiervoor moet ik normaal ook de toestemming geven of blokkeren en heb er geen melding van gehad dus...

c3ke
28 December 2005, 12:50
Ma mensen toch, argh kword pisses van alles ier te lezen, er is niks mis met die aldi pc, ik heb em zelf ook en draai ieder spel heel vlot, kan zelf battlefield 2 op redelijke hoge gfx draaien, tprobleem ligt em dus gewoon bij de drivers, lees deze thread eens: http://www.grafikkarten.org/showthread-s_5da1702c30abfa2a8cf4dc66c005a6be-t_16262.html , nooit gehoord van googlen alvorens hier 11 paginas te zeveren en den aldi pc af te schilderen, die carrefour pc's, da zijn pas brol (crash) , gewoon dus driverkes downloaden die daar aangetoont staan en alles zal werken!

khoop dak meneer kan helpe met zijn probleem, speciaal voor u een account aangemaakt op dit forum hier, enjoy...

Die drivers staan allang en op de pc en toch...:close :close :close :close

vanic
28 December 2005, 13:10
I
En men collega heeft den etrust virusscanner op zijn pc staan.
En bijmij is er niet gevraagd ofdat spel op het net wilt gaan,hiervoor moet ik normaal ook de toestemming geven of blokkeren en heb er geen melding van gehad dus...
dus een ander virusscanner dan jij ... misschien toch eens een andere virusscanner gebruiken ipv. AVG...( het begint meer en meer op een software probleem te lijken ;))

aan wat wordt de toestemming gevraagd ( mijn firewall vraagt toch of hij het spel mag toe laten op het internet)? en ook nog eens ne patch geïnstalleerd? bij een gedownloade versie? meestal werkt in deze gevallen de no cd crack ook niet meer...( hier heb je nu geen nodig ...)

c3ke
28 December 2005, 15:04
dus een ander virusscanner dan jij ... misschien toch eens een andere virusscanner gebruiken ipv. AVG...( het begint meer en meer op een software probleem te lijken ;))

aan wat wordt de toestemming gevraagd ( mijn firewall vraagt toch of hij het spel mag toe laten op het internet)? en ook nog eens ne patch geïnstalleerd? bij een gedownloade versie? meestal werkt in deze gevallen de no cd crack ook niet meer...( hier heb je nu geen nodig ...)

Heb net avg van de pc gesmeten en de netwerkkabel uitgetrokken,en als resultaat?IDD SCHOKKEND beeld!Gezellige pc en een gezellig spel!Het doet niks als ik terug naar de fabrieksinstellingen ga en de software er 1 vor 1 op zet en telkens het game test of er iets van schokkend beeld is,ik steek na de install van de virusscanner de netwerkkabel in,en ik heb prijs!Ik verwijderd de antvirusscanner terug,trek de netwerkkabel uit,en het probleem blijft nu,heel strange!
Tijd om deze pc maar weer terug binnen te leveren zeker?

vanic
28 December 2005, 15:16
her installeer nu eens het spel ... en steek jou netwerkkabel niet in je pc ( zo ben je zeker dat het spel niet online kan) ... ook geen patchen installeren... en niet de AVG virusscanner... als je de drivers voor je kaart installeert je antivirusprogramma afleggen ( om het even welk het is) ... en probeer dan eens te gamen...

want jij zegt nu al de hele tijd dat het aan de pc ligt ... terwijl je zelf al hebt gezegd dat het WEL al heeft gegaan om het spel zonder schokkend beeld te spelen.... mocht het aan de pc liggen dan zal het spel nooit vloeiend spelen( en ook niet bij jou collega ... je zal mij toch niet zeggen dat jij al 2 maal een slechte pc hebt gehad...)


dus zet er die AVG niet meer op...

c3ke
28 December 2005, 15:18
je zal mij toch niet zeggen dat jij al 2 maal een slechte pc hebt gehad...

Heb 2x dezelfde problemen al!Zou ik ook eerlijk gezegd van stom staan maar ja :close
Even nu andere zaken gaan doen,dus vertel me wat ik nog is zou kunnen proberen ondertussen?

Clioke16V
28 December 2005, 15:21
1 , ge ebt een kaart van 128 Mb
2 , ge ebt nen Athlon , goeikope versie van de chipsoort :D
3 , uw kloksnelheid van uwe pc : 3 Ghz , voor een nieuw bakske is da weinig


Kijkik kocht mijn bakske in de Carefour , voor een bedrag van 999 € , dit tja denk een maand of 9 geleden ofzo .....

Grafische kaart : 256 Mb , ok nen Ati Raedeon 300XE , ma nog geen probbz mee ghad ( 79€)

Ram : 251 , dubbeled door moederbord
Kloksnelheid 3.2 Ghz ....

Damn , Aldi begint zwaar achter te lopen

En euhm mijn ma eeft daar ooit nen televisie gekocht en euhm denk na 5 jaar da het rode kleur begon te vervagen , Aldi (y) materiaal (crash):close Ik heb ne zelf gemaakte pc > alles da in mijne pc steekt is qua ram etc. lager maar ben er toch 100% zeker van dat mijne pak beter bolt dan uwe Intel ( das voor exel en word en voor de rest hebben die afgedaan ), en van die tv van 5 jaar oud > dikke pech he, onze tv thuis > 2000 € > 6 jaar > kaopt en was ne philips > tja wij ook pech he.

@ C3ke > jij hebt NFSMW gedownload zeg je en dan heb je toch niet de originele patch erop gezet, want een origineel op een cr*ck kan ook probs geven.

vanic
28 December 2005, 15:27
I Intel ( das voor exel en word en voor de rest hebben die afgedaan ),

dit klopt .... als je de prijzen met elkaar vergelijkt... we moeten nu ook niet overdrijven he...

op ne Intel pc kun je ook wel games spelen hoor...

3 jaar terug moest er niemand ne AMD processor hebben ... als je nu ne Intel koopt ben je bijna ne crimineel... zo vlug veranderd het he... ( trouwens voor ne laptop...)

Clioke16V
28 December 2005, 17:17
dit klopt .... als je de prijzen met elkaar vergelijkt... we moeten nu ook niet overdrijven he...

op ne Intel pc kun je ook wel games spelen hoor...

3 jaar terug moest er niemand ne AMD processor hebben ... als je nu ne Intel koopt ben je bijna ne crimineel... zo vlug veranderd het he... ( trouwens voor ne laptop...)

Bij wijze van spreke he :D

vanic
28 December 2005, 17:31
Bij wijze van spreke he :D
ach dit is al iets anders;) ( 'k had jou verkeerd horen spreken....)

c3ke
28 December 2005, 18:21
In ieder geval ik ben hier toch weer eens met slecht nieuws.
AVG Virusscaner eraf------>need for speed most wanted eraf------->resultaat:Schokkend beeld nog steeds,oja de netwerkkabel is ook uitgetrokken als ik het speel!
Tijd om diene aldi bak terug binnen te leveren denk!
En men collega heeft de nieuwe patch ook op de pc gezet,en bij hem geeft dit GEEN problemen!

En wie lost dit raadsel op?Men neef heeft hier is een avond geweest met zijn nieuwste videokaart en het game speelde 100% goed op deze pc,en met net dezlefde software!We steken mijn videokaartterug erin en bam de eerste prijs:schokkend beeld!
Verklaar dit maar eens!

vanic
28 December 2005, 19:03
heb je de drivers ook opnieuw geïnstalleerd... 'k blijf erbij dat het raar is dat jij 2 slechte pc's zou gehad hebben... en jouw collega niet... we moeten toch eerlijk blijven he...

met wat heb je nu schokkend beeld?

welke kaart heeft jou neef?? je hebt toch zelf ook al gezegd dat de pc een tijdje goed gewerkt heeft... misschien eens de kaart van jou neef laten zitten... en jou kaart eens in zijn pc steken...

c3ke
28 December 2005, 19:07
heb je de drivers ook opnieuw geïnstalleerd... 'k blijf erbij dat het raar is dat jij 2 slechte pc's zou gehad hebben... en jouw collega niet... we moeten toch eerlijk blijven he...

met wat heb je nu schokkend beeld?

welke kaart heeft jou neef??

Ook een nvidia het allernieuwste koop hij alleen dus...Zijn nieuwe pc kost bijna 2x zoveel als de aldi pc md8800.En ik pijs wel dak gevraagd had wat ik allemaal moest verwijderen van de pc en hierop is NOOIT iets gezegd,nu als ik WEER alles op de pc gezet heb,komen jullie af met : heb je de drivers ook verwijderd?
Wel neen de drivers heb ik niet terug verwijderd,maar waarom zou ik?De oplossingen tot nu toe,heb nog tot NIKS geleid!
En als ik tegen vrijdag geen oplossing heb,gaat zaterdag de pc ZONDER pardon terug naar den aldi en eis ik men geld terug!
Dit is de eerste pc waar ik zoveel last mee heb na een 386,486 een compaq pentium 3 mhz weet ik ni meer en na men pentium 4 1200mhz.

Heezy
28 December 2005, 19:30
:-), hoe verwacht ge nu met zo'n reactie dat wij nog zin hebben om u voort te helpen? Als ge even de lengte van uw topic bekijkt en vergelijkt met anderen, zulde zien dat het één van de langste tot nu toe is.
Uw probleem kan makkelijk in 1 dag gevonden worden zene. Vraagt uwe maat dat hij komt en test alle hardware, wissel alles uit, als het bij hem macheert en da van hem bij u, kunde zo hardware fouten al uitsluiten. Eens da gedaan is, kan het enkel nog een software instelling zijn dat gaat van het BIOS over progs tot Dual-core probs...
Trouwens, check eens of fast write uitstaat in het BIOS.

vanic
28 December 2005, 19:46
En als ik tegen vrijdag geen oplossing heb,gaat zaterdag de pc ZONDER pardon terug naar den aldi en eis ik men geld terug!


je hebt maar 7 dagen om je geld terug te EISEN en dan ook niet altijd hoor ( den Aldi heeft je inderdaad een maand) ... dus een toontje lager zal waarschijnlijk ook wel gaan...


trouwens 'k heb je al gezegd dat 'n vidia zelf vraagt om z'n EIGEN drivers te deïnstalleren als je er nieuwe opzet...


@ Heezy hij kreeg al ne uitbrander op het forum van GSC ook... voor zijn reactie's...

greg
28 December 2005, 19:50
ik begrijp zen reactie wel een klein beetje,wie zou er niet kwaad zijn omdat een pc flipt

maar @c3ke

die mensen proberen ook maar te helpen,er zijn zoveel mogelijkheden wat het probleem kan zijn.

zou het niet kunnen zijn dat het een driver probleem van de grafische kaart is,aangezien die kaart van zijn neef wel werkte en perfect kon spelen.

ik denk een conflict tussen die verschillende nvidia drivers

vanic
28 December 2005, 20:04
Ook een nvidia het allernieuwste koop hij alleen dus...


dus is het een geforce 7800... dan zou het kunnen dat de settings in de game te hoog staan...

Heezy
28 December 2005, 20:19
Ik kan het ook wel begrijpen, maar ik heb al véél meer pc probs gehad dan hem, en het enige dat ik kan zeggen is dat kwaad worden, zorgt voor de traagste oplossing.
Kijk, we zitten hier op afstand, dus is het niet simpel om een detail fout te vinden (daar gaat het wsl om) als je de pc niet voor je hebt.

Maar je wilt ook niet echt meewerken hé. Als nu gewoon eens een ander game erop zet, weet je meteen of het aan de PC of aan NFSMW ligt.

c3ke
28 December 2005, 21:33
Ik ben nu al met die pc mss 7weken bezig,zou je het dan niet beginnen beu worden?
En heb er al andere games op gehad,maar tot op heden eigenlijk het enige spel dat ik blijf spelen is need for speed most wanted!Wolfenstein geraak ik niet echt ver in het spel,dan heb ik nog eens een voetbalspel op de pc gehad,maar dan wel op de vorige,en daar scrolde constant een lijn van de bovenkant naar de onderkant van het scherm!En men collega zijn settings staan allemaal open in het spel!

greg
28 December 2005, 21:44
Ik ben nu al met die pc mss 7weken bezig,zou je het dan niet beginnen beu worden?
En heb er al andere games op gehad,maar tot op heden eigenlijk het enige spel dat ik blijf spelen is need for speed most wanted!Wolfenstein geraak ik niet echt ver in het spel,dan heb ik nog eens een voetbalspel op de pc gehad,maar dan wel op de vorige,en daar scrolde constant een lijn van de bovenkant naar de onderkant van het scherm!En men collega zijn settings staan allemaal open in het spel!

ok maar dat maakt niet uit hoe ver je in het spel geraakt

het gaat om het feit of het beeld dan ook zo blijft haperen zoals bij need for speed

dat is wat gevraagd word

ben je zeker dat je je oude drivers van je beeldkaart verwijdert heb alvorens er nieuwe opgezet te hebben

c3ke
28 December 2005, 21:49
ok maar dat maakt niet uit hoe ver je in het spel geraakt

het gaat om het feit of het beeld dan ook zo blijft haperen zoals bij need for speed

dat is wat gevraagd word

ben je zeker dat je je oude drivers van je beeldkaart verwijdert heb alvorens er nieuwe opgezet te hebben

Ja van dat laatste ben ik 100% zeker!

greg
28 December 2005, 21:52
ok en van het 1ste?

vanic
28 December 2005, 22:21
Wel neen de drivers heb ik niet terug verwijderd,maar waarom zou ik?De oplossingen tot nu toe,heb nog tot NIKS geleid!


.......

greg
28 December 2005, 22:29
wel vreemd he vanic

eerst niet verwijdert,nu is em zeker

vanic
28 December 2005, 22:30
't is dat het soms een beetje moeilijk maakt... maar we blijven proberen...bij zijn collega gaat het wel ... dus moet het bij hem ook gaan...

c3ke
28 December 2005, 22:56
wel vreemd he vanic

eerst niet verwijdert,nu is em zeker

Ik heb ze verwijderd de voorlaatste x dakterug ging naar de fabrieksinstellingen,en na het inpluggen en na het installeren van de virusscanner had ik het terug dus...

c3ke
28 December 2005, 22:57
't is dat het soms een beetje moeilijk maakt... maar we blijven proberen...bij zijn collega gaat het wel ... dus moet het bij hem ook gaan...

Vanwaar ben jij ergens in dit landje vanic?Ik van Mechelen,de kans zal wel zeer klein zijn dt je ook van mechelen bent he?

c3ke
28 December 2005, 23:19
ok en van het 1ste?

Schokken deed het beeld niet bij dat voetbalspel,wel die lijnen dus,en wolfenstein ging eigenlijk heel vlot!

greg
28 December 2005, 23:32
bepaalde gebruikers last van lagstoten tijdens het spelen. "Niet zo vreemd", zou je kunnen denken, maar het gaat hier specifiek over systemen met multi-core CPU's, of zelfs de Pentium 4 met HyperThreading.


heb ik ergens gevonden

het klinkt misschien onnozel,maar kan het niet aan die update liggen?

c3ke
28 December 2005, 23:35
bepaalde gebruikers last van lagstoten tijdens het spelen. "Niet zo vreemd", zou je kunnen denken, maar het gaat hier specifiek over systemen met multi-core CPU's, of zelfs de Pentium 4 met HyperThreading.


heb ik ergens gevonden

het klinkt misschien onnozel,maar kan het niet aan die update liggen?

De update vanwat?

greg
28 December 2005, 23:36
heb je geen update naar 1.3 gedaan?
zo patch of zo

greg
28 December 2005, 23:39
heb je dit al geprobeerd

Setting Processor Affinity Manually: Launch Need for Speed: Most Wanted, and as soon as the game appears to begin loading, or after it has loaded up, press CTRL+ALT+DEL to bring up the Task Manager. Under the Processes tab, find the Speed.exe process, right-click on it, select 'Set Affinity' and in the box which appears, untick 'CPU 1'.


Setting Processor Affinity Automatically: If you want to force the game to only use one of your CPUs automatically each and every time you run the game, see the instructions here (http://www.robpol86.com/?imagecfg) for using the Imagecfg utility, a small Windows NT file you can safely copy into your \Windows\System32 directory and then use to permanently set the affinity for particular programs. I recommend you backup your speed.exe file before applying this tweak, as the only way to undo it is to restore the original .exe file. Furthermore, note that you may have to redo this tweak each time you patch the game, since the executable will change.


Both these methods basically force the system to effectively see, and use, only one of the CPU cores on your dual core CPU to run the game, thereby temporarily resolving this problem.

Heezy
28 December 2005, 23:40
Wel, dat is eigenlijk al heel den tijd mijn gedacht, dat er met de pc niets is, maar het NFSMW slaagt er in één of andere manier in om probs te geven.

En mijn eerste gedacht gaat naar drivers, 2e naar dual-core probs. Ma ge zijt dan wsl niet den enige zene, want Aldi verkoopt over heel Europa, dus dat probleem gaat ge zowiezo vinden op het officiële forum van EA. Kdenk da ge best daar zoekt, want het kan heel specifiek zijn met een edit bv., en zoiets kunnen wij niet weten.

Heezy
28 December 2005, 23:42
heb je dit al geprobeerd

Setting Processor Affinity Manually: Launch Need for Speed: Most Wanted, and as soon as the game appears to begin loading, or after it has loaded up, press CTRL+ALT+DEL to bring up the Task Manager. Under the Processes tab, find the Speed.exe process, right-click on it, select 'Set Affinity' and in the box which appears, untick 'CPU 1'.


Setting Processor Affinity Automatically: If you want to force the game to only use one of your CPUs automatically each and every time you run the game, see the instructions here (http://www.robpol86.com/?imagecfg) for using the Imagecfg utility, a small Windows NT file you can safely copy into your \Windows\System32 directory and then use to permanently set the affinity for particular programs. I recommend you backup your speed.exe file before applying this tweak, as the only way to undo it is to restore the original .exe file. Furthermore, note that you may have to redo this tweak each time you patch the game, since the executable will change.


Both these methods basically force the system to effectively see, and use, only one of the CPU cores on your dual core CPU to run the game, thereby temporarily resolving this problem.

Ja dat heb ik ook al gezegd.

greg
28 December 2005, 23:43
Wel, dat is eigenlijk al heel den tijd mijn gedacht, dat er met de pc niets is, maar het NFSMW slaagt er in één of andere manier in om probs te geven.

En mijn eerste gedacht gaat naar drivers, 2e naar dual-core probs. Ma ge zijt dan wsl niet den enige zene, want Aldi verkoopt over heel Europa, dus dat probleem gaat ge zowiezo vinden op het officiële forum van EA. Kdenk da ge best daar zoekt, want het kan heel specifiek zijn met een edit bv., en zoiets kunnen wij niet weten.


dat het aan het spel ligt zal nu wel 100% zeker zijn :)

maar @c3ke probeer dat nog eens,als het dan nog niet helpt,amaai taaie pc hoor :)

c3ke
28 December 2005, 23:46
heb je geen update naar 1.3 gedaan?
zo patch of zo

Ja die had ik gedaan bij de install van het spel,en ondervond daarmee geen problemen toen,toen de virusscanner en internet nog niet actief waren!

c3ke
28 December 2005, 23:51
heb je dit al geprobeerd

Setting Processor Affinity Manually: Launch Need for Speed: Most Wanted, and as soon as the game appears to begin loading, or after it has loaded up, press CTRL+ALT+DEL to bring up the Task Manager. Under the Processes tab, find the Speed.exe process, right-click on it, select 'Set Affinity' and in the box which appears, untick 'CPU 1'.


Setting Processor Affinity Automatically: If you want to force the game to only use one of your CPUs automatically each and every time you run the game, see the instructions here (http://www.robpol86.com/?imagecfg) for using the Imagecfg utility, a small Windows NT file you can safely copy into your \Windows\System32 directory and then use to permanently set the affinity for particular programs. I recommend you backup your speed.exe file before applying this tweak, as the only way to undo it is to restore the original .exe file. Furthermore, note that you may have to redo this tweak each time you patch the game, since the executable will change.


Both these methods basically force the system to effectively see, and use, only one of the CPU cores on your dual core CPU to run the game, thereby temporarily resolving this problem.

Ik heb stap 1 al meermaals gedaan helpte niks,en heb ik hier al meermaals gezegd,maar blijkbaar willen sommige dit niet zien staan!
Stap 2 heb ik willen proberen,maar hierin ben ik dus niet geslaagd!
En jullie zeggen dat het de drivers zouden kunnen zijn!De drivers vanwat?En waarom wringen de drivers dan niet tegen als het internet NIET instak en de avg niet op de pc stond de laatste x als ik naar fabrieksinstellingen ging?

Heezy
28 December 2005, 23:54
Mja, als het aan mij lag, format en al den brol deraf, en enkel het noodzakelijke erop. Maar dat is ook geen optie. Mijn ideeën zijn ver op eerlijk gezegd.

c3ke
28 December 2005, 23:56
Mja, als het aan mij lag, format en al den brol deraf, en enkel het noodzakelijke erop. Maar dat is ook geen optie. Mijn ideeën zijn ver op eerlijk gezegd.

Hoeveel x heb ik met de 1ste geen format gedaan,en hielp het niks?Zeker 4x als dat dan nog niet genoeg is sorry hoor!Maar het zal waarschijnlijk aan mij liggen,dat ik geen verstand heb van pc's,alleen draaide mijn vorige 4pc's alles zonder problemen en had ik nooit iemand zijn hulp nodig!
Men neef is zelf actief in de pc wereld en begrijpt het zelf niet hoe het allemaal kan met deze pc's!

greg
29 December 2005, 00:00
ik snap er niks nemeer van

c3ke
29 December 2005, 00:09
ik snap er niks nemeer van

Ik ook niet!
Heb net stap 1 nog is uitgevoerd om cpu 1 ui te schakelen,en nu loopt alles zonder problemen!Ik snap het ook niet meer!Eerst doet hij het met stap 1 niet van die cpu1 uitvinken,en nu wel!Raar maar waar!

greg
29 December 2005, 00:12
ok speel het eens even en start het dan nog eens opnieuw op om te zien of hij het nog goed doet of niet

hopelijk blijft het nu werken

:)

greg
29 December 2005, 00:14
weet je wat ik denk?

nu heb je die cpu 1 uitgezet,maar als je het spel afsluit wordt die cpu 1 ook terug ingeschakeld,ik denk dat je iedere keer als je dat spel wil spelen telkens die cpu 1 moet uitzetten

Heezy
29 December 2005, 00:16
Dat is ook zo.

Zou wel straf zijn, dat zeggen we al van int begin :-). Ma des te beter. Hopelijk ist opgelost nu.

c3ke
29 December 2005, 00:23
Dat is ook zo.

Zou wel straf zijn, dat zeggen we al van int begin :-). Ma des te beter. Hopelijk ist opgelost nu.

Wel,toch is het zo!Maar wat vandaag zo is,kan morgen al veranderd zijn!Het kan goed zijn dat de pc morgen weer een ander leven gaat lijden!
Vindt het alleen spijtig dat ik dus die cpu niet kan uitzetten automatisch als ik dat spel begin te spelen!
Want van greg zijn stap 2 dat hij daar zei in van zijn reply's begrijp ik dus niets!

Zou die defragmentatie dat ik gedaan heb er mss voor iets kunnen tussen zitten ook?

Heezy
29 December 2005, 00:37
Die defrag... mja het zou me verbazen. Je kan het ineens testen als je die affiniteit terug normaal zet hé :-).

En die automatische affiniteit, het staat toch mooi uitgelegd op die site.

c3ke
29 December 2005, 00:53
Die defrag... mja het zou me verbazen. Je kan het ineens testen als je die affiniteit terug normaal zet hé :-).

En die automatische affiniteit, het staat toch mooi uitgelegd op die site.

Heb zoals greg zei in een mail men pc eens even uit gezet voor een min of 2 terug opgezet en spel geprobeerd zonder de cpu1 uit te zetten,en het spel blijft voorlopig lopen zonder schokjes,maar ik stel wel vast,en dat was ervoor ook,dat er veel schijfactiviteit is terwijl ik aan het spelen ben!
En van die automatische affiniteit heb ik reeds vroeger willen proberen,maar dit lukt me niet!
Wat ik dus wel voorheb nu is dat het spel dus ineens automatisch afsluit!

greg
29 December 2005, 01:02
ik had nochtans wel gezegd cpu 1 terug uitzetten lol maar goed,probeer dat nog eens

c3ke
29 December 2005, 01:08
ik had nochtans wel gezegd cpu 1 terug uitzetten lol maar goed,probeer dat nog eens

Das waar,maar omdat voor de restart met cpu 1 spelen geen problemen gaf dacht ik : probeer het nu weer wat ik dus helaas beter niet had gedaan!
Maar ik ga nu nogmaals proberen met cpu 1 uit!

Edit:Met cpu1 uit,valt het spel dus niet automatisch uit,en spel ik het dus zonder schokken,wat ook nu is als cpu1 aan staat,maar sluit hij het spel automatisch af (crash)
Heb zelfs op een gegeven moment nu gehad (wat ik nog nooit eerder heb voorgehad) dat er precies voorwerpen waarop ik inreed naarmij toe kwam,precies of het echt was ;)

greg
29 December 2005, 01:27
Das waar,maar omdat voor de restart met cpu 1 spelen geen problemen gaf dacht ik : probeer het nu weer wat ik dus helaas beter niet had gedaan!
Maar ik ga nu nogmaals proberen met cpu 1 uit!

tuurlijk dat het dan weer zal gaan flippen :)
laat nog iets weten dan of het nu dan wel terug gaat met cpu1 uit

c3ke
29 December 2005, 01:28
tuurlijk dat het dan weer zal gaan flippen :)
laat nog iets weten dan of het nu dan wel terug gaat met cpu1 uit

Zie men edit hierboven :wtf:

Bedankt alvast iedereen voor hun hulp.
En bedankt pc dat je zo wilde tegenwerken :p

greg
29 December 2005, 01:30
niet gezien sry :)

dus ja dual core probs was de oorzaak :)

dus niet vergeten,telkens die cpu uitzetten en tzal normaal werken dan hopelijk :)

c3ke
29 December 2005, 01:38
niet gezien sry :)

dus ja dual core probs was de oorzaak :)

dus niet vergeten,telkens die cpu uitzetten en tzal normaal werken dan hopelijk :)

Afwachten he straks als ik de pc terug opzet :close en anders (crash) .
Heb zelfs vastgesteld door de defragmentatie de pc toch terug een beetje sneller is in alles ;)

Heezy
29 December 2005, 01:40
Haleluja :-). Dus het lag toch idd aan NFSMW.

En c3ke, als je wil, loodsen we je wel door die automatische affiniteitsinstelling zene.

c3ke
29 December 2005, 01:41
Haleluja :-). Dus het lag toch idd aan NFSMW.

En c3ke, als je wil, loodsen we je wel door die automatische affiniteitsinstelling zene.

En dan iets verkeerds doen,en als resultaat de pc niet meer willen werken zekers,het is al zo een moeilijke patiënt :cool: :wtf:

En ik vraag me eerlijk gezegd ook af waarom de schijf zo actief is als ik dit spel aan het spelen ben?
Volgens gsc (het gefoefelde service center) zou het komen omdat er software actief op de achtergrondaan het draaien is!

greg
29 December 2005, 01:45
En dan iets verkeerds doen,en als resultaat de pc niet meer willen werken zekers,het is al zo een moeilijke patiënt :cool: :wtf:

is inderdaad moeilijke patient,maar moeilijk gaat ook :p

nu,kijk morgen of zo hoe need for speed het dan doet,tzal wel goed komen


btw

is het record langste thread al behaald nu :)

c3ke
29 December 2005, 01:48
is het record langste thread al behaald nu :)

Daar was het mij niet om te doen hoor!
Misschien dat de pc dit wou,maar ik zeker en vast NIET!
Maar door di voorval ben ik toch mooi naar het status Gevorderd gegaan.
En ik ga zeker en vast eindelijk genieten van NFSMW nu!

Heezy
29 December 2005, 01:48
Langste thread niet denk ik, maar wel langste thread die iets maken heeft met PC's denk ik, zelfs vrij zeker :-).

Ok c3ke, np kon het maar aanbieden. En ja, tis zoals ik zei van die format. Die pc's komen met vanalles en nog wat voorgeïnstalleerd dat allemaal niet nodig is en de pc kan vertragen.
Maja, geniet eerst ff van NFSMW :-).

c3ke
29 December 2005, 02:01
Langste thread niet denk ik, maar wel langste thread die iets maken heeft met PC's denk ik, zelfs vrij zeker :-).

Ok c3ke, np kon het maar aanbieden. En ja, tis zoals ik zei van die format. Die pc's komen met vanalles en nog wat voorgeïnstalleerd dat allemaal niet nodig is en de pc kan vertragen.
Maja, geniet eerst ff van NFSMW :-).

Maar hoekomt het dat er tijdens het gamen zoveel schijfactie is?
En is het normaal dat je een sata hd zo hard hoort rattelen zoals bijmij het geval is?

vanic
29 December 2005, 10:10
en dan zeggen ze dat GSC een foefel service center is... terwijl het gewoon aan de software van iemand anders is...


hoe men aan de langste thread komt ... men wacht gewoon om de aangereikte oplossing uit te voeren...


Het probleem ligt hem dat C3ke een DUAL core processor heeft en NFSMW daar problemen met kan geven.


maar alleeee eind goed al goed zeker....;)

vanic
29 December 2005, 10:13
Maar hoekomt het dat er tijdens het gamen zoveel schijfactie is?
En is het normaal dat je een sata hd zo hard hoort rattelen zoals bijmij het geval is?


heeft volgens mij niet zoveel te maken met het al dan niet een s-ata schijf zijn.... maar eerder met het merk van disk... het ene merk is al wat "luidruchtiger" dan het ander

c3ke
29 December 2005, 11:10
hoe men aan de langste thread komt ... men wacht gewoon om de aangereikte oplossing uit te voeren...


De aangereikte oplossing had ik al MEERMAALS uitgevoerd,maar de pc weigerde!
En ja gsc is een foefel service center en waarom?
Eerst zeggen ze het is u videokaart,dan zeggen ze het ligt niet aan uwe videokaart,maar het is iets softwarematig,dan zeggen ze nee het is niks softwarematig het is uwe geheugen,je hebt te weinig geheugen om dit spel te spelen!
3x een andere reden,voor net hetzelfde probleem,en nooit geen oplossing van hun kant!

vanic
29 December 2005, 11:17
dus jij wil dat GSC een oplossing geeft voor een probleem die te maken heeft met software van EA games.... er zullen er jou veel; graag zien komen :close


eigenlijk is een pc simpel hoor ... een pc doet gewoon wat er van hem wordt gevraagd... maar het kan dat er verschillende( verkeerde) zaken tegelijk worden gevraagd... en dan weet hij het uiteraard ook niet meer...;)

c3ke
29 December 2005, 12:20
dus jij wil dat GSC een oplossing geeft voor een probleem die te maken heeft met software van EA games.... er zullen er jou veel; graag zien komen :close


Ik had hen gebeld omdat ze me 1 in een e-mail zeiden dat het de videokaart was,en ze gaven me een oplossing die niet werkte ivm met de forceware van nvidia zelf!Dus heb ik hen gebeld zodat ik men probleem rechtstreeks aan iemand van hun kon uitleggen,via de foon wel maar kom!
Dan verwacht je op zijn minst dat ze je trachten te helpen,en je correct behandelen.
Dit is mss wel gebeurd,maar 3 verschillende oplossingen voor net hetzelfde probleem van hun kant,ik weet niet hoor!
Het zelfs op het geheugen steken vindt ik eerlijk gezegd vrij zwak van hun!

eventure
29 December 2005, 12:40
@mods,
dit mag gesloten worden volgens mij,
probleem is opgelost!
mvg
Robbe

c3ke
29 December 2005, 12:46
@mods,
dit mag gesloten worden volgens mij,
probleem is opgelost!
mvg
Robbe

Dat heb goed gezien!Maar voor hoelang zal het opgelost zijn?haaaaaaaaaaa goei vraag!

eventure
29 December 2005, 13:39
als het nu nog eens kapot gaat,
doe je wel degelijk iets verkeerd he,
als het werkt en de dag daarna niet meer,
heb je iets gewijzigd,
mvg
RObbe

vanic
29 December 2005, 15:07
Ik had hen gebeld omdat ze me 1 in een e-mail zeiden dat het de videokaart was,en ze gaven me een oplossing die niet werkte ivm met de forceware van nvidia zelf!Dus heb ik hen gebeld zodat ik men probleem rechtstreeks aan iemand van hun kon uitleggen,via de foon wel maar kom!
Dan verwacht je op zijn minst dat ze je trachten te helpen,en je correct behandelen.
Dit is mss wel gebeurd,maar 3 verschillende oplossingen voor net hetzelfde probleem van hun kant,ik weet niet hoor!
Het zelfs op het geheugen steken vindt ik eerlijk gezegd vrij zwak van hun!

zoals ik al zei... de volgende keer eens contact opnemen met EA games( was probleem met hun software) ... en aan hun het " geval" uit een doen...:D

heb je nu de drivers van 'n vidia kunnen op jou pc zetten of niet... zijn er geen drivers van Medion voor deze kaart? ...

op den duur weet niemand meer aan wat het zou kunnen liggen hoor... ( en aan wie lag het nu...????)

c3ke
29 December 2005, 18:37
heb je nu de drivers van 'n vidia kunnen op jou pc zetten of niet... zijn er geen drivers van Medion voor deze kaart? ...


Als jet forum van gsc erop na leest weet je hierop het antwoord!En om eerlijk te zijn heb ik dus gisteren niks veranderd buiten nog eens cpu1 uitvinken en plots draaide het spel wel perfekt!Nu draait het zelfs perfekt met cpu0 en 1,en met al de software van de laatste x dat ik terug naar fabrieksinstellingen ben gegaan!Dus de laatste x heb ik eigenlijk NIKS gewijzigde waar als ik het spel speelde schokde het dus,en de dag erna plots weer niet meer,en vandaag weer af en toe!En heb net call of duty 2 op de pc gezet,en dit spel lijkt voorlopig althans geen problemen te geven!

vanic
29 December 2005, 19:21
weet je wat ik denk?

nu heb je die cpu 1 uitgezet,maar als je het spel afsluit wordt die cpu 1 ook terug ingeschakeld,ik denk dat je iedere keer als je dat spel wil spelen telkens die cpu 1 moet uitzetten


C3ke.................

c3ke
29 December 2005, 20:08
C3ke.................

Dat doe ik vanic...........

Wie kan er mij nu iets verklaren?Niets veranderd geen software bijgezet ofzo,en ik heb terug prijs met nfsmw.
Zal waarschijnlijk liggen aan de software zeker ipv de pc?Want ja,heb software er bij opgezet en dan ja,daar ligt het aan dat de pc de ene dag deftig werkt en de andere dag foert zegt he?

c3ke
30 December 2005, 02:24
Tot zover dan de reden waarom het spel het nu dus terug heeft!

c3ke
31 December 2005, 00:33
Niemand meer dus?
Dan is het dus louter een pc probleem en geen cpu of software probleem zoals julle reeds beweerde!
Bedankt voor jullie hulp,en weet ik wat me te doen staat.

greg
31 December 2005, 03:06
Dat doe ik vanic...........

Wie kan er mij nu iets verklaren?Niets veranderd geen software bijgezet ofzo,en ik heb terug prijs met nfsmw.
Zal waarschijnlijk liggen aan de software zeker ipv de pc?Want ja,heb software er bij opgezet en dan ja,daar ligt het aan dat de pc de ene dag deftig werkt en de andere dag foert zegt he?

altijd je cpu1 uitzetten,zo simpel is het,want gisteren vermelde je dat het spel perfect werkte met cpu 0 en 1 aan,dan verwondert dat het weer niet meer gaat,zo gaat het ook niet hé,

sniffer
31 December 2005, 12:24
wat jou te doen staat : verkoop die medion pc of geef hem desnoods weg en vraag aan je neef die in de "computerwereld" zit een naar jou normen "deftige Pc" en stop met medion en gsc uit te kafferen voor iets waar ze niets aan kunnen doen.
En trouwens vanop afstand kunnen zij ook niet ruiken wat er scheelt.
Wij zijn eens tot daar gereden en dezelfde dag hadden we de PC terug,prima in orde!

En neem idd eens contact op met EAgames en leg daar eens uit dat je met gedownloade en gecr***te boel zit, das pas leuk.
Als je zulke dingen doet moet je er de eventuele ongemakken bijnemen.

Ieder zijn eigen gedacht maar dit is onze 2e medion pc en wij zijn daar best tevreden over en als je eisen hoger liggen dan moet je die simpelweg nooit kopen.

nightwarrior
31 December 2005, 13:38
9.0c moet je hebben.
Hoeveel geheugen hebben jullie,je hebt minimum 512mb nodig,liever meer.
In't vervolg,blijf af van die medion shit.
Sheers.

Ik heb reeds 3 jaar mijn medion, nooit problemen mee gehad.
Mijn VGA is eens stuk gegaan door teveel stof en ik heb nieuwe gekregen van het repair center.(a)

c3ke
31 December 2005, 19:12
wat jou te doen staat : verkoop die medion pc of geef hem desnoods weg en vraag aan je neef die in de "computerwereld" zit een naar jou normen "deftige Pc" en stop met medion en gsc uit te kafferen voor iets waar ze niets aan kunnen doen.
En trouwens vanop afstand kunnen zij ook niet ruiken wat er scheelt.
Wij zijn eens tot daar gereden en dezelfde dag hadden we de PC terug,prima in orde!

En neem idd eens contact op met EAgames en leg daar eens uit dat je met gedownloade en gecr***te boel zit, das pas leuk.
Als je zulke dingen doet moet je er de eventuele ongemakken bijnemen.

Ieder zijn eigen gedacht maar dit is onze 2e medion pc en wij zijn daar best tevreden over en als je eisen hoger liggen dan moet je die simpelweg nooit kopen.

Toch straf!Heb van men vriendin vandaag voor men nieuwejaar een legale versie gekregen van need for speed most wanted,en nog heeft die het!
Dus of het nu een legaal spel is of een illegaal,de problemen blijven bestaan!
En men neef heeft nooit (en ik ook niet) dat deze pc slecht is,maar enkel de videokaart trekt op NIKS!
Voor de rest is het een PRIMA pc maar de videokaart is NIKS waard!

sniffer
31 December 2005, 19:25
steek dan zelf een in elkaar dan zal het uw goesting zijn. en je moet eens zelf de topic herlezen, veel goeds zeg je niet over medion en gsc.

ma bon, spons erover en ...

gelukkig nieuwjaar ! ;)

vanic
31 December 2005, 19:43
En ik ga het nog eens vragen :-), heb je al getest met andere games? Want er zijn enorm veel mensen zene die last hebben met NFSMW.
voor ...sonik-de-snul......;)

steek de kaart( we weten nu nog steeds niet welke) van jou neef eens in jou pc en de jouwe in de zijne... en probeer eens enkele dagen...

volgens mij heeft jou neef nog geen pc met dual core...

met je legale versie kun je nu ook eens contact opnemen met EA games...

c3ke
31 December 2005, 19:52
voor ...sonik-de-snul......;)

steek de kaart( we weten nu nog steeds niet welke) van jou neef eens in jou pc en de jouwe in de zijne... en probeer eens enkele dagen...

volgens mij heeft jou neef nog geen pc met dual core...

met je legale versie kun je nu ook eens contact opnemen met EA games...

Ik weet niet waarover jij het hebt hoor ivm sonik de snul!
En men neef heeft idd geen dual core maar wel een amd 64 bit en deze geeft ook problemen normaal met het spel!
En hij heeft de allernieuwste nvidia videokaart heeft hij mij gezegd,maar achter de nr heb ik niet gevraagd!
En jullie uitleg slaagt ook wel op ALLES!
Eerst is het de dual core.
Dan is het de zogezegde illegale versie!
Dan is het de software die achteraf door mezelf op de pc wordt gezet.
Dan is het als je een legale versie hebt terug de dual core.mmmmmmmmm werk jij mss ook voor gsc?Want die mensen weten hetzelf ook niet,en geven ook 10x een andere oplossing!

vanic
31 December 2005, 20:06
c 3ke niet lullen he... en neen 'k werk niet voor gsc...

we zijn gewoon bezig aan het proberen te zoeken waaraan het kan liggen... maar iedere keer dat er hier iemand een oplossing aanreikte doe jij je eigen gedacht...
problemen met een pc oplossen doe je door iets uit te sluiten ... dus wat zijn we nu zeker dat het niet aan een illegaal spel ligt...
als je de kaart ( je weet trouwens niet eens welke ...de allerlaatste kost ongeveer 500€... een Sempron is ook 64 bit) ) eens omwisselt met je neef en je hebt daar wel problemen dan weet je dat het aan de kaart ligt enz...

maar eigenlijk heb ik al spijt dat ik nog heb geantwoord... vooral na wat je gisteren allemaal postte op het forum van gsc...

je weet toch alles beter... dus trek je plan maar...

toch nog een goed nieuwjaar gewenst...

Clioke16V
31 December 2005, 21:07
Ik vindt het nie meer als normaal da ze u nie graag meer verder helpen > hoe kaffer jij iedereen uit man :s, ben eens gaan kijken op die forum van gsc en daar zie ik u ook al zitte kefferen op jan en alleman. Al die mensen hier zitte maar opzoek werkt te doen en dan posten en dan krijgen ze als antwoordt !!!!!!! uitroeptekens > en die plaats je niet als je happy bent, als ik kan helpen doe ik het ook.


download drivercleaner (10 seconden googlen)
installeer dit en sluit prog af na installatie

Download de nieuwste driver van op nvidia site > nog niet installeren

Smijt die driver eraf > start > config > software > nvidia verwijderen

Start op in veilige modus > F8 bij opstart

pc zegt nu nieuwe hardware gevonden > annuleren

Start dan prog drivercleaner op en selecteer nvidia drivers > verwijderen

Hierna start je nogmaals op in de normale modus > pc zegt opnieuw nieuwe hardware gevonden > annuleren

Installeer dan uw nieuwe nvidia driver en start nog eens op en de driver is op een mooie en goede manier verwijdert. terug geinstalleerd.



Good luck me uwe medion....

c3ke
1 January 2006, 18:03
Ik vindt het nie meer als normaal da ze u nie graag meer verder helpen > hoe kaffer jij iedereen uit man :s, ben eens gaan kijken op die forum van gsc en daar zie ik u ook al zitte kefferen op jan en alleman. Al die mensen hier zitte maar opzoek werkt te doen en dan posten en dan krijgen ze als antwoordt !!!!!!! uitroeptekens > en die plaats je niet als je happy bent, als ik kan helpen doe ik het ook.


download drivercleaner (10 seconden googlen)
installeer dit en sluit prog af na installatie

Download de nieuwste driver van op nvidia site > nog niet installeren

Smijt die driver eraf > start > config > software > nvidia verwijderen

Start op in veilige modus > F8 bij opstart

pc zegt nu nieuwe hardware gevonden > annuleren

Start dan prog drivercleaner op en selecteer nvidia drivers > verwijderen

Hierna start je nogmaals op in de normale modus > pc zegt opnieuw nieuwe hardware gevonden > annuleren

Installeer dan uw nieuwe nvidia driver en start nog eens op en de driver is op een mooie en goede manier verwijdert. terug geinstalleerd.



Good luck me uwe medion....

Gedaan,en als resultaat niks!
Maar ik zal voor de rest maar zwijgen want anders kaffer je de mensen uit!

c3ke
1 January 2006, 18:51
Die defrag... mja het zou me verbazen. Je kan het ineens testen als je die affiniteit terug normaal zet hé :-).
.

Daarnet op een bepaalde site gelezen dat die defrag ook heeft geholpen bij hem.
En als je zelf niks probeert en bij de pakken blijft zit,los je ook NIKS op!

zariash
1 January 2006, 19:04
ik heb deze topic gevolgd en ook heel wat opgezocht dan ,lees je de meest gekke dingen wat mensen doen om dit op te lossen. zo is er iemand die beweert dat je een aparte partitie moet maken om het spel te installeren ,nu ik dat lees over die defragmentatie vind ik het niet zo raar meer .net zoals iemand beweert dat het spel op zijn pc onder win 98 se perfect werkt en onder xp niet .
ik wil niet zeggen dat dit de oplossing is maar vind het wel heel raar .
grtjs

greg
1 January 2006, 19:07
ik heb deze topic gevolgd en ook heel wat opgezocht dan ,lees je de meest gekke dingen wat mensen doen om dit op te lossen. zo is er iemand die beweert dat je een aparte partitie moet maken om het spel te installeren ,nu ik dat lees over die defragmentatie vind ik het niet zo raar meer .net zoals iemand beweert dat het spel op zijn pc onder win 98 se perfect werkt en onder xp niet .
ik wil niet zeggen dat dit de oplossing is maar vind het wel heel raar .
grtjs

dit zou wel heel sterk zijn dan

hier werkt dat spel perfect op dezelfde partitie als windows,met windows xp

c3ke
1 January 2006, 19:32
dit zou wel heel sterk zijn dan

hier werkt dat spel perfect op dezelfde partitie als windows,met windows xp

Kan jij ook hier eens zeggen wat je me per mail zei ivm die grafische kaart?Zou het enorm op prijs stellen,en ben ik eindelijk blij te weten,dat er nog mensen zijn die me gelijk geven,en dat het een PC PROBLEEM is en GEEN sofware probleem.

greg
1 January 2006, 19:58
Kan jij ook hier eens zeggen wat je me per mail zei ivm die grafische kaart?Zou het enorm op prijs stellen,en ben ik eindelijk blij te weten,dat er nog mensen zijn die me gelijk geven,en dat het een PC PROBLEEM is en GEEN sofware probleem.

ik denk idd nu zo dat het wel die grafische kaart moet zijn aangezien ik op verscheidene forums telkens zie over problemen met games van die grafische kaart en de drivers dat er gedownload moet worden+de aanpassingen bij sommigen.



het kan vrijwel niets anders meer zijn aangezien er hier al een heeeeeeel aantal mogelijkheden de deur zijn gepaseerd,soms versta ik het zelf niet goed meer,maar ik schrijf ook maar wat ik denk :)

c3ke
1 January 2006, 20:39
ik denk idd nu zo dat het wel die grafische kaart moet zijn aangezien ik op verscheidene forums telkens zie over problemen met games van die grafische kaart en de drivers dat er gedownload moet worden+de aanpassingen bij sommigen.



het kan vrijwel niets anders meer zijn aangezien er hier al een heeeeeeel aantal mogelijkheden de deur zijn gepaseerd,soms versta ik het zelf niet goed meer,maar ik schrijf ook maar wat ik denk :)

Raar maar waar,maar na een defrag is het probleem weer eens van de baan.Toch heel raar!

sniffer
1 January 2006, 21:22
dat het een pc probleem is en geen software probleem betwist er niemand maar dat wil daarom nog niet zeggen dat een medion pc brol is.
Dat niet alles van super kwaliteit is vind ik normaal, dan moet je zoals ik eerder zei een pc ineen (laten) steken met de gewenste dingen naar uw smaak.

c3ke
1 January 2006, 21:44
dat het een pc probleem is en geen software probleem betwist er niemand maar dat wil daarom nog niet zeggen dat een medion pc brol is.
Dat niet alles van super kwaliteit is vind ik normaal, dan moet je zoals ik eerder zei een pc ineen (laten) steken met de gewenste dingen naar uw smaak.

Waarom heb ik hier dan al meermaals het woord software probleem zien passeren ipv een pc probleem?Of is dat verboden te vragen misschien?Want in het jaar 2006 moet je al gaan oppassen wat je zegt.

sniffer
1 January 2006, 22:57
je moet niet gaan oppassen wat je zegt maar lees deze topic zelf eens opnieuw bv post nr 121 dan zie je wel hoe jij je uit over medion en gsc. en ook 22/49/100/104/112/118/132/162/204
En dan hoor ik hier van anderen dat je op de forum van gsc ook zo bezig bent.

Vergeet niet dat de mensen je hier alleen maar proberen te helpen. Dat is een voorrecht om in zo'n situatie geholpen te worden.
Dit is hier geen helpdesk die verplicht direct de correcte antwoorden moet geven é ! Wees blij dat er zoveel zijn die het proberen.

En wees een beetje vriendelijk als het kan, kost toch geen geld ? :)

c3ke
1 January 2006, 23:33
En wees een beetje vriendelijk als het kan, kost toch geen geld ? :)

Ik probeer vriendelijk te doen,maar als je al 5 weken aan het sukkelen bent met een pc begint het wel deftig op je zenuwen te werken!
En uit het verleden heb ik geleerd (en ik trek ermij nog steeds niks van aan)eens je een te grote mond hebt open gedaan,je voor eens en altijd de slechte bent!
En beweer niet het tegendeel,heb het al meermaals ondervonden.
Van pc weet ik,dat ik het nu zeker 100% bij het rechte einde heb,en dat het niet om een software probleem gaat,of het nu een legale of illegale versie is,het probleem blijft!
Men schoonbroer heeft daarnet +/ een uur nfsmw gespeeld,zonder dat de pc maar 1 maar problemen gaf.
Toch raar,een videokaart van iemand anders zijn pc in en geeft geen problemen,videokaart de zogezegde nvidia 6700xl terug in de pc,en terug prijs.Dan krijg je een legale versie blijven de problemen,wordt de legale versie nogmaals op een andere pc gezet,en weer geen probleem!
En dan durven er hier sommige beweren dat het om een software probleem gaat.
Maar nu is een domme vraag,waar ik waarschijnlijk geen antwoord op krijg.
Waarom,als ik met een software probleem zit ivm nfsmw,heb ik geen problemen met het spel,als er een andere videokaart in de pc wordt geplaatst?Ik kan nu mss dom overkomen,maar ik vermoed als je een software probleem hebt,en je veranderd je videokaart in een andere,dat dit probleem er nog steeds zou moeten zijn!Maar ik zal mis zijn zeker?

greg
1 January 2006, 23:41
zit een punt in

c3ke
1 January 2006, 23:51
zit een punt in

Dank u wel.
Maar ja zoals er al andere zeiden moet ik dus met men blokskes gaan spelen he!
De logica ivm pc's is dus ver te zoeken blijkbaar.
Ook al doet het spel met een andere videokaart alles goed,en met de 6700XL niet,en ook al gaat het spel op een andere pc uitstekend en op de medion 8800 niet,het is en blijft (uiteraard) een SOFTware probleem.En op de legale (illegale) versie kunnen we het ook al niet meer steken vermoed ik!Of ben ik hierin ook mis?

c3ke
2 January 2006, 01:52
Dank u wel.
Maar ja zoals er al andere zeiden moet ik dus met men blokskes gaan spelen he!
De logica ivm pc's is dus ver te zoeken blijkbaar.
Ook al doet het spel met een andere videokaart alles goed,en met de 6700XL niet,en ook al gaat het spel op een andere pc uitstekend en op de medion 8800 niet,het is en blijft (uiteraard) een SOFTware probleem.En op de legale (illegale) versie kunnen we het ook al niet meer steken vermoed ik!Of ben ik hierin ook mis?

Leuk nieuws.Er is een oplossing van medions zijde!Ze brengen een game pc uit met een videokaart 6800GS.Kostprijs van de pc in duitsland 1399 euro.

sniffer
2 January 2006, 11:31
ik denk ook niet dat er iemand geweest is die zegt dat het zeker dit of dat is. Iedereen suggereert maar wat het zou kunnen zijn en wat je zou kunnen doen om het op te lossen.

maar genoeg daar over want het is voledig :offtopic:

vanic
2 January 2006, 12:11
Raar maar waar,maar na een defrag is het probleem weer eens van de baan.Toch heel raar!
dit kan onmogelijk... het ligt aan de hardware van de pc dus dit kan niet helpen..;) defrag is alles terug bij elkaar plaatsen... dit gebeurt door Windows... en dit is bij mijn weten toch nog steeds software...

het zou ook kunnen dat je ne format bedoelt.... maar dit kan ook niet ...het ligt aan de hardware dan helpt een format ook niet...

je hebt nochthans de oplossing binnen handbereik... steek de superkaart van jou neef enkele dagen in jou pc ... en zie wat er gebeurt... en steek jou "brol" kaart eens in zijn super pc voor enkel dagen ( je zegt zelf dat het bij jou ook af en toe werkt)

wat die blokskes betreft ... dit heb ik gezegd...( nadat jij het volgende allemaal zei) ... incestmanneke .. dat ik iemand in zijn kont moet nemen enz.... en ik verander ook niet van nic om tegen iemand mijn gedacht te zeggen of iemand lafaard te noemen...

groeten Nico...



de pc die jij opnoemt is geen oplossing ... deze pc komt 9/10 nooit naar België ze hadden zo'n 4 maand terug een budget pc voor 599 in Duitsland... deze
hebben we hier nooit gezien...


edit: verdorie ik heb nu toch weer geantwoord...
edit2: dan blijft uiteraard nog het mysterie van het wel werken op de pc van jou collega... of zou in zijn pc een andere kaart zitten...

c3ke
2 January 2006, 14:04
edit2: dan blijft uiteraard nog het mysterie van het wel werken op de pc van jou collega... of zou in zijn pc een andere kaart zitten...

Nee daar steekt geen andere kaart in!Hij heeft de drivers van medion afgehaald en bij hardware het stuurprogramma bijgewerkt en daar de 6600GT van nvidia genomen.
En dit heb ik ook gedaan,maar zonder succes dus maw.En vanic waarom lig er iemand anders wel van zijn gat te geven op het gsc forum ivm die videokaart dat er iets niet pluis mee is?
Volgens mij durf je het gewoon niet te zeggen dat de oorzaak 9/10 de videokaart is!
Want tot op heden heb je ook nog geen verklaarbare reden gegeven op hetvolgende :
Als je als mogelijk oorzaak de software noemt van mijn probleem,waarom werkt het spel dan 100% met mijn neef zijn videokaart in mijn pc,en eens de 6700XL terug in de pc komt is het naar de knoppen?Volgens mij is een videokaart hardware (kan me vergissen)en geen software.
Want volgens mij (en hierin kan ik me weer vergissen)als ik een andere videokaart in de pc steek,en er blijkt toch een software probleem te zijn,kan het niet zijn dat dit opgelost is door een andere videokaart heeft in de pc te steken,want dan veranderd er niks van software buiten de drivers van de videokaart.En volgens mij (en ik kan me weer vergissen natuurlijk)wordt een defrag uitgevoerd op de hd,en zet hiermee alles dichter op elkaar zoals je zegt.Maar wat is een hd?Hardware toch of vergis ik mij?

Clioke16V
2 January 2006, 14:21
Nee daar steekt geen andere kaart in!Hij heeft de drivers van medion afgehaald en bij hardware het stuurprogramma bijgewerkt en daar de


Als je zo nieuwe drivers installeer vraag je achter problemen maat.

vanic
2 January 2006, 14:44
heb je nu al eens jou kaart in de super pc van jou neef gestoken??? en enkel dagen in jou pc laten zitten?
en vica versa... dan moeten er problemen zijn op de pc van jou neef... als het aan de kaart ligt...

als het hardware zou zijn... dan gaat het ook niet op de pc van jou collega...

ik heb eens gekeken op de support site van ea games... er kunnen problemen zijn met achtergrondprogramma's( virusscanners) ... zelfs als ze aanliggen tijdens de installatie ... misschien kun je ook eens kijken ;)... ik heb ook een e-mail gestuurd naar hun support... heb jij dit al gedaan???
( in godsnaam waarom doe ik dit toch... als je al zo'n verwijten naar je kop hebt gekregen)


ja .... je moet ook nog weten wat een defrag is.... dit is inderdaad alles terug bij elkaar plaatsen wat de programma's door elkaar plaatsen ( doordat je besturingssoftware het deze plaats aanbied) ... wat dit met hardware te maken heeft is mij een compleet raadsel... wat is een eventueel voordeel ... dat de programma's hun " onderdelen" sneller terug vinden...



als jij kan zeggen dat het 100% zeker aan de kaart ligt( en dit kun je nog steeds niet mocht het hardware zijn dan werkt het gewoon nooit ;)) ... waarom zou ik dan niet DURVEN zeggen dat het aan de kaart ligt???????? maar ik vind het dan nog steeds vreemd dat jij "2 slechte pc's" had en jou collega direct ne goeie...
maar dit kan uiteraard wel aan mij liggen ;)

drivers van een kaart zijn uiteraard software... trouwens we weten nu nog steeds niet welke kaart er in die super pc zit van jou neef...