Volledige versie bekijken : Telefoon aansluiten op pc



Snuifje
15 December 2005, 20:51
Hey ik heb een vraagje, ik heb hier nog wat netwerkkaartjes liggen (( telefoon 56k )) als ik die in mijn pc doe waar ik gewoon adsl op heb kan ik op dat netwerkkaartje een telefoon aansluiten? Want met adsl heb je op de splitter maar 1 aansluiting voor een telefoon en daarom heb ik er nu geen meer op mijn kamer, daarom zou ik er graag een op mijn pc willen aansluiten. Zou dat op die manier werken?

Groetjes Snuifje

Kokki
15 December 2005, 21:40
Dat denk ik niet. Een splitter is om het telefoonsignaal te splitten van het ADSL signaal. Het ADSLsignaal gaat naar je pc en niet dat van de telefoon.
Waarom zet je niet nog een extra stekker op die eerste stekker van de telefoon? Als ik het goed begrijp had je dat vroeger al. Dat kan toch nog.

Marshall
16 December 2005, 09:10
Je kan het altijd eens proberen maar zoals kokki al zei denk ik ook niet dat het gaat lukken.

Wat wel kan is een pabx = ( tel central) plaatsen met verschillende aftakplugjes voor telefoon toestellen.

Ook dit gaat, in de handel te verkrijgen draadloze telefoontoestellen, zelfs met meerdere toestellen op een basis en steek deze met een apparte stekker in op uw huidige tel toestel, let wel je kan maar met 1 toestel telefoneren, en zie dat je steeds een vast toestel aan gesloten laat, dit om te voorkomen dat als het electrisch net uitvalt je nog steeds kan telefoneren.

De apparte stekker moet voorzien zijn van 4 pinnen aan de stekkerzijde (doos belgacom) en nogeens 4 gaatjes aan de achterzijde waarop je de basis (draadloos) kan in steken, onderling kan je zelfs bellen van toestel naar toestel.(draadloos)

Hopelijk ben je hier al verder mede geholpen.

mvg Marshall. :)

Snuifje
16 December 2005, 16:51
Ook dit gaat, in de handel te verkrijgen draadloze telefoontoestellen, zelfs met meerdere toestellen op een basis en steek deze met een apparte stekker in op uw huidige tel toestel, let wel je kan maar met 1 toestel telefoneren, en zie dat je steeds een vast toestel aan gesloten laat, dit om te voorkomen dat als het electrisch net uitvalt je nog steeds kan telefoneren.


Dat hebben we nu maar 1 is voor in de woonkamer, 1 voor keuken. Maar ik zal het gewoon eens gaan proberen jullie horen het nog wel :)
(( dacht zelf ook dat het niet kon maar wie weet ))