Volledige versie bekijken : Welke dvd brander past



cbrke
16 December 2005, 00:10
Ik zou graag een dvd brander kopen maar zit met de volgende vraag.Ik kan een plextor 712 kopen maar toen ik hem wou installeren zei de verkoper dat ik moest kijken naar de aansluitingen op mijn moederbord(type abit sg-71).Er was iets met een letter s of gene s bij de brander zelf waar ik moest naar kijken bij de aankoop van een dvd brander.Ik zou die brander (plextor712) kunnen aankopen voor 60euro maar zou dan een kaart moeten laten installeren van 30euro voor hem te kunnen aansluiten.Waar moet ik opletten als ik één wil aankopen zonder die extra onkosten.Voorkeur gaat naa plextor of nec:close

Nikolas
16 December 2005, 15:17
Ik heb exact hetzelfde moederbord.

Eerst en vooral: wat heb je al van harde schijven en CDRW/DVDRW stations?
Daar heeft die extra aankoop mee te maken, want normaal gezien zijn al die dingen met een IDE-aansluiting...

Maar als je er geen meer over hebt...
Trouwens je kunt wel goedkoper krijgen hoor!

vanic
16 December 2005, 16:36
is het een S-ata brander misschien( die plextor) ?...

misschien uitkijken naar Nec 4550of 3540 ( al zul je voor deze laatste niet te lang meer mogen wachten) of zoals Heezy hier aanraadde een Benq 1640
maar zeker één met gewoon ata. ( want op je moederbord zitten geen S-ata aansluitingen) deze moet je vinden voor ongeveer 50€

Heezy
16 December 2005, 23:09
Idd, die Plextors hebt ge ook in SATA. Wat jij moet hebben is de gewone ATA aansluiting.
En idd, de BenQ DW1640 ;-).

eventure
16 December 2005, 23:20
ik heb al 3 nec's en ze werken alle drie perfect,
in drie verschillende pc's zowel de 4550 en de 3540,
mvg
Robbe

delinquente
17 December 2005, 01:34
Ik zou graag een dvd brander kopen maar zit met de volgende vraag.Ik kan een plextor 712 kopen maar toen ik hem wou installeren zei de verkoper dat ik moest kijken naar de aansluitingen op mijn moederbord(type abit sg-71).Er was iets met een letter s of gene s bij de brander zelf waar ik moest naar kijken bij de aankoop van een dvd brander.Ik zou die brander (plextor712) kunnen aankopen voor 60euro maar zou dan een kaart moeten laten installeren van 30euro voor hem te kunnen aansluiten.Waar moet ik opletten als ik één wil aankopen zonder die extra onkosten.Voorkeur gaat naa plextor of nec:close

In plaats van NEC te nemen kan je bijvoorbeeld ook Liteon nemen, alleja kweet ni wa ge er zelf van vind, maar kzen er tevreden van (y)

eventure
17 December 2005, 12:21
Ik zou nec nemen,
heb ook een liteon en die maakt vree veel lawaai!
mvg
Robbe

Nikolas
17 December 2005, 12:21
Ik heb hier ook Lite-on en ben er voorlopig ook zeer tevreden van.
En is één van de goedkoopste merken btw...

c3ke
17 December 2005, 14:59
Ik heb op mijne vorige pc ook een lite-on dvd writer gehad,alsook een cd writer,en ik moet eerlijk bekennen,het zijn wel echte aanraders.Op het gebied van dvd's branden maken ze niet echt veel lawaai,heb ik eigenlijk nooit geen last mee gehad bij dvd's,maar durf je een cd op 52x branden,is het net of er een vliegtuig opstart :p

delinquente
18 December 2005, 13:35
Ik heb op mijne vorige pc ook een lite-on dvd writer gehad,alsook een cd writer,en ik moet eerlijk bekennen,het zijn wel echte aanraders.Op het gebied van dvd's branden maken ze niet echt veel lawaai,heb ik eigenlijk nooit geen last mee gehad bij dvd's,maar durf je een cd op 52x branden,is het net of er een vliegtuig opstart :p

Haha das waar wa ge zegt, met dien dvdbranden van Liteon heb ik geen probs maar met die CDwriter, amai men voeten, das een precies een Irake straaljager van 40 jaar geleden ofzo:p ...daar krijgde gwn schrik van:wtf:
Maar toch neemt Liteon ja! Goedkoop, kwalitatief, en meestal geen problemen é:D

eventure
18 December 2005, 19:56
Nec, goedkoop kwalitatief, en NOOIT problemen,
op een online winkel is alles meestal goedkoper,
kijk eens op www.backoffice.be (http://www.backoffice.be) !!!
Mvg
Robbe

whoopie
18 December 2005, 21:24
mijn advies is, neem ook eens een kijkje in het gamma van LG !
je zult altijd wel goedkopere vinden, maar volgens mij is dit dan ook een redelijke goeie kwaliteit. heb er momenteel zelfs 2 (dvd writers) steken in de 1ne pc en de andere dvd-rom en cd-writer. allen van LG. maken géén noemenswaardig lawaai ! en wat ik ook belangrijk vind is de firmware v/d opticals ! voor het inlezen van dvdkes.

eventure
18 December 2005, 22:08
idd, zoals whoopie zegt,
zorgt dat ie veel formaten ondersteunt,
en als je nec neemt,
kies dan deze Nec 4550, die ondersteunt alle formaten, zelfs dvd-ram!
Verder zou ik eens kijken op sites zoals www.kieskeurig.be (http://www.kieskeurig.be),
naar de gebruikerswaarderingen,
mvg
Robbe

ikbenben
19 December 2005, 14:04
Ik heb de Benq 1625 lightscribe....echt een topbrander (y) :cool: .
Het is een vrij stille ook in vergelijking met mijn vorige Nec 3520.

whoopie
19 December 2005, 15:04
geen slechte keuze ! al blijf ik voorstander van LG;)

Nikolas
19 December 2005, 16:15
Ik heb twee BenQ's kapot gekregen in één jaar tijd!!!!

cbrke
22 December 2005, 21:35
Ik heb gekozen voor de plextor 740.Hopelijk is hij ook goed.Ik heb hem gekocht via de site van http://www.pixmania.be en vond hem eigenlijk niet te duur.Met verzending kost hij 70euro.:cool: