Volledige versie bekijken : Nieuwe pc.



gino
19 December 2005, 20:05
Ik had graag aan de pc-kenners onder jullie willen vragen wat jullie denken van deze samenstelling?

ANTEC SLK3800 BLACK 400W, MSI K8N SLI PLATINUM SOCKET 939, AMD DUALCORE X2 4200+ S939, NVIDIA 7800GT VTD 256MB PCI-EXPRESS, WIRELESS PCI LANCARD 125MBPS, CREATIVE LIVE 24BIT ON BOARD, KINGSTON 2 X 512MB 400MHZ, HDD 250GB 16MB 7200rpm S-ATA, DVDROM 16X, DVDWRITER 16X DUAL LAYER, 16IN1 CARDREADER.

Ik overweeg het om deze aan te kopen.:)

Nikolas
19 December 2005, 20:32
Hele mooie pc...
Maar:

1) Steek liever 2x1GB want 2x512 is té standaard voor die pc.
Je zal er veel deugd van hebben en het is toekomstgericht...

2) Hoeveel plan je hiervoor te betalen?

Heezy
19 December 2005, 21:26
Is idd ook het enige dat ik kan zeggen. Ge gaat voor een high-end systeem, steek er dan nog high-end 2 x 1GB geheugenlatten in. Ik veronderstel dat het vooral om te gamen is, en dan zult ge bij zware games dit zeker kunnen appreciëren.

gino
20 December 2005, 07:47
Deze configuratie kost op dit moment 1435€.
Was van plan om nog te wachten tot na nieuwjaar,in de hoop dat de prijs nog wat zakt.
:)

Tibo
20 December 2005, 09:46
Jo,

Ziet er een schoon systeemke uit, maar heb toch enkele bedenkingen:

- kzou toch 2x1gb geheugen steken ipv 2x512
- die geluidskaart is dien onboard ?
- dan da echt niet een beetje goedkoper ?

Voor de rest wel een supersysteemke hoor.. ;)

Jelle
20 December 2005, 09:51
Misschien ook i.pv. een case met ingebouwde voeding, de case en voeding apart kopen en een betere, zwaardere voeding nemen (500 Watt of meer).
Dit kost niet erg veel meer, maar handig voor de toekomst, want grafische kaarten en ook andere onderdelen slurpen meer en meer op :D

kurt002
20 December 2005, 11:03
Klein vraagje in het algemeen:
Die DUALCORE X2 4200+, wil dit dan zeggen 2 processors van 4200 ofzo...

Jelle
20 December 2005, 11:39
Om het simpel te zeggen zijn dat er twee opeengeplakte :D
De processor bevat twee cores van een 4200+

Zo'n processors zijn beter voor multitasking (meerdere dingen tegelijkertijd doen)

simba
21 December 2005, 09:47
amai Gino

das geen pc mor een bom denk ik zo.
Veel succes ermee.

Simba

Nikolas
21 December 2005, 11:56
Om het simpel te zeggen zijn dat er twee opeengeplakte :D
De processor bevat twee cores van een 4200+

Zo'n processors zijn beter voor multitasking (meerdere dingen tegelijkertijd doen)

Jeps, dus voor de gamers is het wel nog even afwachten eer de games
komen die DualCore ondersteunen.

Klik anders eens hier (http://www.tomshardware.com/2005/11/21/the_mother_of_all_cpu_charts_2005/index.html) om de testresultaten van de CPU's te zien op TsH

gino
21 December 2005, 19:44
Oei nikolas zou medal of honor,battlefield 2 en call of duty 2 dan misschien niet macheren op dual core?Ik hoop van wel want anders heb ik probs.:evil:

Heezy
21 December 2005, 19:54
Idd Nikolas, men mag niet vergeten dat toepassingen multithreaded moeten zijn om gebruik te kunnen maken van dual-cores. Redelijk wat toepassingen zijn dat al, zoals bv. video-encoding, en natuurlijk multi-tasken gaat zoveel vlotter.
Maar idd, enkel de games liggen nog achterop :-(, alhoewel de trend zih al gezet heeft, Quake 4 en Serious Sam 2 zijn multi-threaded, waarbij de FX-57 niet meer de snelste cpu is.
En ook de drivers van NVIDIA zijn multi-threaded, die toch aanzienlijk wat prestatiewinst weten te toveren.

Heezy
21 December 2005, 19:56
Gino, jawel zene, ze maken gewoon geen volledig gebruik van de tweede core. ;-)
Maar je kan bv. andere progs laten openstaan zonder er iets van te ondervinden (op voorwaarde dat je genoeg geheugen hebt natuurlijk).

Wayne
21 December 2005, 20:00
Ik dacht dat een zware voeding pas echt zin had als je werkte met een zware video kaart.

Heezy
21 December 2005, 20:06
Een zware voeding heeft niet eigenlijk zin in iets, ik bedoel, je PC gaat niet beter presteren door een zware voeding, een zware en stabiele geeft gewoon genoeg power, en idd videokaarten zijn samen met de cpu de grootste stroomvreters. Maar een goede voeding is zeker belangrijk om schade aan je pc te voorkomen, wat kan voorvallen met een goedkope voeding.

gino
21 December 2005, 23:39
Dus mag ik volgende conclusie trekken?
1.ik pak een aparte case met een iets zwaardere voeding
2.ik neem 2 x 1024 geheugen

Als dit mijn top-pc'ke word ben ik verry happy.

Ik hoop dat ik hiermee dan een tijdje zoet mee ben:)


Ik bedank alle mensen voor hun reactie(y)

Heezy
22 December 2005, 00:51
U mag dat trekken (y).

TheSla4er
23 December 2005, 20:55
die geluidskaart trekt op nx srry dak et zeg mor tis zo!!!!!
en die amd 4200+ ni ineens nen 4400+ of nen 3800+
3800+ kunde makkelijk overlocken heeft cool en quit support
en is zijn geld waard

Heezy
23 December 2005, 21:16
? Dat is een Creative Live! 24-bit onboard chip hé, voor Socket 939 is da het beste dat ge kunt vinden zene momenteel.
En ja, de X2 3800+ is idd goedkoper, en gezien prijs/kwaliteit een betere aankoop. Ik heb hem hier ook, en doet zonder enige probs 2200Mhz, maar ja, niet iedereen wil ocen hé.

TheSla4er
24 December 2005, 11:00
als hij wilt gamen met die pc zou ik hem toch zkr een x-fi soundblaster kaart aanraden speciaal gemaakt om te gamen

de beste van dit moment maarja ziyt ook wel in de prijs ik heb er ook 1
en geluid is fantastisch om te gamen en veel sneller
dan een gwne geluidskaart!!!!

eventure
24 December 2005, 15:16
Als hij geluid belangrijk vindt ja!

Firekoen
24 December 2005, 16:05
welke koeing komt op deze pc,

een gewone fan, waterkoeling of in het duurdere geval een freonkoeling?

ik denk dat voor deze cpu's de koeling ook niet onbelangrijk is

Nikolas
24 December 2005, 16:25
welke koeing komt op deze pc,

een gewone fan, waterkoeling of in het duurdere geval een freonkoeling?

ik denk dat voor deze cpu's de koeling ook niet onbelangrijk is

Zolang je niet overclockt zou je moeten toekomen met de bijgeleverde fan...

Indien niet, en je kiest voor gewone cooling, kun je nog altijd kiezen voor een
Coolermaster Hyper48 of voor een Zalman CNPS 7700 CU of Zalman CNPS9500-CU(18dBA), zijn allemaal heel kwalitatieve voedingen,
de Zalman al wat stiller dan de Coolermaster...

gino
26 December 2005, 09:57
Geluid is inderdaad minder belangrijk.Ik zit meer als den helft van de tijd toch met een een headset op mijne kop.

Ik wil alleen nu geen prutspc'ke meer kopen.
Die ik nu heb is goed maar kan beter.
Games vragen steeds meer van je pc.(Denk maar aan F.E.A.R. en NFSMW enz...
Die staan hier nu ook op maar ze draaien mee en dat was het.Graphics kunnen beter enzo.Bij FEAR regelmatig wat haperen dat wel.
Ik wil gewoon zeker weten dat dit een goede pc is en of dat die nog langere tijd meekan.
En waar ik een hekel aan heb is dat ik moet gaan prutsen aan de resolutie instellingen van een game om het toch maar te kunnen draaien.(a)

Nikolas
26 December 2005, 12:42
Als gij de tips volgt die wij u gezegd hebben (van 2x 1024 en aparte case + betere voeding), dan komt gij zeker toe voor een tijdje :D

Alles kan altijd beter, maar het budget wordt niet oneindig groter hé ;)