Volledige versie bekijken : Van fat 32 naar ntfs



discorobinson
22 December 2005, 22:55
kan ik mijn harde schijf van mijn laptop converteren van fat 32 naar ntfs
er staat windows home xp op en andere programma's
graag zonder data verlies(dit is nog niet niet zo erg want ik heb een backup)maar ik zou toch graag mijn origenle windows behouden met recover dvd
is dit wel echt nodig om te converteren en is het echt beter want tot nu toe heb ik nog geen nadelige ervaringen ondervonden met fat 32 het is alleen maar een vraag?
bedankt alvast voor u advies

Snuifje
22 December 2005, 23:04
Je moet dan in uitvoeren type:
C:\windows\system32\convert.exe D: /FS:NTFS /V

die D van welke schijf

Peter.B
24 December 2005, 09:56
http://www.planet.nl/planet/show/id=74274/contentid=532556/sc=a3ed17
een link met uitleg en ik heb geen data verlies gehad,maar het blijft een pc,hé;)

Ché
27 December 2005, 19:34
kan ik mijn harde schijf van mijn laptop converteren van fat 32 naar ntfs
er staat windows home xp op en andere programma's
graag zonder data verlies(dit is nog niet niet zo erg want ik heb een backup)maar ik zou toch graag mijn origenle windows behouden met recover dvd
is dit wel echt nodig om te converteren en is het echt beter want tot nu toe heb ik nog geen nadelige ervaringen ondervonden met fat 32 het is alleen maar een vraag?
bedankt alvast voor u advies

het juiste commando dat je moet intikken in start / uitvoeren is:
convert c: /fs:ntfs (die c: staat voor de partitie die je wilt wijzigen. Let ook op de spaties!!)
Dat omzetten zal pas gebeuren de volgende keer dat je pc opstart. Het proces is zonder gevaar voor je data, maar is onomkeerbaar. (maw je kan niet terug naar fat32.) Ook je back-up zal je moeten opnieuw nemen, want die staat nog in fat32.

navarone
8 January 2006, 13:40
Ik had eigenlijk ongeveer dezelfde vraag maar via de link heb ik vernomen dat ntfs beter is.
Een vriend van me heeft een laptop met 5.58Gb harde schijf en klaagt dat zijn harde schijf bijna vol is. Je kunt wel veel bestanden verwijderen (grondig kuisen van tmp-bestanden,...) maar de harde schijf is ingedeeld in fat32. Ik dacht zo na het verwijderen van tmp-bestanden en andere, de harde schijf om te zetten naar ntfs.
Mijn vraag is nu of je meer plaats vrij gekregen hebt met die overschakeling naar ntfs?

Ché
8 January 2006, 20:16
Ik had eigenlijk ongeveer dezelfde vraag maar via de link heb ik vernomen dat ntfs beter is.
Een vriend van me heeft een laptop met 5.58Gb harde schijf en klaagt dat zijn harde schijf bijna vol is. Je kunt wel veel bestanden verwijderen (grondig kuisen van tmp-bestanden,...) maar de harde schijf is ingedeeld in fat32. Ik dacht zo na het verwijderen van tmp-bestanden en andere, de harde schijf om te zetten naar ntfs.
Mijn vraag is nu of je meer plaats vrij gekregen hebt met die overschakeling naar ntfs?

Daar zal je geen extra ruimte mee creëren