Volledige versie bekijken : Pictogrammen onder controle



Obelix
23 December 2005, 16:31
Ook al eens gedacht van het kon wel wat sneller gaan voor dat je pictogrammen op je desktop staan!! hier de oplossing wat alles veel sneller maakt in deze.

Pictogrammen worden opgeslagen in een cache-bestand. In de meeste gevallen is de waarde van het cache-bestand ingesteld op (500). U kunt deze waarde verhogen via het Windows-Register. Ga naar > Start > Uitvoeren > en type: Regedit.exe.

Ga op zoek naar de sleutel:

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\Curr entversion\Explorer.

In het rechtervenster kiest u voor WEIZIGGEN. Is de waarde niet aanwezig, dan maakt u deze aan via: Bewerken > Nieuw > Tekenreekswaarde. (geeft de sleutel de naam) "Max Cached Icons" in het vakje Waardegegevens geeft u de nieuwe waarde op, bijvoorbeeld (2000). Het maximum is (4096), de minimumwaarde (100). Verlaat het register via: Bestand > Afsluiten. Start de pc opnieuw op om de waarden op te slaan en te laten werken en te laden. Persoonlijk gebruik ik de waarde (3000) en ik moet zeggen de pictogrammen laden zich erg snel op de desktop en daar gaat het om.

Heb je deze sleutel aangemaakt en je denkt van voor mij hoeft dit niet, kun je deze zonder problemen verwijderen. Wel dan weer even opnieuw opstarten!!.

Met vriendelijke groet.