Volledige versie bekijken : Toetsenbord reageert niet!



DKF
27 December 2005, 21:35
Mijn toetsenbord op de andere computert reageert totaal niet, ik heb o.a geprobeerd de probleemoplosser geprobeeerd, ook de appraatbeheer constateert dat het aparraat correct werkt.

Maar ik kan niets opschrijven enzovoort,typen en de extra functies werken ook niet.
Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen!!

MET VRIENDELIJKE GROET DKF

GuntherS
27 December 2005, 21:40
PC al herstart?

Indien ja, het toetsenbord eens uittrekken en opnieuw insteken.
Fout opgelost?

Indien nee:
Het toetsenbord eens aansluiten op de andere pc om te kijken of de fout zich daar ook voordoet.
Doet het probleem zich nog voor?

Indien ja: Toetsenbord stuk.
Indien Nee: Fout bij je computer zoeken. (PC scannen op virussen, spyware, misschien een Hijackthis logje plaatsen op dit forum).

nielsvandesype
27 December 2005, 21:48
Is het een gewoon toetsenbord of een draadloos ? Indien het laatste zorg dat het dichtgenoeg bij de ontvanger en of je toetsenbord geconnect is of indien met batterijen controleer of deze niet plat zijn. Probeer eens de stuurprogramma's te updaten van je toetsenbord door in apparaatbeheer op stuurprogramma bijwerken te kiezen. Anders vrees ik ook dat je toetstenbord stuk is.

DKF
27 December 2005, 22:08
Stuk betwijfel ik, want de NUM-lock brandt wel, daarnaast werkte het gisteravond nog.

DKF
27 December 2005, 22:16
Ik ben nu bezig met een clean-up van die PC, heb ik al een paar maanden niet gedaan. Als het dan niet verholpen is, dan ga ik eens die toetsenbord helemaal schoonmaken.

Anders ga ik maar die oude uit de schuur halen:close

DKF
28 December 2005, 12:37
Weet niemand het probleem, ach ik verspil hierzo mijn tijd :offtopic:

GuntherS
28 December 2005, 13:13
Heb je het geprobeerd om aan te sluiten op de andere pc?
Dit is de makkelijkste manier om achter de fout te komen.


Stuk betwijfel ik, want de NUM-lock brandt wel, daarnaast werkte het gisteravond nog.

Dat is niet altijd waar.
Ik heb hier ook een toetsenbord liggen waarvan een paar inwendige componenten stuk zijn en niet meer bruikbaar is. Terwijl numlock wèl nog werkt.

DKF
28 December 2005, 17:19
Oh, net hoorde ik hier dat er op een paar knoppen water is gevallen, maar dat was in het hoekje waar de NUM-lock staat, waarom is dan die hele toetsenbord kapot? In ieder geval ik snap er geen bal van.


"Op een andere PC uitproberen", nouja. Mijn PC kan toetsenborden met USB-kabel niet ondersteunen, dus dat is wel moeilijk, want de toetsenbord die nu kapot is heeft een USB-kabel en de 2e computer van mij, beschikt niet over USB-kabels en kan ik dus niet testen of het kapot is.

Met vriendelijke groet,
DKF

GuntherS
28 December 2005, 17:32
Het kan zijn dat door dat water dat erop gevallen is, er een kortsluiting ontstaan is waardoor een gedeelte of alles van het toetsenbord mogelijk niet meer werkt. Dat was bij mij het probleem namelijk ook toen.

Peter.B
29 December 2005, 09:15
DKF,

Weet niemand het probleem, ach ik verspil hierzo mijn tijd
maar nu we dat weten


Oh, net hoorde ik hier dat er op een paar knoppen water is gevallen, maar dat was in het hoekje waar de NUM-lock staat, waarom is dan die hele toetsenbord kapot? In ieder geval ik snap er geen bal van.
is het voor ons wel gemakkelijker om te helpen zoeken naar een oplossing.
ik heb dat wel nog nooit zelf gedaan.maar kijk eens om uw klavier open te doen."neem misschien wel eerst een foto van uw klavier,zodat ge weet waar uw toetsen zitten"en probeer eens met een haardroger,uw klavier droog te krijgen.als er zich een echte kortsluiting heeft voor gedaan,zal er anders niet veel meer aan te doen zijn,denk ik.
wil er ook nog eens bij vermelden,dat dit zo van die vragen zijn waar niet direct een pasklaar antwoord kan op gegeven worden en allesinds als er daarna vermeld wordt dat er water is opgevallen.
en dan nog,ge moet eens kijken naar uw eerste post en naar de post waar ge vermeld,dat je hier uwe tijd verdoet.daar is er nog gene dag tussen.

compuchrisje
29 December 2005, 10:27
Uit ondervinding weet ik nu dat water funest kan zijn voor een toetsenbord, zelfs als het zogezegd "vochtbestendig" zou zijn. Schroeven kunnen ze nog altijd niet door onbestaande gaatjes krijgen. Binnen in het toetsenbord zitten plastic vellen met de geleidertjes voor de contacten, als er tussen die (3 à 4) vellen nog maar een klein druppeltje vocht komt, begint de corrosie en de miserie.

DKF
29 December 2005, 22:36
Beste,ivanhoejupilers
ten 1e
Bied ikmijn excuses aan,omdatik nogal ongeduldigwas
detoetsenbord,werkt,nu,wel,behalve,enkele,toetsen, waaronder,de,spatiebalk.
als,ik,bepaalde,toetsen,indruk,bijvoorbeeld:B,dan, komt,dan,opent,venstertje,firefox.
dus,ik,denk,dat,de,toetsenbord,haar,functies,doore lkaar,gegooid,heeft.
Verder werkt alles,prima.op,de,spatiebalk,ctrl,alt,kortom,de,on derste,rij,er werdookgevraagd welketoetsenbordikheb.
hieriseenfoto,vandetoetsenbord,waarhetovergaat.
http://img.2dehands.nl/f/normal/8947174.jpg

Ik,heb,dus,nu,alleen,nog,problemen,met,de,spatieba lk,en,als,ik,enkele,toetsen,indruk,openen,naast de,weergave,van,de,zojuist
ingedrukte,toets,ook,nog,eenfirefox-venstertje.
heb,a.u.b.,begrip,dat,ik,zonder,spatie,dit,bericht ,getypt,heb,vanwege,het,feit,dat,de,spatiebalk,nie t,werkt.
bijvoorbaat,dank,
DKF.

compuchrisje
30 December 2005, 03:54
Ik ben van mening dat dit mag uitgeroepen worden tot de meest originele post van het jaar. het lijkt inderdaad een contactstoornis te zijn. Hoe ben je al tot dit stadium geraakt?

Peter.B
30 December 2005, 09:01
DKF,
excuses zijn aanvaard,zenne ;)
dan wordt het een nieuw toetsenbord,zeker.en op het juiste moment.met het geld dat je krijgt voor uwe nieuwjaar van meter en peter :D
het is indentiek hetzelfde toetsenbord als het mijne,maar het mijne heeft nog niet gezwommen in het water:p

DKF
30 December 2005, 16:12
Toch koop ik geen nieuwe, want het probleem is inmiddels verholpen zoals jullie zien.

Het had waarschijnlijk gewoon rust nodig, want nu werken alle toetsen goed. De spatiebalk is weer gemaakt.

Nogmaals iedereen bedankt voor jullie hulp! En deze topic mag dicht.
Ik heb inmiddels weer een ander probleem:cry:




Hoe ben je tot deze stadium geraakt?

Waarschijnlijk, omdat ik teveel problemen heb gehad en in die desbetreffende topic veel heb gepraat, vanwege mijn ogeduldigheid.