Volledige versie bekijken : Powerpoint presentatie opslaan



sharpei
30 December 2005, 00:36
Beste mensen,

Ik heb een vraagje i.v.m. het opslaan van een powerpoint presentatie.
Als ik een powerpoint presentatie klaar heb, met een paar foto's en wat tekst en ik ga die opslaan, ( opslaan als,powerpoint presentatie ) dan is deze meestal 65 MB GROOT !!!!
Hoe krijg ik deze presentatie kleiner, zodat ik deze presentatie via mail kan versturen ???

Ik heb al meerdere presentaties gezien die meer foto's en dergelijke hebben en deze zijn maar 3 MB Groot.

Hoe doen die doet ?? :close

Groetjes

Mak
30 December 2005, 00:58
Sorry verkeerd van mij zeker.
(sor) (sor) (sor)

J.W.
30 December 2005, 01:31
Klik op bestand - inpakken en wegwezen.
Volg de wizard. succes

Wat heeft "Inpakken en Wegwezen" te maken met het verkleinen van een PP-bestand?
Inpakken en wegwezen dient om een PP-presentatie te verzenden naar personen die de gebruikte lettertype zelf niet bezitten en om een niet-wav bestand (bv mp3) mee te verzenden met de presentatie.

J.W.
30 December 2005, 01:35
Beste mensen,

Ik heb een vraagje i.v.m. het opslaan van een powerpoint presentatie.
Als ik een powerpoint presentatie klaar heb, met een paar foto's en wat tekst en ik ga die opslaan, ( opslaan als,powerpoint presentatie ) dan is deze meestal 65 MB GROOT !!!!
Hoe krijg ik deze presentatie kleiner, zodat ik deze presentatie via mail kan versturen ???

Ik heb al meerdere presentaties gezien die meer foto's en dergelijke hebben en deze zijn maar 3 MB Groot.

Hoe doen die doet ?? :close

Groetjes

Verklein uw muziekbestand, dat zal al hééééél veel MB verschil maken.
Een .wav-bestand is ongeveer 10 MB per minuut lengte. Dat kunt u terugbrengen tot 100 - 200 kb per minuut. Zoek maar eens op het forum "PowerPoint". De uitleg staat daar.

seppe007
31 December 2005, 00:11
Gebruik voor jou foto's Image resizer en voor
je muziek dbpoweramp en de muziek moet altijd wave zijn.:)

J.W.
31 December 2005, 01:11
Gebruik voor jou foto's Image resizer en voor
je muziek dbpoweramp en de muziek moet altijd wave zijn.:)

Waarom dbpoweramp? Het gaat evengoed met de geluidsrecorder.
Waarom altijd .wav? Mag zowel .mid als mp3 zijn.

seppe007
31 December 2005, 01:17
Waarom dbpoweramp? Het gaat evengoed met de geluidsrecorder.
Waarom altijd .wav? Mag zowel .mid als mp3 zijn.

Daar ben ik niet zo zeker van dat het niet altijd wav moet zijn?
Mij hebben ze altijd gezegt dat als je de muziek rechtstreeks invoegd op
de eerste dia het altijd wav moet zijn. Als het niet zo is dan zijn ook de meeste handleidingen op het net mis!;)

seppe007
31 December 2005, 01:27
Waarom dbpoweramp? Het gaat evengoed met de geluidsrecorder.
Waarom altijd .wav? Mag zowel .mid als mp3 zijn.

Trouwens jij zegt zelf dit te gebruiken
zie bijlage

Echt grote .wav bestanden comprimeer je best niet met de Geluidsrecorder. Dan kan deze vastlopen en kunt u uw pc uitzetten door de powerknop ingedrukt te houden. Ik heb dit zelf meegemaakt bij het trachten te comprimeren van een .wav bestand van 58 minuten (ik weet niet hoe groot dat is).
Misschien gebruikt u hiervoor het beste dBpowerAMP Music Converter Of Nero Wave Editor. Comprimeer deze grote bestanden tot een bestand van minder dan 20.000 kb en werk dan verder met de Geluidsrecorder tot u de gewenste grootte hebt bereikt.

__________________
J.W.

J.W.
31 December 2005, 02:04
Daar ben ik niet zo zeker van dat het niet altijd wav moet zijn?
Mij hebben ze altijd gezegt dat als je de muziek rechtstreeks invoegd op
de eerste dia het altijd wav moet zijn. Als het niet zo is dan zijn ook de meeste handleidingen op het net mis!;)

Als u de presentatie gewoon opstuurt zoals met e-mail als bijlage of met yousendit, dus een verwijzing naar één bestandje, zoals hier veel wordt gedaan, moet het muziekbestand wel een .wav bestand zijn. Maar als u gebruik maakt van: "Inpakken en wegwezen" kunt u gelijk welk geluidsbestand (.mid, mp3) gebruiken.
Het geluid wordt dan apart mee opgestuurt, samen, als u dat hebt aangevinkt, met het gebruikte lettertype. Daardoor kan de ontvanger, indien hij/zij niet beschikt over het gebruikte lettertype, toch de presentatie bekijken met het oorspronkelijke lettertype.

J.W.
31 December 2005, 02:16
Daar ben ik niet zo zeker van dat het niet altijd wav moet zijn?
Mij hebben ze altijd gezegt dat als je de muziek rechtstreeks invoegd op
de eerste dia het altijd wav moet zijn. Als het niet zo is dan zijn ook de meeste handleidingen op het net mis!;)

Nog iets: Als u een niet-.wav bestand aan een presentatie wilt koppelen, moet dat op een andere manier gebeuren dan de gewone werkwijze.
Menubalk - Invoegen - Films en geluiden - Geluid uit bestand. Nu kunt u uw .mid of mp3 geluid aan de presentatie koppelen. Als u op het in te voegen geluid hebt geklikt krijgt u een vraag. Klik op ja. Er verschijnt nu een icoontje in de vorm van een luidspreker.
Een tip hiervoor: sleep dit tot onder uw dia, anders blijft het de zichtbaar in de presentatie. Ga nu naar Beeld - Taakvenster - Aangepaste animatie. U ziet nu in het taakvenster een rechthoek met daarin een pijltje naar beneden. Klik op dat pijltje, klik op effectopties en stel alles in zoals u het graag hebt.

seppe007
31 December 2005, 09:33
Sorry dat ik misschien brut over kom maar dat is niet de bedoeling J.W
maar wat ik bedoel als de muziek er in zit moet het toch WAV zijn en als het apart wordt mee gestuurd mag het midi of mp3 zijn.


En ik ben er zeker van dat ik nog veel van jou kan leren.:close :close (a)

Den Jappe
31 December 2005, 11:37
Hallo iedereen,
Laten we even de proef op de som nemen en we proberen alles even uit. Zowel met wav, mp3 en midi.
Zet deze misschien via een up-loader van Ivan even op dit forum. Zo kunnen we even zien wat de voordelen en de nadelen zijn van deze verschilende bestands formaten.

seppe007
31 December 2005, 12:55
Hallo iedereen,
Laten we even de proef op de som nemen en we proberen alles even uit. Zowel met wav, mp3 en midi.
Zet deze misschien via een up-loader van Ivan even op dit forum. Zo kunnen we even zien wat de voordelen en de nadelen zijn van deze verschilende bestands formaten.

Deze is met WAV bestand

http://s56.yousendit.com/d.aspx?id=05FUWRSY8YHD21FJ5J3UXPZXNM

Den Jappe
31 December 2005, 13:46
hallo seppe,
Het adres klopt niet denk ik, deze kan niet worden geopend.

J.W.
31 December 2005, 15:15
maar wat ik bedoel als de muziek er in zit moet het toch WAV zijn en als het apart wordt mee gestuurd mag het midi of mp3 zijn.

Daar hebt u gelijk in, en het is ook de eenvoudigste manier om een PP-presentatie te verzenden.
Als u een .mid of mp3 mee wilt verzenden langs "Inpakken en wegwezen", moet u de presentatie eerst in een map opslaan, dan al de files inpakken met Winrar of Winzip of een ander dergelijk programma. Dan de .zip- of .rarfile opsturen, unzippen of unrarren in een map en van daaruit de presentatie opstarten. Dus een heleboel werk.
De bedoeling van "Inpakken en wegwezen" is niet om de presentatie op te sturen (is gewoon een mogelijkheid), maar om de presentatie op te slaan op een memorystick en te laten afspelen bij een vereniging (sportclub, enz...),firma, buren, vrienden, waar u moet werken met de pc die men daar heeft (en waarvan u niet weet of er de juiste lettertypes opstaan) of anders met uw eigen laptop, indien u die bezit.

seppe007
31 December 2005, 19:30
Deze is met WAV bestand

http://s56.yousendit.com/d.aspx?id=05FUWRSY8YHD21FJ5J3UXPZXNM

Ok mensen er stond een foutje in de url.:wtf: :wtf:

alfons
4 January 2006, 12:40
Zie al dat ik niet hier moet zijn heb al veel pps ontvangen en door gestuurd,er zijn er bij met 20 foto's.als ik er een maak met 6 afbeeldingen dan ka ik die al niet meer verzenden.

J.W.
4 January 2006, 14:45
Zie al dat ik niet hier moet zijn heb al veel pps ontvangen en door gestuurd,er zijn er bij met 20 foto's.als ik er een maak met 6 afbeeldingen dan ka ik die al niet meer verzenden.

Hoe groot zijn die foto's? (MB)
Welke extensie hebben die foto's? (jpg?)
Denk eraan dat, als uw presentatie groter is dan +/- 7 MB, u deze niet meer kunt verzenden als email.

alfons
4 January 2006, 15:35
Hoe groot zijn die foto's? (MB)
Welke extensie hebben die foto's? (jpg?)
Denk eraan dat, als uw presentatie groter is dan +/- 7 MB, u deze niet meer kunt verzenden als email.Heb er al gekregen van meer dan 7MB en verzonden alleen als ik die zelf maak dan zijn ze nog groter en gaat het niet.

Heb net eens gekeken 991MB gekregen en door gestuurd.en nu u

J.W.
4 January 2006, 16:14
Heb er al gekregen van meer dan 7MB en verzonden alleen als ik die zelf maak dan zijn ze nog groter en gaat het niet.

Heb net eens gekeken 991MB gekregen en door gestuurd.en nu u

Er is wel een verschil tussen ontvangen en verzenden. Als u een bestand (presentatie) verzendt van +/- 7 MB komt daar nog opmaak enz... bij, zodat de totale grootte ongeveer +/- 10 MB wordt, dus het maximum.

Een PP-presentatie van 991 MB? Dat is bijna een GB!!!!!!!Bestaat misschien wel (enkele foto's in .tiff formaat is voldoende) maar ik heb zulke nog nooit gezien en nog nooit van gehoord! Verzenden en ontvangen met email? Is wel mogelijk met Yousendit. Maar ik denk dat verzenden dan uren zal duren. En indien u Telenet moest hebben, u zit dan aan 2/3 van uw limiet.
Bij een PP-presentatie moet ge al erg uw best doen om boven de 5-6 MB uit te komen, als u tenminste weet waarmee u bezig bent.

alfons
4 January 2006, 16:59
Als je in een pm je mail opgeeft stuur ik het op dan kun je wikken en wegen .

iiyama
21 March 2006, 16:46
Als ik een email verstuur met powerpoint en die is 30 mb groot ,hoe krijg ik hem kleiner om te versturen naar 3mb ik heb gekeken bij powerpoint maar ik kan hem wel inpakken op cd maar niet voor email.
Wie kan me helpen.
groetjes iiyama

alfons
21 March 2006, 18:18
Ik weet het ook niet.

compuchrisje
21 March 2006, 22:26
Iliyama, heb je office Xp, dan zijn de tips van JW best handig, heb je echter office 2000, kan je niks met mp3 gekoppeld versturen. Dan moet je wel degelijk je muziekbestandje converteren naar wav. Hierbij kan je al een kleine inkrimping maken door de bitrate te verlagen, je test dat best eerst even uit, omdat dat wel wat ten koste gaat van de kwaliteit. De muziek bij een powerpoint is altijd de grootste slokop.
Maar aan je afbeeldingen kan je ook wat doen. Komen die bv uit een reeks foto's met wallpapers? dan staan die ingesteld op 1024*768, voor een powerpoint is een afbeelding van 800/600 pixels ruimschoots voldoende en al een heel stuk kleiner. Dit kan je met je gewone programmaatje voor afbeeldingbeheer, ook bv met Irfanview.
Dan weer een laagje verder: kijk in je ppt, dus waarin je je powerpoint hebt gemaakt of er nog overtollige kaders in staan, alle beetjes helpen.
'k Hoop dat je hiermee al iets verder bent?