Volledige versie bekijken : webcam en headset



reddevel
30 December 2005, 18:45
een vriendin had webcam gekocht en bij het uitpakken de installatie cd door geknipt en de webcam dan maar ingestoken zonder te installeren, ik had daarna de drivers afgehaald van internet en geinstalleerd en het werkte maar nu is het probleem dat wanneer zo de pc opstart en de webcam zit in de usb dan start deze niet op en zonder ingestoken webcam wel de resultaten van aparaten beheer kun je hier zien (http://users.pandora.be/reddevel/allerlei/apparatenbeheer.jpg) en het soort webcam hier (http://www.canyon-tech.com/products/show.cfm/Audio_and_Visual/Accessories/Web_Cameras/CN-WCAM21) dit is het probleem van de webcam. Hopelijk kan er mij iemand goede raad geven??
Het headset zat er bij ingevoegd het was een koopje in kruitvat het type is deze (http://www.canyon-tech.com/products/show.cfm/Audio_and_Visual/Accessories/Acoustic_systems/CN-HS1) maar bij het insteken werkt deze niet. Is er iemand die mij kan helpen met deze problemen??? :close :crazy:

nielsvandesype
30 December 2005, 19:55
Probeer dit eens even verwijder EERST de drivers. Herstart je pc probeer dan de drivers eens te installeren zonder dat de webcam aangesloten. Schakel je webcam pas op het einde in. (hopelijk willen de drivers zich al installeren nog voor dat de webcam aangesloten is). Probeer anders via apparaatbeheer dit uit steek je windows cd-rom in en kies voor installatiebijwerken (bij de vraagtekens).

reddevel
30 December 2005, 20:45
ik heb de drivers al eens verwijderd maar ik blijf die gele vraagtekens behouden moet ik dan de hardware niet eerst terug verwijderen alvorens opnieuw te installeren of ben ik hier verkeerd? :crazy:

nielsvandesype
30 December 2005, 21:06
Dat moet je idd doen (webcam NIET in de usb-poort steken) misschien is het niet opgevallen in mijn groot tekstblok. Dat ik geplaatst had. Waarvoor mijn excuses. Ik heb nl moeite om leestekens te plaatsen.

reddevel
30 December 2005, 21:15
dat gaan we nogmaals uitproberen alvast hartelijk bedankt voor je tip maar nu hoop ik dat er mij nog iemand kan verder helpen wat het headset betreft, daar moet je normaal toch geen drivers voor installeren of wel er steken momenteel spekers in en die werken? Het type van het headset kan je in het eerste bericht terug vinden. Alvast bedankt voor de reacties.

nielsvandesype
30 December 2005, 21:21
Nee meestal zijn die plug and play, soms zit er wel aparte software bij hoor. Ik was even je ander probleem over het hoofd gezien. Probeer het volgende eens :
Typ bij uitvoeren dxdiag druk op enter, ga dan naar het tabblad muziek en kies voor directmusic testen doe dit ook bij het tabblad geluid. Worden er dan problemen gemeld ? Probeer vervolgens dit ga naar start,alle programma's,bureau-accessoires,entertainement,kijk of alles dempen niet aangevinkt is. Ga naar eigenschappen en vink microfoon aan kijk of het geluid daar niet te stil staat of niet gedempt staat.

reddevel
31 December 2005, 14:58
alvast bedankt voor je hulp, nu heb ik nog één vraagje zou ik het hele gebeuren ook niet kunnen verwijderen door een systeemherstel te doen zodat die hardware terug verwijderd is en dan opnieuw installeren of lukt dit niet om hardware te verwijderen?

nielsvandesype
31 December 2005, 18:31
Zou je kunnen doen. Maar er kunnen nog altijd restanten achterblijven die een conflict zouden kunnen geven. Maar in principe zou het geen problemen opleveren. Maar het beste is ze toch gewoon via de uninstaller verwijderen dan ben je 100% zeker. Graag gedaan hoor.