Volledige versie bekijken : snel prefetch ledigen



diedie
30 December 2005, 20:41
de tip die ik plaatste wat betreft snel prefetch ledigen werkt blijkbaar niet, waarvoor mijn excuses, had deze niet eerst getest:close . Ivan is reeds op de hoogte gebracht om deze te verwijderen.
Ik ben ermee bezig indien ok plaats ik hem wel terug
mvg,

Natje1
30 December 2005, 20:55
Het ledigen van de Prefetch map doe je best via het register, ga naar Start -> Uitvoeren en typ regedit, klik op ok.

In het register navigeer je naar: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlset\Contro l\Session Manager\Memory Management\PrefetchParameters

in het rechtse venster klik je op "EnablePrefetcher" en voeg daar de volgende waarde in:

0=Geen Prefetch
1=Prefetch voor alle toepassingen
2=Prefetch van alleen opstarten (aanbevolen)
3=Prefetch van opstarten en toepassingen (Windows standaard)

Na het veranderen van de waarden de register editor afsluiten en de pc opnieuw opstarten.
Op mijn pc staat de waarde op 2.

nielsvandesype
30 December 2005, 21:03
wat is het voordeel er eigenlijk van ? Gewoon extra plaatsruimte. Want als je die map ledigt duurt de opstart toch langer. Of ben ik verkeerd.

Blackwidowpage
30 December 2005, 21:32
Het ledigen van de Prefetch map doe je best via het register, ga naar Start -> Uitvoeren en typ regedit, klik op ok.

In het register navigeer je naar: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlset\Contro l\Session Manager\Memory Management\PrefetchParameters

in het rechtse venster klik je op "EnablePrefetcher" en voeg daar de volgende waarde in:

0=Geen Prefetch
1=Prefetch voor alle toepassingen
2=Prefetch van alleen opstarten (aanbevolen)
3=Prefetch van opstarten en toepassingen (Windows standaard)

Na het veranderen van de waarden de register editor afsluiten en de pc opnieuw opstarten.
Op mijn pc staat de waarde op 2.


Het spijt me maar volgens mij heeft dit niets te maken met het leeg maken van de prefetch map. Je stelt hier alleen maar wat die prefetcht .

diedie
30 December 2005, 22:17
na een tijdje met Windows XP te hebben gewerkt, kan de prefetch map vol raken met verouderde niet meer in gebruik zijnde stukjes programma’s, die uw computer merkbaar vertragen. Dus regelmatig leegmaken is de boodschap
Via het register kan je het uitschakelen maar niet leegmaken
mvg,

gotenks
30 December 2005, 22:25
willen jullie u prefetch map leegmaken?
gebruik dit tooltje ;) gemaakt door men pa (y);)

Natje1
30 December 2005, 22:25
na een tijdje met Windows XP te hebben gewerkt, kan de prefetch map vol raken met verouderde niet meer in gebruik zijnde stukjes programma’s, die uw computer merkbaar vertragen. Dus regelmatig leegmaken is de boodschap
Via het register kan je het uitschakelen maar niet leegmaken
mvg,

Als je in het register de waarde 0 geeft aan EnablePrefetcher dan blijft de map prefetch leeg, met de waarde 0 schakel je de map prefetch uit.

t896743
30 December 2005, 22:34
Als je in het register de waarde 0 geeft aan EnablePrefetcher dan blijft de map prefetch leeg, met de waarde 0 schakel je de map prefetch uit.

Dat lijkt mij de beste instelling, je bespaart schijfruimte en je moet niet ledigen om de veertien dagen. Dus ben ik van plan hiervoor te opteren. Alleen vraag ik me af of de computer dan niet trager zal opstarten??? Heeft die prefetch een invloed op uw opstarten??? Indien niet zie ik niet in waarom je die prefetch inderdaad niet zou leeg houden. Iemand die hierover uitsluitsel kan brengen?
Groeten;
DG

compuchrisje
30 December 2005, 22:37
Prefetch heeft te maken met je wachtwoorden, soms heb je die ooit eens ingevoerd voor één of andere site, en zelfs al gebruik je die niet meer, toch staat het er te staan, nutteloos dus. Prefetch mag zeker en vast al eens leeggemaakt worden, kwestie van overtollige ballast kwijt te raken. En trager? enkel de eerste inlogs op je vaste sites dus éénmalig.

diedie
30 December 2005, 22:38
Natje1 Als je in het register de waarde 0 geeft aan EnablePrefetcher dan blijft de map prefetch leeg, met de waarde 0 schakel je de map prefetch uit
tja je zegt het toch zelf met de waarde 0 schakel je de map uit dus waardoor hij leeg blijft. Is toch logisch hé
En in het register staat de waarde (zoals in u geval en eveneens bij mij) op 2
Met het bat-bestand dat ik wil maken maak je snel de map leeg zonder via de verkenner te moeten gaan.
.@gotenks (.@gotenks) het zip-file vind ik persoonlijk ook niet zo evident maar toch bedankt.
mvg,

t896743
30 December 2005, 22:41
Prefetch heeft te maken met je wachtwoorden, soms heb je die ooit eens ingevoerd voor één of andere site, en zelfs al gebruik je die niet meer, toch staat het er te staan, nutteloos dus. Prefetch mag zeker en vast al eens leeggemaakt worden, kwestie van overtollige ballast kwijt te raken. En trager? enkel de eerste inlogs op je vaste sites dus éénmalig.

Dus conclusie : je hebt er niets bij te verliezen om die registersleutel aan te passen en te kiezen voor de O-optie zodat je prefetch-map leef blijft. Dat is ook wat Wout Grotenhuis aanraadt in zijn thread over Windows Pro en XP installeren. Ik zal zodoende die aanpassing uitvoeren.
Bedankt voor uw reactie;
groeten;
DG

Natje1
30 December 2005, 22:44
Hier nog een batch file voor de map prefetch te ledigen:

c:
cd \
cd c:\windows\prefetch
del *.* /q

Kopieer de tekst naar kladblok en sla het op als een batch file, getest en het werkt.

skinny
31 December 2005, 09:27
Via deze link vind je een freeware tool die het nodige doet :

http://www.majorgeeks.com/download.php?det=2495

diedie
31 December 2005, 14:12
Natje1 Hier nog een batch file voor de map prefetch te ledigen:

c:
cd \
cd c:\windows\prefetch
del *.* /q


Bedankt Natje heb door U de fout in mijn batch file gevonden, iets kleins maar belangrijk
mvg,

diedie
31 December 2005, 14:34
Dit was mijn bestand en eveneens werkt het nu net als het bestandje van Natje


@echo off
cd\
cd windows\prefetch
echo J | del *.pf


Even ter inlichting
@compuchrisjeprefetch heeft niets met wachtwoorden te maken maar is meer een manier van laden van opdrachten uit het geheugen van de computer. Telkens je een programma opstart plaatst hij een stukje in die map met de bedoeling dat dit dan de volgende keer sneller kan opstarten. Het probleem is dat na verloop van tijd de map komt vol te staan met bestanden die niet meer worden gebruikt.
mvg,

Perigo17
2 February 2006, 13:37
Mijn prefetch bestand is op dit moment ongeveer 6,5 Mb groot. In het register staat voor prefetch, code 3 (Windows standaard). In een tijd waarin men met harde schijven van 100 en meer Giga werkt, vind ik die 6,5 Mb te verwaarlozen. Ik ben ermee akkoord dat prefetch af en toe eens leeggemaakt wordt om resten van applicatie's die toch niet meer op de pc staan te verwijderen. Maar ik vind het wat overdreven om voor die 6,5 Mb die je uitspaart aan disc space, prefetch uit te schakelen.

Mimosa
2 February 2006, 15:32
Ik ledig die regelmatig via verkenner ;)

Natje1
2 February 2006, 15:50
Ik heb hier een bestandje waar je snel en veilig de Prefetch map mee kan ledigen.

http://users.skynet.be/fa863407/1.JPG

Download:
http://users.skynet.be/fa863407/setc_prefetch.exe

Mosquitos
2 February 2006, 23:47
Citaat:

@echo off
cd\
cd windows\prefetch
echo J | del *.pf

Het werkt toch.
Maar ik begrijp niet goed waarom die echo er staat want dat dient toch alleen maar om tekst te tonen,ale dat denk ik toch.
En de meeste hebben denk ik toch CCleaner en daar kan je bv de prefetchmap toch leegmaken als je ze bij persoonlijke mappen instelt.

goldfinger
26 May 2006, 03:36
:) Hou ons op de hoogte

gabriel
26 May 2006, 16:38
hey
behouden foute info is het zinloos om deze map te ledigen , bij een heropstart word ze opnieuw gevuld , het kan enkel uw sisteem vertragen ???
zie http://www.bootdisk.com 266 may 2006

2B's
26 May 2006, 21:28
Ik heb die Prefetch uitgeschakeld maar vraag me niet meer hoe. Ik heb dat ergens op dit forum toch eens gelezen en onmiddellijk gedaan. Zorg tijdig voor goede back-up. Systeem herstel en prefetch kunnen dan zonder zorgen uitgeschakeld worden.