Volledige versie bekijken : problemen met internetkaart



reddragon
30 December 2005, 20:45
Telkens ik mijn pc opstart komt er een blauw scherm met de foutmelding DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL" met daarin vermeld dat er iets mis met dat bestand ar5211.sys .

weet er iemand hoe je dat moets oplossen zodat ik het bauwe scherm niet meer krijg met deze foutmelding.????

ps. ik weet dat het iets te maken heeft met mijn draadloze internetkaart omdat ik het al opgezocht heb op internet maar ik vind geen oplossing. de naam van mijn internetkaart is TOPCOM SKYRACER PRO PCI 154;

reddragon
31 December 2005, 09:46
weet echt niemand hoe ja die foumelding kan oplossen ?????:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(

Nikolas
31 December 2005, 13:01
Ga eens naar je apparaatbeheer, en daar klik je met je rechtermuisknop op die kaart, ga naar eigenschappen en kies als tabblad bronnen.

Daar zie je staan: IRQ en dan een getal.
Doe dan hetzelfde bij je souncard. Staat daar hetzelfde getal bij IRQ?
Kan ook bij een andere kaart zijn (ook onboard!), dus kijk die dan ook eens na.

Zoja, dan is het een IRQ-conflict. Twee kaarten mogen namelijjk nooit hetzelfde IRQ hebben.
Je zou dan in je BIOS (of in Windows zelf, weet het niet precies) het IRQ van één van de twee moeten veranderen.

reddragon
31 December 2005, 14:21
het probleem ligt ergens anders. maar toch bedankt voor de hulp!:)
zijn er nog mensen die een oplossing weten?

Nikolas
31 December 2005, 14:34
En is het opgelost met een BIOS reset?

reddragon
31 December 2005, 16:26
hoe moet je dat doen resetten van de bios.? maar ben ik dan ook al mijn bestanden kwijt?

Nikolas
31 December 2005, 16:46
Lees hier op een andere site een andere oplossing: heb je wel de goede drivers voor die netwerkkaart geïnstalleerd?

reddragon
31 December 2005, 16:58
normaal wel er zat een CD-rom bij die internetkaart. met daar de drivers.
maar ik heb het probleem nog altijd!:(

Nikolas
31 December 2005, 17:10
Download eens de allernieuwste drivers voor je netwerkkaart...
Kijk eens op de website van je fabrikant...

reddragon
31 December 2005, 17:13
heb ik gedaan maar dat zijn 3 bestanden er zit geen setup bij. maar waar moeje die drie bestanden dan plaatsen??????

Nikolas
31 December 2005, 17:22
Staat normaal bij de uitleg over die driver, mag ik eens die link?

Heb ook dit gevonden op een ander forum:


Re: xp setup stopt: blue screen DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Okido, thanks allemaal! De uiteindelijke oplossing was: WinXP met SP1 installeren en geen SATA gebruiken.. waarschijnlijk een driver issue...

Je kunt dat ook eens proberen...(met dank aan dipsy voor de link)

reddragon
31 December 2005, 17:26
kheb het al gevonden. ik heb het gedaan met zoeken via appaartenbeheer en zo gezocht naar die drivers die ik heb gedownload en het is gelukt denk ik. ga nu mijn pc een keer laten heropstarten.:)

Nikolas
31 December 2005, 17:58
Joepie! Laat nog iets weten hé :D

reddragon
31 December 2005, 18:38
kheb hem dus heropgestart en er komt GEEN FOUTMELDING :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) MERCI é

Nikolas
31 December 2005, 18:46
kheb hem dus heropgestart en er komt GEEN FOUTMELDING :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) MERCI é

Graag gedaan, deze mag op slot :D