Volledige versie bekijken : Reisplannen



lector.h
2 January 2006, 11:48
Lectori Salutem !
Een gezond en geslaagd 2006 gewenst !

Tomtom'ers,

Ik heb een pocketPC, (mio 168) met thans Tomtom 5. (vroeger Alturion)
Ik ging er vorig jaar mee op reis van België naar Italië.
Daar ik een paar keer vastliep op de GPS, met Alturion, heb ik nu TT5.
Ik heb major roads, en de Europa-landen.

Nu m'n vraag:
Wie ging al op reis door meerdere landen, en hoe werkt men?
Stel ik de route in van België tot m'n eerste slaapplaats in Duitsland met Major Roads ?
Of plan ik de route met Benelux tot aan de grens met luxemburg en steek ik daar de Duitse kaart in voor duitsland tot aan de grens met Oostenrijk en dan de Oostenrijkse etc... ?
Graag enkele tips.
Hier op dit forum of anders pm ?
dank u. :)

Clioke16V
2 January 2006, 13:36
Ik kan geen antwoordt geven op jou vraag, ik ben nog maar tot in duitsland gereden met TT5. Maar als je nu naar italië wil, kan je ook de PLUS map van italië kopen en dan heb je die major roads of europe niet meer nodig + moet je niet telkens van kaart zitten wisselen.

tsjonker
2 January 2006, 23:07
Je hebt enkele mogelijkheden (puur theoretisch gesproken want ik ben zo ver nog niet gereden):

Je schaft je Italy plus aan waar de major roads geïntegreerd in zijn. D.w.z. dat je van thuis direct naar het juiste adres in Italië kan rijden. Om dan terug naar huis te rijden gaat hij je naar een stad in jouw buurt navigeren, maar niet naar je huis. Maar ik veronderstel dat je in je buurt wel een beetje de baan kent.

Wil je in Duitsland stoppen, dan kun je een tussenstop invoegen in je navigatieplan maar er is kans op dat TomTom je maar ergens in de buurt van je stop zal brengen want je rijdt immers eerst op de major roads (die in de plus kaart zit). Waardoor je dan terug de detailkaart van Duitsland zult nodig hebben.
De plus kaarten zijn heel handig als je in een keer doorrijdt naar je bestemming. Zo niet, zijn ze niet echt nuttig en nemen ze te veel plek in op je kaartje.

Zonder de plus kaarten zou ik opteren om met de major roads naar duitsland te gaan en daar te wisselen naar de detailkaart van duitsland. Als je daar terug vertrekt wissel je gewoon terug naar de major roads.