Volledige versie bekijken : Computer valt op standby door Driver Grafische kaart



DlennartD
3 January 2006, 22:21
Hallo,

Ik heb een pc met daarin een Grafische kaart van ASUS, Radeon 9200 SE 128 MB.
Daarbij een cdtje met software voor de drivers van ATI.
Als ik deze installeer is er nix aan de hand, he twerk goed enzo, maar als ik een nieuwere versie van internet download kan ik deze niet installeren, maar dat is opzig het probleem niet.
Als ik opnieuw opstart dan kom ik het windows laad scherm tegen (windows xp) en daarna valt ie in standby mode, als ik dan op een willekeurige toets druk gaat ie er 3 seconde uit en valt ie weer in de standby mode, en dat blijft zo maar doorgaan, of terwijl, ik kan de computer niet meer gebruiken. Dus ik heb nu via veilige modes de drivers weer verwijdert en nu kan ik de computer weer gebruiken, maar de grafische kaart werkt niet goed, maar steeds als ik wat probeer met de drivers krijg ik het zelfde probleem weer.
Weet iemand hier meer van, vertel het me alstublieft?

Greetz,

DlennartD

nielsvandesype
4 January 2006, 13:54
Probeer anders eens de asusdrivers zelf : http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us Normaal zouden die van de ati site correct moeten werken. Je moet wel ALTIJD de voorgaande drivers verwijderen. Probeer dit eens even ga naar start,configuratiescherm,prestaties en onderhoud,enegeriebeheer,hier kan je instellen wanneer je systeem in stanby modus moet gaan verhoog die waarde of ze op nooit vergeet niet te bevestigen met toepassen en ok. Welke driverversie gebruik je nu ? Dit kom je te weten door bij uitvoeren dxdiag in te typen op ok drukken dan naar het tabblad beeldscherm te gaan ,versie geef ook de datum.

DlennartD
4 January 2006, 16:29
Ik heb nog een andere Grafiche kaart geplaatst, alle oude drivers verwijdert en dan de ASUS drivers van die kaart geinstalleerd, maar k blijf het zelfde probleem houden, altans, hij doet het goed, totdat ik gebruik wil maken van een andere gebruikersacount, dan valt ie weer terug in dezelfde aude fout. De oude grafische kaart draait btw wel goed met de ATI drivers in de andere pc.

Spoorzoeker
6 January 2006, 20:56
Zet in het bios je AGP kaart eens terug van 8 naar 4x.

Bij mij hielp het. Na enige tijd kun je dan weer terug naar 8x.
Het is raar, maar het werkt.

Het gebruiken van standaard ATI drivers gaat goed, pak ik betere/getweakte
dan heb ik al heel snel problemen.

de beste oplossing ?. De volgende keer koop ik weer Nvidia. :p

DlennartD
8 January 2006, 00:52
Ik heb m ingesteld op 4x, ik d8 even dat het over was, maar nadat ik men wachtwoord had ingetypt bij het openingsscherm kwam ik weer in het zelfde ritme terecht, hij viel weer steeds op standby, elke keer als ik op een toet drukte kan ik heel ffe 3 seconden wat doen en hij valt weer in standby, en als ik snel genoeg op men gebruikersnaam klik en mijn wachtwoord invoer laad ie men acount en valt ie niet meer in standby, best irritant, vooral omdat het de computer van me ouders is en die zijn niet zo snel.
Ik heb de drivers er weer afgegooit en de agp weer op 8x gezet, nu kan de computer weer normaal gebruikt worden, het eenige probleem is nu dat games niet lekker gamen en als je wilt scrollen of iets dergelijks dat het niet soeppel gaat maar met flinke schokken.

nielsvandesype
8 January 2006, 14:15
Het probleem ligt zo wie zo bij die ene account. Want je zegt zelf dat het op jouw account niet gebeurd. Dan is er daar iets misgelopen met de installatie van de drivers of is er daar een probleem.

DlennartD
8 January 2006, 16:17
kijk, het light neit aan de acoutn, als het eenmaal is gelukt in te loggen op een acount doet ie niet mee rop standby gaan, tenminste, hij begins weer met standbyƩn als je de computer weer opnieuw opstart.

nielsvandesype
8 January 2006, 19:11
Heb je ook al standby op nooit gezet in energiebeheer ? misschien ligt het ook aan een enegerieschema. Want op het eerste zicht zie ik bij mij (heb ook een ati kaart nergens iets in dat je pc in standby zou doen kunnen gaan).

Ik had mij op deze zin van jouw gebaseerd : hij doet het goed, totdat ik gebruik wil maken van een andere gebruikersacount, dan valt ie weer terug in dezelfde aude Dan heb ik het mis begrepen.

DlennartD
11 January 2006, 13:19
bij energiebeheer staat alles op nooit, maar ik had ook nog een computerbedrijf geraadpleegd en die zijden dat het misschien aan mijn mainboard kon liggen, dus dit ga ik eens testen, ik laat het jullie weten als het is gelukt.

greg
11 January 2006, 23:00
ligt idd aan een fout in het moederbord

yntse
11 January 2006, 23:12
ik heb dit ook eens bij een kennis aan de hand gehad en daar was het opgelost door de vernieuwingsfrequentie van het scherm op 60hz te zetten (zeker als het een tft scherm is)

groeten

DlennartD
18 January 2006, 17:15
heb m opengeschroefd, alle snoertjes nog eens extra vastgeduwd, alle ledjes eruit gehaald behalve van de aan knop, en nu doet alles het prima met de drivers. :D

leen
10 February 2006, 17:16
vraagje als ik gebruikersacount wil opene lukt niet krijg melding:de syntaxis van de bestandnaam mapnaam of volumenaam is onjuist wie kan mij helpen alvast bedankt

g_man
10 February 2006, 18:48
Welk moederbord heb je? Daar ik lees dat je met een Gforce gewerkt hebt, dan ALLE drivers eraf gegooid hebt en dan een ATI geinstalleerd. Als je nu een mobo hebt met een nforce chipset, heb je waarschijnlijk ook deze drivers eraf gekegeld en dat kan die problemen geven. Dus heb je een mobo met een nforce chipset, installeer dan eens de nforce driver eens opnieuw.