Volledige versie bekijken : microsoft word



babsje810
5 January 2006, 23:14
hallo iedereen
ik heb een vraag
bestaat er geen programma dat al je fouten op lost (typ fouten) ant ik moet het allemaal verbeteren
(mijn auto correctie staat aan )
alvast bedankt
graag reactie


groetjes babajse810

compuchrisje
5 January 2006, 23:27
Met autocorrectie ben je er al een beetje, maar een volledig correctiepakket bestaat er voorlopig nog niet. Als je echt problemen hebt met de spelling of de vervoegingen, raad ik je aan om alles per alinea luidop te lezen. Dan hoor je of iets niet echt vlot klinkt. En voor de rest: toch een beetje leesvoer zoeken om bij te blijven. Het is net als fietsen, je leert het niet echt af, maar de vlotheid is er wel vlug uit.

robbedoeske_007
5 January 2006, 23:34
ik heb op de website van offich iets zien staan over autocorretie mar ik denk datik verkeerd gezien heb ga snel nog eens kijken goed

nielsvandesype
6 January 2006, 00:35
Zo hard moet je niet vertrouwen op de spellingscorrectie hoor van word. Er blijven gegarandeert nog fouten staan.
Je hebt wel aparte software zoals de van daele of heel uitgebreide software maar daar moet je wel redelijk wat voor betalen. Maar die programma's kunnen ook niet het juiste woord aanbieden dat in jouw context past.

J.W.
6 January 2006, 00:43
ik heb op de website van offich iets zien staan over autocorretie mar ik denk datik verkeerd gezien heb ga snel nog eens kijken goed

Als u uw tekst gaat verbeteren met autocorrectie, staat u nog hééééééééél veel werk te wachten. :D

compuchrisje
6 January 2006, 01:19
Juist, en die auto-correctie van Niels stond dus niet op, haha, gegarandeerd is niet met -t.

J.W.
6 January 2006, 01:41
Juist, en die auto-correctie van Niels stond dus niet op, haha, gegarandeerd is niet met -t.

Die van u ook niet. :D

nielsvandesype
6 January 2006, 13:39
Ik heb problemen met mijn spelling. Vooral met d,dt,t. Dit even de terzijde. Dankzij autocorrectie kan ik toch nog redelijk wat juist schrijven(maar toen ik die post maakte heb ik niets gecontroleerd). Maar je hebt wel een punt compuchrisje. Sorry voor het even offtopic gaan.

rick
6 January 2006, 13:57
Je kan ook het Groene Boekje installeren. Daar zit ook een spellingscorrecter in.
Of als je het helemaal gemakkelijk wil, kan je inspreken met Dragon Naturally Speaking. Maar daarmee leer je natuurlijk niet spellen.

robbedoeske_007
6 January 2006, 17:14
waar kun je dat groene boekje vinden???? zou het ook graag hebben

J.W.
6 January 2006, 17:32
Ik heb problemen met mijn spelling. Vooral met d,dt,t. Dit even de terzijde. Dankzij autocorrectie kan ik toch nog redelijk wat juist schrijven(maar toen ik die post maakte heb ik niets gecontroleerd). Maar je hebt wel een punt compuchrisje. Sorry voor het even offtopic gaan.

Autocorrectie heeft weinig of niets met spelling te maken. U bedoelt waarschijnlijk "Spellingcontrole". Dit onderdeel kijkt na of een woord wordt geschreven zoals het in het gebruikte woordenboek staat.

"Autocorrectie" wordt gebruikt om woorden die u regelmatig fout intypt automatisch te verbeteren. U geeft in Autocorrectie de foute schrijfwijze in en daarnaast de correcte. Nu zal Autocorrectie het door u fout getypte woord vervangen door het juiste, maar enkel dat en niets anders.

traffic
6 January 2006, 17:48
Het groene boekje en dat zet zich automatisch in word werkt perfekt bij mij

compuchrisje
6 January 2006, 17:58
http://woordenlijst.org/
het online groene boekje, maar dan moet je toch telkens de woorden opzoeken, dus nog altijd extra werk. Een installatieversie ervan kan je integreren in je Word en zou dus al een flinke hulp kunnen zijn. Maar nooit volledig op zulke hulpmiddelen vertrouwen! Een juiste taalwending moet je nog altijd zelf kunnen toepassen.

nielsvandesype
6 January 2006, 19:05
@J.W. : je hebt idd gelijk. Ik bedoelde eigenlijk de spellings en grammaticacontrole. Maar ik wist even de naam er niet van.

babsje810
6 January 2006, 20:40
Je kan ook het Groene Boekje installeren. Daar zit ook een spellingscorrecter in.
Of als je het helemaal gemakkelijk wil, kan je inspreken met Dragon Naturally Speaking. Maar daarmee leer je natuurlijk niet spellen.
waar vind ik dat groene boekje
groetje babsje810:)

robbedoeske_007
6 January 2006, 22:11
het heelft een helen tijd in de map free binaries gestaal maar dat is van 2 weken geleden al dus denk niet dat het er nog zal op staan

anders eens in google intypen he je weet maar nooit

rick
8 January 2006, 13:06
Het Groene Boekje is natuurlijk ook in de winkel te vinden:D

robbedoeske_007
8 January 2006, 18:42
en hoeveel kost dit dan????

J.W.
8 January 2006, 18:45
en hoeveel kost dit dan????

http://www.computerboek.nl/boekeninfo.asp?CODE=xmhiqcbcqr

+/- € 30 voor beide samen.

Tiger
17 January 2006, 00:19
helukig ben ik leerraar neterlants en maak dus nooit geen vouten. :D

de jean
17 January 2006, 07:38
waar kun je dat groene boekje vinden???? zou het ook graag hebben

http://www.hcw.be/hcwcs/p.asp?p=G2814

babsje810
17 January 2006, 22:16
das wel duur he voor da groene boekje

de jean
18 January 2006, 07:23
das wel duur he voor da groene boekje zelf een goedkoop schrijven ej ... :evil:

robbedoeske_007
18 January 2006, 14:02
ik denk dat ze dat niet kan

J.W.
18 January 2006, 17:00
het heelft een helen tijd in de map free binaries gestaal maar dat is van 2 weken geleden al dus denk niet dat het er nog zal op staan

anders eens in google intypen he je weet maar nooit

Ga daar eens terug kijken!

Milo
24 January 2006, 17:35
euhm kijk eens in het forumtopic USENET onder gespotte software ;-)