Volledige versie bekijken : vast naar draadloos. tips ?

Ludanto
22 mei 2005, 13:21
hey, ik heb nu een belgacom adsl go plus abbonement met een alcatel speedtouch usb modem. Ik zou graag draadloos willen werken en ook op 2 pc's (nu is het telkens de modem met verlengsnoer verplaatsen van laptop naar pc)

hoe moet ik dat nu doen ? andere modem kopen ? ander abbonement aanvragen ?

of naar telenet overstappen ? ze voeren nu een actie van 69 euro voor installatie ofzoiets.. en daar dan expressnet nemen ?

mvg

Spoorzoeker
22 mei 2005, 22:21
Een router kopen waar je je usb op aan kunt sluiten ?.
Of bestaat zoiets niet ?. Het is het proberen waard.

Kokki
22 mei 2005, 22:35
Als je content bent van ADSL zou ik niet overstappen.
Wat je modem betreft zou ik je een draadloze modem/router aanraden. Officieel moet je natuurlijk ook een ADSL go met multi nemen dan, maar dat is officieel he :mondtoe: ;)

Belkin is niet slecht. ALs je iets koopt zou ik zeker ene nemen die IEEE 802.11g ondersteunt. IEEE 802.11b is de oudere versie. Er zijn tegenwoordig ook al modem/routers voor ADSL2.
Het ligt er dus aan hoeveel geld je wilt uitgeven. Je kan altijd eens naar de Belgacom winkel gaan om te kijken wat die aanbieden, maar laat je dan geen multi aansmeren :) . Als je ene van Belgacom koopt kan je natuurlijk ook bij hun terecht voor support

Groetjes

Ludanto
22 mei 2005, 22:46
okay bedankt !

zou bv http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/productCategory.jsp?dcrName=ad_mod_wrl een goede modem zijn ?

die bovenste ?

en ik moet niet persé naar multi overstappen ??

zijn er dan omweggetjes ? ;)

Kokki
22 mei 2005, 22:50
Ik heb die zelf niet, maar hij ziet er wel goed uit ja. Er zijn geen omwegjes voor die multi, je moet het gewoon niet vertellen. :D Of Skynet het nu kan zien of niet, daar blijf ik buiten maar het is zo dat ze wel iets anders te doen hebben dan dat allemaal te controleren:D
Naar buitenuit heb je 1 IP-adres. Met z'n vieren tegelijk betekent dus de normale snelheid verdeelt over 4.

Groetjes

Ludanto
22 mei 2005, 22:52
ah k, dus we kunnen met een laptop en pc tegelijk online ?

Kokki
22 mei 2005, 22:58
Ja natuurlijk, maar beiden moeten dan wel een draadloze netwerkkaart hebben (of adapter). Je hebt ook modem/routers waar je 4 pc's met draad en een groot aantal draadloos kan aansluiten. Die van Belgacom heeft dat wel als ik dat goed gezien heb. Voordeel hiervan is natuurlijk dat je de pc met een kabel kan aansluiten en dat je dan geen last hebt van storingen van het draadloze gedeelte. Met je laptop kan je dan door het ganse huis wandelen :D

Ludanto
22 mei 2005, 23:12
zoals die netwerkkaart en adapter onderaan de site ?

heel hard bedankt.

Ik heb geen nadelen met adsl alleen dat de verbinding nogal geregeld uitvalt, maar dat komt door de usb modem denk ik

Kokki
22 mei 2005, 23:17
Uitvallen van verbinding? Dan moet je eens naar de helpdesk bellen en om een lijntest vragen. Met een USB-modem heb je wel eerder last van wegvallende verbindingen dan met ethernet, maar het kan ook aan de afstand tussen je huis en de centrale liggen.

En idd zoals die twee onderaan de pagina (adapter+kaart) maar heeft je laptop geen ingebouwde kaart? Bij vele laptops is die nl al ingebouwd.

Edit: kan ook liggen aan slechte binnenbekabeling of een slechte splitter enz.

Ludanto
22 mei 2005, 23:31
weet niet of er al een kaart is ingebouwd, hoe kunt ge dat zien ?

Snoepy
22 mei 2005, 23:46
Wireless of WiFi

Dit is een heel goede en snelle oplossing voor je probleem.

Gewoon een acces-point plaatsen. kijk wel even naar de aansluiting die je nodig hebt.

USB of Netwerk of Tel

En dan gewoon in ieder pc een usb-stikje

Wireless moet je niet te moeilijk maken, gewoon een open systeem zodat iedereen er op kan en je MAC filter inschakelen. Zo kan jij er alleen op met de pc die dat jij wil.

Geen gezever met passworden en geen inlog problemem.

En de meeste Accses points met router hebben een firewall ingebouwd.

Dit stond in het boekje van de Makro maar er zijn er nog veel waar je kan uit kiezen hoor.
Ieder pcwinkelke heelt zo wel iets in huis (normaal)
http://www.makro.be/folder/2005011/2005011/makro2005011S1/html/images/Medium/2020304_041214_155600.jpg
US ROBOTICS
Wireless starter kit

Ondersteunt 11 Mbps, 22 Mbps, 100 Mbps en 125 Mbps - bestaat uit USR 125 Mbps Wireless Turbo Access Point & Router en de USR 125 Mbps wireless Turbo PC card

prijzen zijn voor een access point +-60€ & de usb-stikjes +- 25€

Je moet daar allemaal niet te duur in gaan. Je hebt daar ook geen 20 pckes staan he.

(Er is ook nog een plc systeem op de markt maar das nog toekomst muziek of beter ne standaard aant worden ik duitsland, zal dus ook wel eens tot hiet geraken)

Alle veel succes met je netwerkje.
Blijf maar bij je providerke he. Als je er geen probleem mee hebt moet je niet veranderen.

Kokki
23 mei 2005, 17:54
Kijk eens bij configuratiescherm, systeem, tab hardware, apparaatbeheer. Zit daar iets tussen wat op een draadloze netwerkkaart lijkt. Als je een redelijk nieuwe laptop hebt, dan heb je veel kans dat ie erin zit. Als je vrije PCMCIA sloten hebt, dan zijn deze voor een externe kaart in te steken.

Groetjes

Ludanto
23 mei 2005, 20:07
bij netwerkadapters staat : -Atheros AR5001X Mini PCI Wireless Network Adapter

Als ik trouwens op school zit heb ik geen kaart nodig voor langszij te steken, oudere pc's wel..

deze laptop is van september vorig jaar..

Wayne
23 mei 2005, 21:41
elk heeft zijn eigen ervaring en ze vinden allemaal zelf dat hun router de beste is
Persoonlijk zou ik opteren voor Belkin.
Levenslange garantie
goede support zowel overdag als snachts 24/24
en het nummer is gratis
Waarom dan nog twijfelen.
www.belkin.com

Ludanto
31 mei 2005, 21:32
ik heb me vandaag die van philips aangeschaft en ook zo'n wireless usb dingetje. Ik zit nu met dat usb toestel online, maar ik vraag me af of die netwerkkaart van mij niet voldoet ?

Snoepy
1 juni 2005, 00:15
ik heb me vandaag die van philips aangeschaft en ook zo'n wireless usb dingetje. Ik zit nu met dat usb toestel online, maar ik vraag me af of die netwerkkaart van mij niet voldoet ?

Wat wil je met je netwerkkaart doen? Is dat ééntje voor met de kabel of ook draadloos?

Ludanto
1 juni 2005, 09:21
ik wil er thuis draadloos mee op itnernet. nu gebruik ik nog een wlan adapter en ik vraag me af of i kdie wel nodig heb ?

Ludanto
2 juni 2005, 15:45
enne ?

Kokki
2 juni 2005, 17:39
Ik denk het niet. Als je die adapter niet hebt insteken, vindt die Atheros dan het netwerk niet? Als je al beveiliging hebt ingesteld (vb. WEp) dan moet je die natuurlijk ook ingeven voor die Atheros-kaart. (eigenschappen draadloze verdinding)

Succes

Snoepy
12 juni 2005, 01:09
(a) Voor je systeempje een beetje onder controle te hebben hier (http://www.ivanhoejupiler.be/showthread.php?t=4936) een paar tip's(a)