Volledige versie bekijken : e-mailen zonder outlook express



vrnmmn
14 January 2006, 11:58
Iemand zond mij een excel-document RECHTSTREEKS via:Bestand>zenden>email adres...
Het kwam niet toe.

Eveneens kon afzender niet zien dat dit document werd verstuurd.
Nochtans is het vaak nuttig om word-bestanden, excelbestanden, powerpointbestanden...rechtstreeks te verzenden en dus niet als bijlage te sturen met een e-mail.
Wie kan hier helpen???
Met dank!

Baloeke
14 January 2006, 13:39
Ik heb dat systeem, dat je aanhaalt eigenlijk nog nooit uitgevoerd.
Als ik een excelfile en word doc of gelijk wat, wil doorsturen naar iemand zal ik steeds en altijd werken via mijn outlook.
Ik kan daarmee controleren of die file verzonden is. een foutje in een email adres is snel gebeurt.

spruit
14 January 2006, 14:43
als hij niet toekwam, en de afzender ziet hem niet staan bij verstuurd, tja, dan is hij niet vertrokken zekers..;)
Als je wil, een excel- of wordfile in de mail versturen zonder bijlage, dat ga je gewoon in word/excel naar bestand, verzenden naar e-mailadres...dan staat dat in de mail zonder bijlage...
Let wel, ik werk met m outlook, dus kweet niet echt of dit met outlook express ook werkt, maar kheb zo'n vermoeden van wel...

ootje
14 January 2006, 15:03
je hebt toch een outlook profiel ingestled?

bij mij is hij aangekomen

en toch niet bij junkmail fzo?

phwp
14 January 2006, 16:31
Iemand zond mij een excel-document RECHTSTREEKS via:Bestand>zenden>email adres...
Het kwam niet toe.

Eveneens kon afzender niet zien dat dit document werd verstuurd.
Nochtans is het vaak nuttig om word-bestanden, excelbestanden, powerpointbestanden...rechtstreeks te verzenden en dus niet als bijlage te sturen met een e-mail.
Wie kan hier helpen???
Met dank!

ik heb het even nagekeken bij mijn computer. Maar als ik op die manier een bestand verstuur wordt automatisch mijn standaardmailprogramma (Outlook) gestart. Het door mij, op deze wijze, verzonden mailtje stond ook gewoon bij de verzonden mails.
Er zijn overigens twee manieren om op deze manier een bestand te mailen, opgenomen in het mailtje of als bijlage bij het mailtje.

Mimosa
16 January 2006, 22:05
als hij niet toekwam, en de afzender ziet hem niet staan bij verstuurd, tja, dan is hij niet vertrokken zekers..;)
Als je wil, een excel- of wordfile in de mail versturen zonder bijlage, dat ga je gewoon in word/excel naar bestand, verzenden naar e-mailadres...dan staat dat in de mail zonder bijlage...
Let wel, ik werk met m outlook, dus kweet niet echt of dit met outlook express ook werkt, maar kheb zo'n vermoeden van wel...
Is ook zo voor Outlook Express! En normaal kan je dat wel zien staan tussen je verzonden items! Tenzij dat uitgevinkt staat en hij dus geen enkele mail bij verzonden items steekt (dan zul je 't daar ook niet vinden)

zariash
16 January 2006, 22:07
het kan ook zijn de de fire wall het verzenden blokkeeert want dat is bij mij het geval
grtjs

compuchrisje
16 January 2006, 22:37
Heb het antwoord al ergens in een ander gelijksoortig topic gezet dacht ik. Het werkt dus inderdaad via je gewone mailprogramma (Outlook of Outlook Express), tenminste als je dat als standaard hebt staan. Als je in Word/Excel op het menu Bestand, verzenden naar e-mailontvanger klikt, wordt het via je mailprogje verzonden. Je moet immers toch het adres van je contact invullen?

Krikkie
17 January 2006, 00:03
Ik heb het ook geprobeert!!!
Exelleke verstuurd, ik krijg een mailblad met het exelleke als bijlage, ik verstuur, de mail verlaat de computer ('k kan dat zien aan mijne firewall) en hij komt inderdaad niet aan!!! (OutlookExspress wordt verder niet opgestart!!!)
Raar!!!
Als ik hetzelfde exelleke verstuur (via OutlookExpress) naar hetzelfde emailadres komt ie wel aan!!!

Groetejs Krikkie

compuchrisje
17 January 2006, 02:27
Raar heb gewoon het document rechtstreeks, dus niet als bijlage verstuurd naar een proefpersoon, en is zowel via hotmail als telenet aangekomen daar, en ik via hotmail én skynet. Het zit dus in je configuratie.. mss heb je word niet als teksteditor gezet?

ootje
17 January 2006, 17:13
Het zit zo:

je moet je oulook laten opestaan heb ik juist gemerkt, dus je verzendt het en nadien open je outlook en druk je op verzenden en ontvangen ;)

Mimosa
17 January 2006, 17:17
Het zit zo:

je moet je oulook laten opestaan heb ik juist gemerkt, dus je verzendt het en nadien open je outlook en druk je op verzenden en ontvangen ;)
Da's niet noodzakelijk hoor. Ik verzend dikwijls dingen zonder dat mijn outlook (express) open staat en als ik achteraf ga kijken bij verzonden items, zit het er gewoon bij ;)

ootje
17 January 2006, 17:23
ja ik moet het zo dus wel doen eh :s ik starte da juist op en men bastand van 2 dagen geleden is nu pas verzondne

Mimosa
17 January 2006, 17:30
Kan zijn. Ik moet dat enkel en alleen doen OE geminimaliseerd open zetten als ik persé wil dat een bep. bestand vanuit mijn identiteit wordt verstuurd, want anders is het automatisch vanuit Hoofdidentiteit.
Maar ik keek daarnet ook: voor excel vraagt hij: de hele map als bijlage verzenden of mogelijkheid 2: het huidige blad als hoofdtekst van het bericht verzenden. Dus is het voor de oorspronkelijke poster mogelijkheid 2 (dat blijkbaar niet schijnt te lukken)

J.W.
17 January 2006, 18:22
Iemand zond mij een excel-document RECHTSTREEKS via:Bestand>zenden>email adres...
Het kwam niet toe.

Eveneens kon afzender niet zien dat dit document werd verstuurd.
Nochtans is het vaak nuttig om word-bestanden, excelbestanden, powerpointbestanden...rechtstreeks te verzenden en dus niet als bijlage te sturen met een e-mail.
Wie kan hier helpen???
Met dank!

Als u deze niet als bijlage verstuurt zijn het geen .doc of .xls bestanden meer maar gewone mailtjes. .ppt bestanden kunt u alleen verzenden als bijlage.

De bestanden die zo worden verzonden staan gewoon bij: "Verzonden Items"

Dat het bestand bij u niet toe kwam kan zijn omdat het emailadres fout was of omdat het bestand groter was dan 10 MB of omdat de afzender om de een of andere reden bij u op de zwarte lijst staat.

Ik verzend op deze manier, en dit reeds gedurende enkele jaren, wekelijks naar verschillende personen een stuk uit een Excelwerkblad. Tot nu toe heb ik nog nooit problemen gehad en de verzonden bestanden staan allemaal bij: "Verzonden Items".
Ik werk met Outlook Express.

compuchrisje
17 January 2006, 19:13
J.W. Ben het voor één keer eens met je, maar niet helemaal. Een word-document of excel bestandje van 10 Mb???? Oorzaken liggen elders, maar we zullen het uitspitten. Zorro is on his way...

vrnmmn
31 January 2006, 15:25
DIT probleem is intussen in orde gekomen.(VEEL DANK !)
MAAR...
Als ik Word-documenten rechtstreeks verzend naar een ander computer in hetzelfde bureel verandert de lay-out. Jammer! Kan ik dat verhelpen?
Als ik "verzend als bijlage" verandert de lay-out niet.

compuchrisje
31 January 2006, 15:36
'k Denk dat dat één van de onhebbelijkheidjes is van microsoft, er is vast wel een manier, maar uitvinden welke is the prob hé. Trouwens.. die gtalk, werkt die wel bij jou? speciaal geïnstalleerd voor jou hoor!