Volledige versie bekijken : Hoeveel plaats nemen programma's in op HDD ?



flardoen
16 January 2006, 16:07
Graag had ik geweten met welk programma ik kan zien hoeveel plaats een programma inneemt op mijn harde schijf.

Ik heb ooit zo'n programmaatje gehad, maar bij het installeren van XP ben ik het kwijtgeraakt.

MVG

eRic

cruwero
16 January 2006, 16:27
Je kan het ook simpel houden plaats je muis op het bestand en zie:
Henk

ootje
16 January 2006, 16:36
ja gewoon ga naar: start => configuratiescher => software en daar staat et bij ;)

flardoen
17 January 2006, 00:36
Dank voor de reacties, maar wat ik eigenlijk zoek is een programma, dat in stijgende of dalende volgorde de grootste plaatsiname geeft (in barcharts of %).
Dit heeft mij al geholpen om veel plaats vrij te maken op mijn hdd, want sommige programma's schijven gewoon data weg, waar je eigenlijk niets mee bent.

Heezy
17 January 2006, 01:00
Zo'n specifiek programaatje ken ik niet. Maar via start - zoeken - alle bestanden en mappen, als je rangschikt op grootte kan je er ook achter komen over je gehele schijf.

flardoen
17 January 2006, 03:07
Thanks Heezy.
Dit is inderdaad handig.

ootje
17 January 2006, 12:00
mag ik vragen waarom je dat nodig hebt?

flardoen
17 January 2006, 12:17
mag ik vragen waarom je dat nodig hebt?
De harde schijf van een vriendin van mij heeft slechts een paar 100 MB meer vrij (minder dan 5 %).
Er dient steeds werkdata weggeschreven te worden en verplaatst op de harde schijf. Daardoor werkt haar computer heel traag.

Aangezien ze haar computer weinig gebruikt, verdenk ik één of ander programma er van veel onnodige dataplaats in beslag te nemen. En die overbodige data wil ik verwijderen

Ik ga er ook Hitman Pro eens op loslaten.

MVG

eRic

ootje
17 January 2006, 13:06
of een harde schijf bij kopen ;)

voor haar werkdata alleen fzo ;)

Ché
17 January 2006, 19:47
De harde schijf van een vriendin van mij heeft slechts een paar 100 MB meer vrij (minder dan 5 %).
Er dient steeds werkdata weggeschreven te worden en verplaatst op de harde schijf. Daardoor werkt haar computer heel traag.

Aangezien ze haar computer weinig gebruikt, verdenk ik één of ander programma er van veel onnodige dataplaats in beslag te nemen. En die overbodige data wil ik verwijderen

Ik ga er ook Hitman Pro eens op loslaten.

MVG

eRic

Als ze idd maar 5% meer vrij heeft op haar HD is dat volkomen normaal. nog even en die zal vastlopen of de melding geven "de schijf is vol". Je moet van de totale capaciteit van een schijf de ruimte aftrekken die windows nodig heeft voor:
- systeemherstel
- de prullenbak
- het virtueel geheugen
- plaats om te defragmenteren.

Ik zou gewoon een schijf bijkopen en die gebruiken om alle data op te zetten. Zo zijn je OS en progs op de ene schijf en je data op de 2de.

Chouffe
20 January 2006, 10:05
Flardoen,

Ik gebruik een freeware programma waar ik heel tevreden over ben:TreeSize Free V1.77, te vinden op http://www.jam-software.com/freeware/index.shtml

Chouffe

flardoen
23 January 2006, 16:41
Flardoen,

Ik gebruik een freeware programma waar ik heel tevreden over ben:TreeSize Free V1.77, te vinden op http://www.jam-software.com/freeware/index.shtml

Chouffe

Dank u Chouffe.

Het was een dergelijk programma dat ik zocht.

wxppf
5 February 2006, 20:07
je kan gewoon naar configuratiescherm--->software gaan, daar zie alle software met de geinstalleerde hoeveelheid