Volledige versie bekijken : 6800gs



greg
17 January 2006, 18:00
ik ben voor het moment weer eens aan het kijken voor een beeldkaart en ik dacht eerst aan de x1600xt tot ik de prestaties vergeleek met de 6800gs

nu heb ik gezien dat xfx ietsje beter is dan de msi van deze kaart

maar pixmania heeft zelf ook een 6800gs maar dan op hun naam


aangezien die daar het goedkoopst is dacht ik die te kopen,maar zouden er dan verschil van prestaties te merken zijn,of maakt een fabrikant niets uit?

Clioke16V
17 January 2006, 18:52
De verschillende fabrikanten durven de klok snelheden wat aan te passen > hoger verkoopt beter, maar door 1 simpel register sleuteltje af te halen zet je die zelf hoger :D

Ikzelf heb een MSI 6600GT standaard kloks zijn 500/900 nu door die reg sleutel heb ik klok snelheden van 582/1080. En kan nog hoger gaan maar dit doe ik niet, want is nog niet nodig. Enja, bij elke fabrikant krijg je verschillende spellen etc....

Ik hoop dat je wat met m'n uitleg bent, Heezy hier zal u wel ne hele rammedam kunnen voorschotelen van dit :D.

Greetzzz.

greg
17 January 2006, 19:47
ja ben ik al iets wijzer mee geworden :)

dus kan ik even goed die pixmania nemen en zo reg sleutel aanpassen dan :)

tnx

Heezy
17 January 2006, 20:06
Qua standaard prestatie is er bijna geen verschil. Een verschillend PCB geeft totaal geen beduidend verschil, dus daarvoor moet je het niet doen.

Wat wel verschillend is onder de fabricanten is bv. zoals Clioke al zei de clockspeeds waaraan ze verkocht worden. Maar dit verschil geeft slechts een frame of 2 meer, dus daarvoor moet je het ook niet doen. Dan heb je andere zaken zoals beter overclockbaar door het PCB, software dat je erbij krijgt, betere garantie... En natuurlijk... de prijs.

fortiske
17 January 2006, 20:24
maar pixmania heeft zelf ook een 6800gs maar dan op hun naam


aangezien die daar het goedkoopst is dacht ik die te kopen,maar zouden er dan verschil van prestaties te merken zijn,of maakt een fabrikant niets uit?

Dat weet je vermoed ik dankzij mij (c3ke) van pixmania niet?
Heb de kaart er reeds besteld en ben nog wachtende.

greg
17 January 2006, 20:50
lol toch niet want ik weet al voor jou dat ze die daar hebben

fortiske
17 January 2006, 22:21
lol toch niet want ik weet al voor jou dat ze die daar hebben

Sorry dacht dat je ze mss niet kende zoals er nog wel veel mensen zijn.
Heb er al veel gekocht bij pixmania en toch al een 300 euro bespaard erdoor.

greg
18 January 2006, 00:02
ken ze al een lange tijd :)

heb daar al gedacht om case en muis te kopen,maar voor die afbetaling moet je te hoog kopen.