Volledige versie bekijken : Het aankoppelen van een bestaande harde schijf aan het moederbord.



welsey1983
18 January 2006, 00:51
Hallo iedreen,
:cry: :cry: Ik zit hier dus dik in de sh't e.:cry: :cry:
Ik heb een nieuw pc'tje in elkaar gestoken en heb een nieuwe harde schijf van 200GB gekocht om xp daar op te zette en onder te verdelen in 5 schijfen,maar uit mijn vorige pc had ik een schijf van 160 GB met alleen maar eigen gegevens,geen software,alleen foto's,muziek,dvd's,...
ik sluit mijn nieuwe schijf van 200 GB aan en installeer xp,alles werkt goed.
Dan denk ik,ik ga de pc eens volledig afzetten,sluit mijn harde schijf van 160 GB aan om te zien of de pc mijn schijf wel leest,alles werkt en geraak in alle mappe en krijg alle bestanden open.
Ik zet terug alles af en koppel mijn schijf af,start de pc terug op installeer eerst sp 2,office enz...wanneer alle updates zijn gedaan en alle software staat op men schijf van 200GB zet ik de pc terug volledig af,sluit mijn schijf aan omdat ze nu defenitief mag aangeslote blijve en nu kan ik niks meer lezen van die schijf,kan er iemand mij helpen aub.
ik heb weinig haar maar men handen zitten er wel in.
Alle tips en hints zeer meer dan welkom.
Grtz :cry::wall: :wall: :wall:

hilive
18 January 2006, 01:06
euh is maar een wilde gok, 1 schijf moet op master staan de andere op slave.. was vroeger toch al zo, dus denk ik dat het nu nog zo is

welsey1983
18 January 2006, 01:08
dat is allemaal juist ingesteld,de fout zit tem bij het lezen,die scijf van 160 staat voor 3/4de vol,ik sluit ze aan op mijn nieuwe pc,noppes.

Nickel
18 January 2006, 13:24
Zie je ze nog die tweede schijf in verkenner en is ze niet toegankelijk of zie je ze totaal niet ?

Nickel

cruwero
18 January 2006, 13:55
Kan je de schijf zien in schijfbeheer.
Is je schijf wel actieve.
Is er een schijfletter toegewezen.
Henk

Ché
18 January 2006, 20:28
Wordt die 2 de schijf in je bios gedetecteerd? Kijk voor alle zekerheid ook je ide kabels eens na of alles goed en correct vastzit.

welsey1983
23 January 2006, 00:54
de schijf wordt in den bios gedecteerd en alles zit goed vast en werkt maar ik krijg geen toegang tot mijn vroegere mappen...
ik word er zotjes van alles kwijt... :-(

cruwero
23 January 2006, 00:59
Misschien ntfs?
Henk

PeterN
23 January 2006, 17:04
Als ze wordt herkend in de bios moet je gelijk cruwero al zei eens kijken bij schijfbeheer als ze daar bijstaat?
Voor schijfbeheer : rechts klik 'mijn computer' kies beheer, in het nieuwe venster kies schijfbeheer.
Hier zie je normaal al uw aangesloten schijven, de partities, drive letter, hoe ze geformateerd zijn, ntfs of fat32,...

welsey1983
24 January 2006, 11:47
als ik mijn schijf aankoppel en strart de pc op,doet scandisk telkens weer een controle vooraleer ik in windows geraak,de vermelding die scandisk telkens weergeeft is " de schijfruimte van één of meer stations moet op consistentie worden gecontroleerd.u kunt schijfcontrole annuleren maar wordt aangerade deze procedure niet af te breken." en dan wanneer scandisk aant controleren is komt er op bestandrecordsegment ...
ik zal er alles voor doen om mijn gegevens terug te krijgen IK BEN HOPELOOS !!! ;-)
Mijn schijf is een ntfs en heb mijn schijf in 4 partities gedeels en in schijfbeheer zie ik ze allemaal staan,er komt overal te staan in orde en wanneer ik ga zien in verkenner staat er gewoon lokaal station,maar ik heb ze vroeger allemaal anders benoemd...
dank u wel aan iedreen om al mee te helpe,zelf zou ik het nooit kunne oplosse(allee ik hoop het toch dat het in orde komt maar daar heb ik geen twijfels over)!!!

PeterN
25 January 2006, 01:00
Toch even een vraagje voor mss terug een houvast te hebben. Gaat het hier over ata of sata schijven?

welsey1983
25 January 2006, 22:21
YES YES YES,ik heb mijn harde schijf ff terug aangekoppeld aan mijn vorige pc,waarvan dak de schijf heb uitgehaald en plotseling had ik alle gegevens terug.
dank aan iedreen die zijn hulp aanbood...

Hier mag een slotje opkomen van me
grtz

welsey1983
25 January 2006, 22:22
aja het gaat hier om een ata schijf