Volledige versie bekijken : Welke grafische (budget)kaart ? gf3 ti200 of gf4 ti4200 of ???



turbobilly
18 January 2006, 11:38
Hallo ,
ik heb momenteel een crappy gf4 mx420 64mb maar zou iets sneller willen om de iet of wat recente games nog een beetje acceptabel te draaien

(kweet dat mn mb en processor ook ni echt rap zijn maar ja..)
Ik kan games zoals Gta Vice City , NFS U2 , Max Payne 2 enzo heel vlot draaien maar had vorige week San Andreas eens geinstalleerd en dat gaat ook nog wel maar dan wel op 640*480:damn: , en dan zou ik volgende week Call of Duty 2 ook willen proberen maarre...:cry:

Ik zou nu gewoon willen weten of t gaat helpen om een van de bovenstaande kaarten te steken aangezien een nog rappere/recente kaart toch "te" snel gaat zijn voor mn MB-processor

Of raden jullie miss nog een andere kaart aan ?

Ik kan een GF3 TI200 kopen met 128MB ram voor 25 euro ...

Heezy
18 January 2006, 20:28
Games hangen voornamelijk af van je videokaart, maar met zo'n cpu gaat die idd de bottleneck zijn.

En ik zou echt niet meer voor een GF3 of 4 gaan, COD2 zal daar zelfs niet mee opstarten (en meerdere andere games ook niet).

Hoeveel geld hebt ge over voor een kaart?

nielsvandesype
18 January 2006, 20:42
Het beste is dat je toch voor een goedkope direct x 9.0 kaart gaat want anders is het een beetje weggesmeten geld want voor veel games moet je al een kaart met pixel en vertex shader 2.0 support. Het beste is dat je gaat voor een van de fx 5xxx serie of voor de geforce 6200 (agp versie). Deze kosten iets meer maar ga je meer waar voor je geld hebben (zouden normaal onder €100 liggen). Zijn wel budgetkaarten maar vele beter dan de geforce 4 mx wat maar opgewaardeerde geforce 2 kaarten zijn.

turbobilly
19 January 2006, 09:43
ja das een goei vraag ? zeker ni meer as 50-60 euro ofzo

kzal es kijken voor zo'n 5xxx serie... maar gaat zo'n recente 8xAGP-kaart nog wel goed bollen op mn MB met 2xagp (of wast nu 4x?) en 1500XP processorke?

turbobilly
24 January 2006, 16:19
ik heb es rondgekeken en denk dat ik toch maar 1 van de volgende ga kiezen maar welke zou t beste zijn voor COD2 / GTA SA

geforce fx5200 128MB ???

of

ati radeon 9600pro ???

Heezy
24 January 2006, 19:39
Zeker de 9600Pro dan. Maar ik zou toch ff verder sparen een iets betere nemen. Als je toch op een deftige resolutie wil spelen en met deftige FPS. Of 2e hands kijken.

Als je wil, heb hier nog een geflashte 9800XT met Arctic koeling liggen die voor een prijsje weg mag. Maar toch, als je meer geld wil uitgeven zou ik nog altijd naar een iets betere kaart kijken. COD2 is enorm zwaar, om nog maar te zwijgen van de uit te komen games.

grabber
24 January 2006, 20:00
Kijk eens hier:
http://computer.2dehands.be/markt/onderdelen/videokaarten/

greg
24 January 2006, 20:42
prijsje heezy :p?

9800xt zal cod 2 wel deftig trekken

maar die processor moet ook wel voldoende zijn dacht ik zo.

en het geheugen

turbobilly
25 January 2006, 11:58
kheb dus gistern COD2 geinstalleerd en tot mijn grote verbazing liep t vlot op 800*600 , wel niet met max detail enzo ma kvond t ni slecht !

zal die link es bezien

en ivm die 9800xt : gaat da goed bolle op mijn pc? heb ook ma een 4x agp slot ...
en is da 128 of 256mb ?? toch al bedankt

greg
25 January 2006, 22:10
dat zou ik niet weten 9800xt is 8x agp,en aangezien je een 4x slot hebt denk ik niet dat dat zal werken

tenzij je die kaart of andere kaart kan instellen om als 4x te laten werken zal ze draaien.

Heezy
25 January 2006, 22:28
Dat is er één met 128MB. Maar laat je niet vangen aan die 128 <--> 256MB heisa bij die kaarten hé. Op de 9800 reeks met 256MB zitten DDR2 chips op die enorm hoge latencies hebben, en uiteindelijk slechter zal presteren.

8x kaarten werken ook op 4x, maar je moet eens kijken welk AGP slot je hebt. Namelijk hoeveel volt er wordt gegeven door het AGP slot.

turbobilly
25 April 2006, 08:49
het is een AGP 2.0 slot maar het voltage ?
ik zit dus nog altijd te kiezen welke kaart en sinds een paar weken heb ik weer enkele nieuwe games (NFSMW , GT Legends , Colin Mcrae...) maar die laatste 2 draaien niet echt vlot meer ...

Aangezien ik toch voor een "budget"upgrade wou gaan wou ik gaan voor 1 van de volgende kaarten : GF4 TI4200 128MB of GF FX5200 128MB

en dan misschien een iets snellere processor steken , bvb een XP1800 ipv de XP1500 die er nu inzit (het MB kan max XP1900 aan) ;

die laatste 2 spelletjes draaien nu wel op 800*600 (waar ik al tevreden mee ben) maar het gaat toch nog wel eens een beetje 'schokkerig' ...

zou dit al iets uithalen ?

of zou het misschien nog gemakkelijker zijn om mn huidige processor / videokaart te overclocken ?

EDIT : ik kan nu aan een Asus GF5500 geraken voor 40 euro ..
http://www.aopen.nl/Products/vga/aeolusfx5500-dv128lp.htm maar daar staat bij Agp versie 3.0 ; wilt dat dan zeggen dat mijn MB dat niet ondersteund (AGP 4X wd wel ondersteund blijkbaar)

Heezy
25 April 2006, 15:55
http://faq.tweakers.net/vb/agp-tabel.gif (http://faq.tweakers.net/vb/agp-tabel.gif)

http://faq.tweakers.net/vb/AGP_config.gif


--> Voor je AGP probleem na te kijken.


En ivm. met een nieuwe kaart... Ik zou al zeker geen NVIDIA FX-reeks nemen, aangezien hun ronduit slechte prestaties onder DX9 games, en die zijn er nu wel veel. Ik zou dan eerder kijken naar een ATI 9600PRO/XT of hoger. Ik zou echt niet lager gaan.
Andere optie is tweedehands kijken naar een 9800PRO of 6600GT. Die zijn al redelijk goedkoop te vinden.

Kijk hier (http://www.tomshardware.com/2004/10/04/vga_charts_iv/index.html) voor een goede chart van al wat oudere AGP kaarten.

turbobilly
28 April 2006, 09:27
alvast bedankt voor de goede info ! ga nog even rondzien dan ..

maar zou het ook kunnen dat met andere dingen op punt te stellen mijn pc ook al een stuk sneller gaat zijn ?

ik heb bvb 2*256MB DDR PC3200 geheugen en mn MB ondersteund maar tot PC2400 (als ik me niet vergis ) , dus mn geheugen is misschien te snel voor mn MB en dat zal waars wel wat vertragen

en (zoals je in mn specs ziet) heb ik dus 2 HD's ... die 1st (master) van 20 gig zat er al lange tijd in (met XP en alles op geinstalleerd) en die 2de(slave , 2 partities van +-30gb) van 60gig is er pas bijgekomen sinds ik wat nwe spelletjes had ..
dus eigenlijk staan daar nu bijna alle spellekes op ...

is het misschien niet beter/sneller om die 20 gig eruit te gooien en die 60gig master te maken en alles daarop te zetten ?

en dan als laatste , miss een ander OS ofzo ? win2000 (of werken de meeste spelletjes daar niet mee ?)

Spoorzoeker
30 April 2006, 10:42
Ikzelf heb het wel gehad met ATI. Ik had een Radeon 9800 pro, maar kreeg regelmatig de melding dat het geen opengl ondersteunde. Iets wat de meeste shooters nu juist wél vragen.
Wat ik ook installeerde voro drivers, 9 van de 10 keer ging het mis.

Toen heb ik m'n oude Nvidiakaart weer geinstalleerd, 1 keer de juiste drivers geinstalleerd en nooit geen problemen meer gehad.

Het rijtje van producten waar ik alleen maar ellende van heb gehad:
AMD
ATI
Bluetooth
SATA

turbobilly
5 July 2006, 09:28
na veel zoeken in de budget-klasse , heb ik eindelijk een kaartje gevonden...ze is wel al wat verouderd maar het is toch al een wereld van verschil met men oude 64MB Geforce 4 MX420 ...

Tis een Geforce 4 TI4600 geworden met 128MB (Creative 3D Blaster TI4600) :)

Heb gisterenavond de games geprobeerd die ik veel speel (COD2,GTA San Andreas,GTR,GT Legends, Fifa 06, NFS MW) en dat werkte allemaal goed , en zag er voor mij goed genoeg uit , alvast een heel stuk beter als ervoor ..

kben tevreden !(y)

carl
5 July 2006, 11:13
kben tevreden !(y)

Das het belangrijkste, veel plezier nog

Heezy
5 July 2006, 14:23
Ok, dat lijkt opgelost hier. Veel plezier. ;)