Volledige versie bekijken : reservekopie outlook



robertjanssens
22 January 2006, 22:37
Hallo

Ik gebruik de tool "reservekopie" in outlook. Nu heb ik een tweede gebruiker aangemaakt en had ook graag deze tool gebruikt voor deze gebruiker, maar ik slaag er niet in dit te installeren, kan iemand mij helpen?

Thanks

compuchrisje
22 January 2006, 23:00
Normaal gezien zou je uit hoofde van elk gebruiker de reservekopie kunnen aanmaken. Zelf heb ik het nog niet geprobeerd, maar heb je dan als tweede gebruiker ingelogd?
Info kan je hier vinden, maar 'k wil best wel verder snuffelen voor je.
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=8b081f3a-b7d0-4b16-b8af-5a6322f4fd01&DisplayLang=nl

Verder dit:

Invoegtoepassing voor back-ups in Outlook
Samen met Word is Outlook de meest gebruikte Office-applicatie. In Outlook wordt enorm veel informatie verzameld: automatisch, door binnenkomende e-mails, maar ook informatie die u als gebruiker zelf aanmaakt, zoals uitgaande mail, agenda en adressenlijsten. Het is een groot verlies als al die gegevens verloren raken en een enorm karwei om de informatie weer te herstellen. Standaard beschikt Outlook niet over een back-up functie, maar deze is door middel van een invoegtoepassing (add-in) wel toe te voegen. Deze invoegtoepassing bewijst ook zijn dienst om de Outlook gegevens over te hevelen naar een andere of nieuwe PC. Alle gegevens, inclusief alle e-mail berichten, agendagegevens en adressenlijsten, slaat Outlook op in het bestand Outlook.pst. Telkens als u Outlook afsluit, zorgt de invoegtoepassing ervoor dat van dit bestand automatisch een kopie wordt gemaakt. Hebt u Outlook 24 uur per dag draaien (dus sluit u Outlook vrijwel nooit af), dan zal er periodiek automatisch een kopie worden gemaakt. De invoegtoepassing waar we het hier over hebben heet Reservekopie van Persoonlijke Mappen en is geschikt voor Outlook 2000, 2002 en 2003. De bestandsnaam van de tool luidt pfbackup.exe en hij wordt als volgt gedownload en geïnstalleerd:


Klik hier (http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displylang=nl&familyid=8B081F3A-B7D0-4B16-B8AF-5A6322F4FD01&displaylang=nl).
Klik vervolgens op Downloaden en kies Opslaan.
Wijzig de bestandsnaam pfbackup.exe in C:\pfbackup.exe en klik weer op Opslaan.
Start Windows Verkenner en open de map van schijf C (Deze computer >> Lokaal station C:).
Dubbelklik op het programmabestand pfbackup.exe om het installatieprogramma te starten.
Volg de aanwijzingen op het scherm om de installatie te voltooien.
Na deze eenmalige procedure zult u een nieuwe optie aantreffen in Outlook:


Start Outlook.
Open het menu Bestand. Hier ziet u de nieuwe optie Reservekopie.
Klik hierop om het dialoogvenster Outlook-reservekopie van persoonlijke mappen te openen.
Klik op Opties en geef aan hoe vaak en waar de back-up gemaakt moet worden.
Het outlook.pst bestand behoort tot de Persoonlijke mappen. Daarnaast kunnen er nog meer .pst bestanden op uw vaste schijf staan, bijvoorbeeld als u de functie Archiveren hebt gebruikt; die kunt u eveneens laten kopiëren als u de optie Archiefmappen aanvinkt. Om een reservekopie terug te lezen, kopieert u deze gewoonlijk naar de map c:\Documents and Settings\uw naam\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook.

robertjanssens
22 January 2006, 23:48
Ik heb inderdaag ingelogd op de tweede gebruiker, maar kan de tool niet installeren. Melding iets als "programm reeds geinstalleerd op deze computer"

compuchrisje
23 January 2006, 00:19
Klopt ja, is wat er in het artikel van de link ook staat. Maar lukt het ook niet met de plugin die je daar ook kan downloaden?

robertjanssens
23 January 2006, 17:39
neen, niet te installeren